Wij hebben vanochtend voor de eerste keer rondgekeken naar kinderwagens. We vielen meteen voor de Stokke Xplory. In verband met mijn rug zalig hoog, en heerlijk wendbaar. Nu zagen we alleen dat hij bij de Consumentenbond wat lager scoorde doordat hij blijkbaar erg stroef is met inklappen. Tja, dat hebben wij niet geprobeerd in de winkel. Zitten hier Xplory-ervaringsdeskundigen die me wat meer kunnen vertellen?
wij hebben hem ook geprobeerd in de winkel en hem besteld je moet ff weten hoe je het moet doen maar dan is het helemaal niet zo moeilijk! ook hebben wij hem ingeklapt naast de kleinste wagen gelegt die er was en ook dit scheelde heeel weinig! ook vindt ik het fijn dat je er gewoon een trap mee op en af kunt
Inklappen is even een handigheidje, maar daarna een eitje! Ik die het met een hand! Ik heb geen idee waar de comsumentenbond dat gegeven vandaan haalt, maar ik denk niet dat er wagens makkelijker inklappen dan de Stokke. Hou er wel rekening mee dat hij niet erg klein in te klappen is. Ik heb een 307 station en de kofferbak zit echt vol met de kinderwagen.
Wij hebben gisteren de Stokke gekocht en ook uitgebreid geprobeerd in de winkel. Heerlijke wagen, ook vanwege de hoogte, en ik vond het inklappen eigenlijk heel gemakkelijk gaan! Wat Mrijn zegt over de auto: het is inderdaad goed om even uit te proberen of het past... Ook bij ons ging dat maar net.
Inklappen vergt wat handigheid, ik heb het idee dat het na een paar keer makkelijker gaat. Het stuur kan je trouwens nog kantelen en heel simpel naar beneden schuiven, schept ook weer ruimte. Ook kunnen de wielen er vrij simpel vanaf, maar dat vind ik zelf iets dat je niet standaard zou moeten doen. (geldt voor alle wagen) Maar voor een keer bij opa en oma in de auto ofzo is het wel een mogelijkheid. Wij hebben een Renault Kangoo, om hem in de auto mee te nemen hoef ik hem niet helemaal in te klappen, kan ik hem gewoon op de wielen in de auto schuiven, alleen handsvat stukje omlaag doen en hoedenplak openvouwen. Kan ik naast de wagen de bak zetten, of de boodschappen..... Maar dat kan met een andere wagen vast ook, ligt waarschijnlijk meer aan de auto dan aan de kinderwagen.
Inklappen: geen probleem als je weet hoe En de grootte: hij werd ons aangeraden omdat hij ingeklapt bij de kleinsten hoort. Wij hebben een Hyundai atoz, en daar past hij prima in. Wij gebruiken hem nu ruim een jaar (14 maanden ) en hij is helemaal goed!
Bedankt allemaal, dat is tenminste informatie waar ik wat aan heb! Ik hoop dat er nog wat ervaringen aan worden toegevoegd, super!
ik wilde net een topic openen over de stokke, ik wil er ook 1 kopen, wel 2dehands want wil alleen de buggyziting. Nou vroeg ik me af of die buggy zitting wel fijn is, kan hij ook op ligstand? en verder is de stokke aan te raden voor het openbaar vervoer? ik woon in de grote stad en doe veel met de bus en tram alvast bedankt
Wij denken er ook aan om de stokke te kopen. Ik had ergens gelezen dat de wagenbak vrij klein is, klopt dat? Liefs, Wup
De ervaringsdeskundigen moeten het zeggen, maar wat ik heb begrepen is de bak inderdaad vrij klein bij de Stokke. Vermoedelijk omdat in het oorspronkelijke model de bak helemaal niet bestond en ze het alleen met het zitje deden met speciale baby-inzet. Zodoende heb ik het idee dat het zitje wel helemaal plat kan. Alleen vind ik zo'n bak veel beschutter voor zo'n kleintje en is het meteen makkelijk om als reiswieg te gebruiken. Je kunt hem overigens ook nieuw kopen als 'basismodel' met alleen het zitje en zonder de reisbak. Alleen het complete model heeft de reisbak erbij. Maar ik geef je groot gelijk dat je op marktplaats zoekt - dat doen wij ook. En zelfs daar zijn de Stokkes nog zwaar aan de prijs.
