Ik ben al druk bezig met het bedenken wat we willen hebben voor ons kleintje. Ik kan alleen niet bedenken wat we moeten doen zolang ons kleintje nog niet kan zitten! Een wipstoel, tripp trapp newborn set? Of nog iets anders? Ik heb de ervaring met de dochter van een vriendin dat ik een gewoon wipstoeltje niet handig vind om fruithapjes enzo in te geven. Krijg ik echt een zere rug van, aangezien je scheef op de bank zit of je moet erbij gaat staan als het op tafel staat. Lijkt mij niet zo handig. Dan een wipstoeltje op hoogte? Iemand hier ervaring mee? Of de tripp trapp newborn set. Erg leuk, maar kindjes kunnen er tot 6 maand in. Wat moet je dan vanaf 6 maand tot ze fatsoenlijk kunnen zitten? Ze moeten goed kunnen zitten voor ze in de tripp trapp stoel kunnen zitten toch? Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de verschillende dingen!
beste sweet lilly, Hier hebben we nooit een wipstoeltje gehad, alleen de trip trap stoel. Bij Max bestond de new born set nog niet. Toen hij een fruit hapje kreeg met 5 maanden kon hij in de babyset van trip trap, samen met de riempjes. Hierin bleef hij goed zitten terwijl hij dat eigenlijk ook nog niet kon. Bij Ymke hebben we de newbron set gekocht en dat werkt super. Heerlijk op hoogte en ze zit er goed in, vanaf het begin eigenlijk en nu met het fruit hapje nog steeds. Al zal ze binnen korte tijd wel over gaan naar de babyset omdat ze langsaam te groot begint te worden. Hopelijk heb je hier wat aan en veel succes met je keuze. Krissa
Wij hadden de tripp trapp babyset, beviel erg goed, ze is daarvan rechtdoor naar de 'gewone' tripp trapp gegaan, klopt dat ze een tijdje nog niet zo goed zat, ik deed een handdoek achter haar rug en dan niet te lang laten zitten.
De Bloom Fresco Loft! Vanaf de geboorte te gebruiken en op elke gewenste hoogte instelbaar. Wij hebben hem als kinderstoel en hebben geen wipper nodig gehad.
Wij gewoon een wipper. Kon ze ook gewoon lekker zitten / liggen en spelen met de babygym. Met fh geven ging ik gewoon op de grond zitten.
Onze dochter kon zitten in de Stokke met babyset met 5,5 maand. Langzaam opgebouwd, eerst 1 minuutje, dan 2 min. etc. Met 6 maanden kon ze er prima in zitten om te eten. Zij kreeg ook pas bijvoeding met 6 maanden. Het hangt er dus ook een beetje vanaf hoe vroeg je van plan bent fruithapjes te gaan geven... Newborn set van Stokke zou ik zelf niet kopen, Stokke kennende vast heel duur... Dan liever een wipstoel, langer te gebruiken, multifunctioneler. Je kunt die ook even op de tafel zetten (als je er goed bij blijft) als je een fruithapje geeft.
Hier met 6 maanden gestart met bijvoeding en toen kon ze ook in de kinderstoel zitten en zelf het eten naar haar mond brengen. Wipstoel wel veel gebruikt maar niet om in te eten.
Wij hadden een new born set en die was echt heel makkelijk. Na 6 maanden kunnen ze genoeg zitten om even in de baby set van de tripp trapp te zitten. Maar de wipstoel (babybjorn) gebruiken wij ook veel om hapjes in te geven of om hem zelf even iets te laten eten of drinken. Meestal ga ik er dan op een kinderkrukje bij zitten zodat je op de goede hoogte zit. Maxi cosi gebruik ik alleen als ik ergens anders ben om een hapje te geven.
Wipstoel vond ik ook een uitkomst als ik even wilde douchen of koken. Maar voor hapjes heb ik m nooit gebruikt.. ik vond dat hij daar meer in lag dan dat hij zat. Ik heb diep moeten nadenken waar mn zoontje dan in zat tijdens fruithapjes en zn eerste groentenhapjes... ik denk al vrij snel in de ikea kinderstoel met verkleiner? Mn zoontje was 4,5 maand toen we op vakantie de eerste hapjes deden, eenmaal terug van vakantie was hij bijna 5,5 maand. Volgens mij kon ie toen al wel redelijk zitten voor 10 minuutjes ofzo?
zo wat al een reacties zeg! Dank jullie daarvoor! Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de babyset en de 'gewone' tripp trapp? Dat las ik bij iemand in het begin (weet niet meer wie, sorry..) dat die overstap ook kan. De bloom vind ik inderdaad ook mooi, maar we krijgen een tripp trapp cadeau en kunnen ze volgens mij ook langer mee doen.. Doomoo vind ik ook wel leuk, zijn die duur?
Ik vind de terminologie van Stokke ook wel eens wat verwarrend. Met de 'gewone' Stokke werd denk ik bedoeld zonder iets erop: alleen zitplank en voetenplank. De newborn set is het maxi-cosi achtige kuipje wat erop kan voor het hele vroege begin. De babyset is het plastic kuipje voorlangs + plastic ruggesteuntje. De babyverkleiner is het kussensetje dat je erop kunt doen. En dan hebben ze nog een tuigje. Een babyset heb je sowieso echt nodig als je de Stokke voor je kleintje gaat gebruiken, anders vallen ze er gewoon af, met alleen een plankje ónder hun gat. De andere dingen zijn optioneel.
Helemaal mee eens! Tuigje is echt duur en een universeel tuigje werkt ook. Meeste kinderen blijven ook gewoon netjes zitten, mijn zoontje alleen niet die moe(s)t ik echt vast binden. Kussentje had ik wel, maar zat met een zelf etende uk zo vaak in de was dat ik die bij nummer 2 niet eeens meer heb gebruikt, gewoon een handdoek werkt net zo goed. De newbornset (voor 0-6 mnd) heb ik heel graag gebruikt. Bij de 1ste kun je eventueel ook nog de maxi cosi op tafel zetten, maar bij nummer 2 is dat te gevaarlijk met een behulpzame peuterzus. Zoonlief was altijd wakker tijdens onze warme maaltijd en dan zat hij er gezellig bij aan tafel en zelf kon je ook gewoon eten.
Hier gewoon baby in de box en af en toe in de wipstoel. Vanaf 6 maanden kon hij prima zitten in de Stokke voor een minuut of 10. Heb nooit fruithapjes gegeven en zou dat ook niet snel doen in een wipstoel: dat is niet rechtop genoeg en dus verslikkingsgevaar.
Hangt heel erg van je wipstoel af. Wij hebben een babybjorn en daar kan je kindje liggen maar ook redelijk rechtop zitten, eigenlijk perfect voor juist de eerste hapjes als ze nog niet helemaal of niet te lang zelf kunnen zitten. Doomoo hadden wij ook maar die vond ik vanaf 4 maanden niet meer veilig door het draaien van je kindje. Ook met tuigje hadden wij een draaikontje en dan kan die met doomoo en al omvallen.
Wij hebben de Baby Bjorn wipstoel en daar zat ze al vrij vroeg in (dat mag ook) in meen met een week of 6 al. Deze kan je in verschillende hoogtes zetten. Nu ons meisje door heeft dat als je met de beentjes beweegt je gaat wippen doet ze niet anders en ze vindt het super! Bekleding is wasbaar en dat is heel fijn en krimpt niet als je het gewoon wast volgens het kaartje.