Tips kleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DagmarLE, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!!

Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zijn dus al hard bezig met de financiën op orde te krijgen voor de kleine er ook straks is.
    Heb al verschillende baby uitzet lijstjes geprint om af te werken. Alleen nou kan ik nergens goed vinden wat nou handig is om van hoeveel stuks welke maten te hebben mbt babykleding! Ik hoor heel graag jullie ervaringen! Ben uitgerekend in februari en het wordt waarschijnlijk een meisje.

Ik hoor heel graag tips en ervaringen!
    Liefs

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik vind op de uitzetlijsten de kleding altijd zo vaag. Heel weinig vaak.

Voor 1 kindje denk ik aan 10 rompers maat 50/56. En dan zoveel broekjes en longsleeves in maat 50 dat je 7 setjes kunt maken. En ik zou ook vast 56 in je kast hebben liggen, ook 7 setjes, stel dat je een groot kindje krijgt die na 2 weken al uit 50 is, heb je dat ook klaar liggen.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

In elke maat minstens 10 rompers en dan vijf met lange mouwen en vijf met korte mouwen. En in elke maat minstens 7 volledige setjes. Inderdaad maat 50 en 56 al in huis, de rest kun je later bij kopen. Verder vond ik een jasje erg handig en een fijne omslagdoek.

4. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Billy60 @Boommm top bedankt voor jullie reacties hier kan ik zeker wat mee!! Ja die uitzetlijsten zijn zeker vaag, soms zetten ze wel een aantal neer hoeveel je ongeveer nodig hebt maar bv bij kleding niet met maten zucht. En zeker voor dummies als ik is dat juist zo handig haha.
    Ik zie trouwens ook veel broekjes met sokken eraan, raden jullie dat meer aan of gewoon broek zonder sokjes en dan apart sokjes aan? En rompertjes ook wat in korte mouwen of vooral lang omdat het natuurlijk in februari nog behoorlijk koud zal zijn haha?

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik vind die met sokjes er aan helemaal niets. Dus ik raad aparte sokjes aan. Die van bambino van de Kruidvat zijn super! En rompers met of zonder mouw is heel persoonlijk. Ik heb alles korte mouw of mouwloos, ik vind dat echt veel fijner dan lange mouw, want bij lange mouw moet je er dan mouwen van de longsleeve overheen trekken en dat krijg ik niet mooi glad.

6. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Idd wat hierboven staat!
    10 rompers +/- 7 setjes een omslagdoek en een vestje.
    Hier was het eerste pakje met voetjes eraan en dochterlief kon amper de benen strekken dus hier alleen nog maar broekjes met losse sokjes!

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Rompers heb je in elk geval niet gauw te weinig. Hoe vaak ze hier wel niet gewassen moesten worden, omdat alles weer was doorgelekt. Ik zou wel korte mouwen doen. Mijn dochter is van januari, maar die lange mouwen vond ik echt verschrikkelijk. Ik kreeg er bijna geen truitje overheen. En zeker in het begin ben je super voorzichtig.

Qua setjes kleding had ik niet zoveel, 3 setjes in maat 56 denk ik. En 1 setje in maat 50. Maar ik kreeg van iedereen(opa's, oma's, ooms en tantes) een setje in maat 56, dus die heeft ze meteen aangehad.

Dus als je zelf veel in maat 50/56 koopt zou ik even kortslui6dat de rest een maatje groter koopt. Anders is het zo jammer.

8. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik vond ook dat ze er eigenlijk altijd veel te weinig op hadden staan. We hebben vrij snel bij gekocht.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Maatje 50 zou ik niet te veel kopen, is zo bij gekocht. Maatje 56 had ik ong 8 setjes dacht ik, kreeg voorkeurs kleding dus 3 daar van gingen nooit aan.
    Qua rompers heb je aan 8 ook ruim genoeg en lange mouwen zijn echt niet te doen met een kleine baby, zielig gewoon. Ik had spijt dat ik een romper met lange mouwen mee had naar het zh. Je was toch veel in het begin dus je hebt zo weer schone kleding.

Ik heb nu in de maat die ze zit ook veel te veel, hoef maar 1 keer per week te wassen en dan heb ik alsnog genoeg over.

Dus ik zou zeggen koop niet te veel, er is nog genoeg leuks bij te kopen na de hand en je krijgt ook vaak nog.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ik had bij de meiden in het begin wel lange mouwen rompers, maar dan combineerde ik het met een korte mouwen jurkje ofzo.
    Zomerkindjes, ik had van alles zodat er veel gecombineerd kon worden, afhankelijk van het weer.
    Rompers met/zonder mouw
    shirts/jurkjes lange/korte mouw
    vestjes (bolero's)
    legging/maillootjes
    sokjes
    paar broekjes maar hou ik niet echt van. Met sokken eraan vast vond ik niet fijn, of te breed of te kort of sokgedeelte te klein etc.

Zoon is winterkindje en daar had ik eigenlijk alleen rompers zonder mouw. In maat 50/56 heel veel setjes, had tas vol gekregen.

