Ik weet niet waar ze officieel voor worden gebruikt, maar ik legde ze onder het hoofdje van mijn zoontje in de wieg (als hij dan een beetje voeding opgaf hoefde ik alleen de doek te verschonen, niet gelijk zijn hele bedje), ik vond ze nog net wat zachter dan de hydrofiel en daarmee ook nog prettiger. VErder heb ik ze nooit gebruikt eigenlijk.
Nooit gehad, nooit gemist. Zowel niet bij de eerste als de tweede. KV heeft er nooit naar gevraagd ook. Hier gewoon normale hydrofielen en die voldoen prima voor alle doeleinden
Ik had ze van mijn buurvrouw geleend. De kraamzorg gebruikte ze voor in het bedje als extra dekentje. Maar toen ze weg was, heb ik ze nog maar 1 week gebruikt. Ik denk niet dat ik ze zou kopen als ik jou was, maar als je ze ergens een weekje kunt lenen, dan zou ik het doen.
Hier moet je ze alleen in huis hebben bij een thuisbevalling om je kindje meteen na de geboorte warm in te kunnen wikkelen. Heb het gevraagd bij de intake van de kraamzorg. Ik beval in het ziekenhuis maar heb er wel een aantal liggen die van mij zijn geweest toen ik baby was.
Hier heb ik er drie gehaald bij de Hema (setje van drie). Kraamhulp heeft er nooit naar gevraagd of gebruik van gemaakt, maar ik leg ze onder het hoofdje van de baby. Ook ik vind dat zachter dan een hydrofiel luier onder zijn hoofd. Groetjes, LadyT
Ze zijn idd zachter als hydrofiel en absorberen ook meer. Ik gebruik ze als molton in de wieg of om af te drogen. Maar ze zijn zeker niet onmisbaar hoor!
Ik gebruik ze inplaats de hydrofielen vind flanelle beter vocht opnemen en is zachter voor het huidje!
Ik kreeg een stapel flanellen die vroeger voor mij gebruikt zijn. Ik legde ze ook onde het hoofdje, als molton op matrasje en om af te drogenl ze zijn zachter en dikker aks hydrofielen doeken en nemen meer vocht op. Beetje vergelijking van een hydrofiel met een dunne theedoek en een flanelle doek met een handdoek. De mijne zij echt al 34 jaar oud en voor 7 kinderen gebruikt. Ze zien er nu na 34 jaar nog beter uit dan de gemiddelde hydrofiel die je tegenwoordig in de winkel koopt......