hoi allemaal, wij hebben een aerosleep matras met bijpassende hoeslakens etc gekocht. Op de lijsten voor de baby uitzet staan ook dingen als een molton en bedzeiltje voor in het ledikantje. Nu vroeg ik me alleen af of dit wel mag bij een aerosleep. Dat is er natuurlijk voor dat het kind beter kan ademen mocht het op de buik liggen maar als je onder het hoeslaken een zeiltje legt is dat effect volgens mij weer weg. Weten jullie dat?
klopt inderdaad. Zeiltje is ook niet nodig want de aerosleep is waterdicht. Mocht een kindje spugen o.i.d. dan blijft het matrasje gewoon schoon.
Oh super! Ik twijfelde er zelf ook aan dus was benieuwd wat andere aerosleep gebruikers dachten. Bedankt voor jullie reacties!
Bij mij hebben ze de aerosleep eraf getrokken ivm kruikgebruik. Je zou even kunnen informeren of jullie kraamorganisatie wel wil werken met de aerosleep icm kruik. Ik heb nu dus het dekje eraf, en gewoon de hoeslaken met een hydrofiele luier onder zijn hoofd. Misschien is het dus handig om een goedkope hoeslaken op de kop te tikken om je matras te beschermen mochten ze er niet mee willen werken
Kraamzorg mag je niks verbieden hoor, jouw huis, jouw kindje. En de 'anti' wordt al veel minder. Mijn kraamzorg had echt pech gehad als ze het had 'verboden'
Kraamzorg kan je inderdaad niets verbieden, maar soms zeggen ze wel zinnige dingen. Aerosleep met kruik kan gevaarlijk zijn als je kruik lekt...het hete (!) water kan dan niet goed weg en dus loop je een groter risico dat je kindje brandwonden oploopt. Tja, dan zou ik het er persoonlijk toch liever even afhalen zolang de kruiken nodig zijn. Een kindje van één of twee weken oud draait zich meestal toch nog niet zelfstandig op zijn/haar buik. Na de kruikperiode vind ik de aerosleep ideaal, hij ligt nog steeds in J.'s bedje.
Heb inderdaad de eerste 2 weken ook geen aerosleep gebruikt. Kindje draait dan toch nog niet. Na 2 weken (of soms nog wel eerder) gebruik je geen kruiken meer en kun je de aerosleep gebruiken.
Ze kan je ook niets verbieden, maar moet er niet aan denken wat er gebeurt mocht de kruik wel gaan lekken.
Bij mij komt er ook geen heet water kruik in huis!! Moet er niet aan denken dat zo'n kruik lekt en dat kan gebeuren. Ik heb een elektrische kruik van Koozzzi, geweldig ding en zo veilig als wat. Heb 'm al aan heel wat vriendinnen uitgeleend. Ook een gewoon matras biedt geen veiligheid tegen lekkende kruiken. Mijn kraamzorg was het overigens helemaal eens met de aerosleep en de elektrische kruik. Maar ook al was dat niet het geval geweest, dan nog had ik het niet anders gewild.
Mmhh, ik wacht maar gewoon even af wat de kraamzorg zegt over 13 weken. tot die tijd heb ik het bedje opgemaakt met aerosleep. wbt die kruiken...ik dacht dat het tegenwoordig vrijwel onmogelijk was dat ze zouden gaan lekken...?