Rompers raad ik wel aan om er stuk of 10 te kopen, ging nogal eens naast/uit de luier ;) Shirtjes tja, eerste spuugde veel dus 3x omkleden op een dag vaak en dan ben je zo door je stapel heen als je niet elke dag wil wassen

11. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ons zoontje is van eind september en het werd toen ook al snel kouder maar heb hem nooit een romper met lange mouwen aangetrokken. Dit lijkt mij gewoon niet makkelijk te doen.

Ook was ik persoonlijk heel erg blij dat ik voor de eerste weken / maanden overslagrompers had gekocht. Dan hoefde ik de rompers nooit over het hoofd aan te doen en die armpjes er doorheen te wurmen. Ook dit is voor iedereen verschillend maar misschien kun je beginnen met 3 gewone rompers en 3 overslagrompers, dan merk je gauw genoeg waar je voorkeur ligt.

12. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    #12 DagmarLE, 22 aug 2016
    Laatst bewerkt: 22 aug 2016
    Top dankjewel allemaal voor de reacties, ervaringen en tips!! Hier ook nog een vraag mbt beddengoed. Hoeveel hebben jullie waarvan gekocht en welk materiaal? Hebben jullie winkel tips? Is een katoenen laken en deken goed genoeg voor de winter en is een hoofdbeschermer in bed achterhaald? Sorry voor alle vragen haha!

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hoofdbeschermers wordt afgeraden inderdaad.
    Ik had 3 hoeslakens (een in bed, een in de was en een in de kast) daar deed ik altijd een hydrofiel op waar het hoofdje lag. Die verschoonde ik elke dag of om de dag. Had 3 lakentjes van katoen (little Dutch en Koeka) en 2 dekens (Koeka teddy en Little Dutch). De twee dekens was pure luxe om af te wisselen, aan eentje heb je genoeg. Mijn dochters zijn in de winter geboren en lagen vaak met een slaapzak aan onder de deken.

14. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Mag ik vragen welke van de 2 dekentjes jij uiteindelijk het prettigste vond? Ik twijfel nu enorm tussen precies dezelfde dekentjes, ik wilde in eerste instantie graag de teddy variant van Koeka in het lichtroze, maar ik vind de Little Dutch toch ook wel erg leuk! En wil er in principe met 1 beginnen.. Twijfeldetwijfel!

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik had trouwens de eerste maanden ook overslagrompers, volgens mij in maat 50 en 56. Deze had ik dan met lange mouwen; in tegenstelling tot de meeste mensen vond ik ze juist heel prettig.
    Daarna met korte mouwen en de gewone variant, over het hoofdje. Gebruik ze voor mijn zoontje nog steeds.

Qua hoeveelheden kleertjes weet ik van mijn zoontje niet meer zo goed hoeveel ik had.
    Voor deze baby heb ik nu 4 setjes in maat 50 en dat houd ik zo. Zoontje kon uiteindelijk best lang in die maat en ik verwacht nu weer een kleine baby. Destijds hadden we geloof ik 2 setjes en mijn man moest naar de winkel om nieuwe kleertjes bij te kopen.. Die waren totaal niet mijn smaak, dus na 2 weken heb ik zoontje maat 56 aangetrokken en dan alles omgeslagen. Vandaar dat ik nu iets meer heb durven kopen.
    Maat 56 heb ik er nu ook 4 van, maar daar wil ik nog 2 setjes bij kopen. Maat 62 heb ik nu 5x, daar koop ik niks meer van bij. Ik denk elke keer in de winkel dat ik al megaveel heb in 56 en neem dan 'voor de zekerheid' maar de 62.. Hahaha! Dan tikt het lekker aan.
    Hier wordt het dus uiteindelijk zo: 4x maat 50, 6/7x maat 56 en 5x maat 62.
    Je krijgt waarschijnlijk ook nog wel wat dingetjes, vaak is dat maat 62 of 68, maar ik ben nogal kieskeurig en het is dan meestal mijn smaak niet. Heel lief bedoeld, maar het belandt dan ergens achterin de kast en dat vind ik ook zo zonde..
    Maat 62 is trouwens geen must vind ik, tegen die tijd weet je een beetje wat je leuk vindt staan en komen er ook weer nieuwe collecties uit.. Dus het is juist ook leuk om tegen die tijd die maat pas (wat meer) te kopen. Dat is heel persoonlijk. Als je daarover twijfelt zou ik zorgen voor 1 of 2 setjes in 62 en de rest dan pas kopen ;)

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind die van Koeka het fijnst!

17. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Okee, dankjewel!

18. DagmarLE

DagmarLE Lid

23 mei 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top dankjewel voor de reacties dames!! Probeer me nog even in te houden voor ik los kan gaan haha, ben voor nu alvast hard op zoek!

19. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat dus! Onze zoon heeft 1 week in maat 50 gezeten, wij hadden gelukkig een hoop in maat 56. Ik heb nu 2 setjes maat 50 en voor de rest alleen 56. Ik heb denk ik wel 15 setjes, maar het is ook allemaal zo leuk 😍😍

20. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had allerlei kleertjes, maar ik vond de boxpakjes het fijnst. Daar had ik er eigenlijk wel meer van willen hebben.

Deel Deze Pagina