Ik heb geen vergelijk met andere bakken. Maar je kunt natuurlijk gewoon bij de winkel kijken naar de wagenbak en met een rolmaat de maat opnemen. Dan kan je ook vergelijken met andere wagens.
ik had gelezen dat het model van 2005 alleen de buggy inzet heeft met een baby inzet, dus dat is wel te doen voor een kleintje van 7 maanden denk ik
De bak is helemaal niet klein! Amber heeft er ruim 6 maanden in gelegen en die is niet klein (ook niet groot hoor ) De buggyinzet, kan bijna plat! Inklappen gaat inderdaad erg makkelijk als je het eenmaal doorhebt. (Al snapt opa het nog steeds niet na ruim een jaar ) Wij zijn echt hartstikke blij met de Stokke, bevalt super, vooral het hoog zitten, Amber kan alles zien ook als je in de stad loopt! En ze zit nog steeds lekker naar mij toe, dat vind ik ook erg prettig!
Het inklappen moet je inderdaad ff doorhebben. In t begin stond ik op 1 been te klooien, maar na het zien van een filmpje op de stokke site zag ik ineens het licht De bak van de Stokke líjkt klein, door de 'inham' zeg maar, maar is qua lengte gewoon even lang als de andere bakken. Het 'zitje' kan zo goed als plat, maar niet helemaal. Als je de wagen koopt voor een pasgeborene zou ik toch adviseren de bak erbij te kopen hoor, is toch beter en prettiger voor zo'n kleintje.
Het inklappen van de wagen valt reuze mee. Je moet gewoon goed de beschrijving lezen, en wij hadden hem in nog minder dan een uurtje helemaal door! Dus het valt echt mee. Overigens is hij ingeklapt en al slechts 1 meter lang, dus dat valt ook erg mee. Ik heb mijn (nieuwe) Stokke wagen uit 2008 besteld via een adresje waar ze hem aanbieden (compleet met buggy-inzet én reiswieg) voor 750,-. Ik wilde namelijk perse een nieuwe, geen 2e handse via Marktplaats. Mochten jullie interesse hebben, PB me maar dan geef ik de gegevens door!
Je kunt inderdaad de buggyzit al vanaf de geboorte gebruiken. Er is een hele warme dikke voetenzak bij te krijgen, dus het is wel te doen. De bak wordt alleen in Nederland gebruikt, de rest van Europa doet het alleen met de buggy zit. Waar je wel aan moet denken is dat je dan wel je kindje altijd in de gordels hebt, dus slapen is wat lastiger misschien. Wij hebben de bak maar 3 maanden gebruikt om te wandelen. Om in te slapen paste het tot een maand of 6.
Wij hebben trouwens ook de maxi cosi adapters erbij genoemen. Handig voor in de supermarkt (mijn supermarkt heeft geen wagentjes waar je de maxi cosi veilig op kunt zetten....)
Het gaat hier toch echt de stokke worden denk ik! Gelukkig is de wagenbak toch niet heel klein. De kleine komt zo rond augustus, dus dan zou frummel nog lekker de winter in de wagenbak kunnen. Lijkt me wel prettig. @Kimski, je hebt PB
Ik ga onze Stokke verkopen, iemand interesse? Wij hebben hem in het oranje, incl wieg, voetenzak voor de wageninzet, parasolletje en adapters voor de maxicosi. Hij is 1 jaar gebruikt (incl originele aankoopbon) en uiteraard 100% in orde.