Klussen voor sperma onderzoek of wachten...dilemma!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maantje555, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Dames ik heb even jullie advies nodig... Vanochtend had ik opeens (3 dagen te vroeg) een positieve ovulatietest nadat ik al 2 dagen last had van vruchtbaar slijm en steekjes... Maar nu komt het: gisteravond hebben wij geklust.. Nu willen we dat vanavond eigenlijk ook doen maar, ml moet morgenvroeg sperma inleveren voor onderzoek..... Jullie snappen mijn dilemma al; eisprong komt eraan dus eigenlijk moeten we en willen we vooral die kans niet laten schieten, maar voor het sperma onderzoek is het natuurlijk niet zo goed als je 12 uur van te voren nog een zaadlozing hebt.... Ik vind t zo moeilijk want na een jaar en nu in de mmm Willen we toch elke kans nemen... Wat zouden jullie doen? Of gewoon vanmiddag, dat is ook nog een optie :)

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Lastig joh! Ik zou het zelf ook niet zo goed weten. Aan de ene kant denk ik: sowieso is het advies toch om de dag klussen? Als jullie het gisteren hebben gedaan dan heb je daar toch nog een kans van? Maar ja, ik snap ook dat je alle kansen aan wilt nemen vooral als je al een jaar bezig bent!
    Ik zou dan voor de middelste optie gaan en er op letten dat jullie klussen voordat de 12 uur ingaan voor het onderzoek.

groetjes Lisa

3. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik het niet zou doen. Bij mijn man werd er gezegd dat er minimaal een dag tussen de vorige zaadlozing en de zaadlozing van het onderzoek moest zitten. Als je dus vanmiddag nog wat doet is de tijd ertussen dan dus te kort. Op veel sites van ziekenhuizen wordt zelf een tijd van 2-4 dagen vermeld.
    Als je nu een positieve test hebt en gisteren al hebt geklust zou dat voldoende moeten zijn.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Voor een zaadonderzoek moet je minimaal 2-3 dagen onthouding hebben. Heb je dat niet gehad, dan is het onderzoek niet betrouwbaar. Ik zou het dus niet meer doen. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen, dus waarschijnlijk heb je nog wel een voorraadje binnen ten tijde van de eisprong.

Succes!

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Je kan toch ook een afspraak maken voor volgende week.
    Dan heb je iig je kansen benut voor deze ronde.

Bij ons in het ziekenhuis/lab kon het in ieders geval wel.

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik zou gewoon seks hebben nu, grijp deze kans. En dan stel je dat onderzoek even een weekje uit, dat lijkt mij sowieso beter om die niet rond de eisprongperiode te hebben, want dan is dat zaad elders al nodig ;).

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    ik zou volgende week zaad inleveren dan.
    Lukt dit niet dan zou ik in elk geval geen sex hebben, ze raden namelijk aan 2-4 dagen geen sex te hebben voor het inleveren van het zaad.

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou het onderzoek uitstellen naar volgende week.

9. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

We kunnen dit onderzoek helaas niet uitstellen... :( ik gok het er maar op dat morgenavond ook nog zin heeft. Ik heb nog erg veel last van steekjes dus ik heb mn eisprong nog niet gehad...

10. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Niet doen idd, anders heeft het sperma onderzoek ook geen nut. Om de dag 'klussen' is ook prima, dus gisteravond en morgenavond.

11. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Dan de sex helaas overslaan, anders krijgen ze een ``valse`` uitslag, en kan je alsnog een keer extra inleveren. dan heb je het deze keer voor niets gedaan ;)

Hoe moeilijk het ook is wachten dan maar :(

Deel Deze Pagina