Wipstoel wel of niet aanschaffen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Spectre, 28 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.402
    4.819
    113
    Vrouw
    Wij hebben de baby Bjorn en echt veel gebruikt. Bij de eerste hadden we de nuna leaf maar die vond ik helemaal niet fijn. Lomp onhandig ding en als ze ouder zijn liggen ze er best plat in. De baby Bjorn kan je in hoogte verstellen .
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb bij alle 3 een schommelstoel en wipstoel gehad, alleen bij de 1e de schommelstoel vaak gebruikt.
     
  3. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Wij hebben de nuna leaf gekregen met geboorte van de eerste en staat nu nog in de kamer. En word veel gebruikt. Er is ook een uitvoering die in hoogte verstelbaar is.
    Vonden het echt een top ding!
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hebben een nuna leaf in de outlet bij babypark gekocht.
    Ze zit er nog steeds elke dag minimaal 4x in voor de fles en als ze even overprikkelt is.

    C maakt er ook regelmatig gebruik van als ze de kans heeft.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zat de jongste veel in de Nuna Leaf, vond ze heel fijn. Bij de oudste hadden we een heel eenvoudig, goedkoop stoeltje - en daar zat ze alleen even in als we samen gingen douchen (ik legde haar daar met veel handdoeken in na het douchen zodat ik mezelf even kon afdrogen).
     
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    Wij hebben een babybjörn en onze dochter zit er dagelijks in. Geweldig!
    Het is ook handig vlak na een voeding om je kindje nog even rechtop te houden en als je zelf je handen vrij wilt omdat je nog wat moet doen.

    Ideaal ding!
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik vond het ideaal! Met douchen of koken mee.
    Ze vond de babybjorn fantastisch. Kind wipt er zo wat uit.
    Ook om hapjes te geven en brood. Ze zat pas los vlak voor haar eerste verjaardag.
     
  8. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook de babybjorn. Dochtertje is net 2 geworden en zit er nog in als ik wil douchen en alleen met haar thuis ben. Zet ik even de tablet op en zit zij lekker in de wipstoel, heel handig!
     
  9. Alioli

    Alioli Actief lid

    6 aug 2020
    104
    90
    28
    Vrouw
    Ja hoor bij alle drie vanaf dat ze hapjes kregen
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Wij hebben zowel goedkope wipstoel (man doet beide kids in bad en dan gaat de baby er als eerste uit en ligt ingepakt in wipstoel), op vakantie is die ook makkelijker mee te nemen: ideaal in de voortent.

    Maar de nuna leaf is favoriet, de oudste van 4 ligt er graag in tv te kijken :) schommelt ie rustig heen en weer. En de kleine vindt dat ding ook veel fijner dan goedkope wipstoel. Enige nadeel, t is best een groot ding. Dus die ging écht niet mee op vakantie haha

    De stokke stoel met babykuip is ie eerder flauw van: dat beweegt niet echt :p
     
  11. Hannekevs

    Hannekevs Lid

    6 aug 2020
    11
    4
    3
    Vrouw
    De wipper (Baby Bjorn) is echt onze lifesaver! Ons zoontje heeft reflux waardoor een liggende houding niet erg lekker is, vooral niet na het eten. We zetten hem dus vaak na het eten in de wipper om even uit te buiken, vindt hij helemaal prima.
     
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113
    X avonture heb ik gebruikt tot 10.5mnd moet wel zeggen dat ik hem met pijn in m'n hart heb weggezet omdat zoon er bijna mee vandoor ging. Zoon is heel groot voor z'n leeftijd anders had ik hem nog zeker in gebruik.
    Met z'n hapjes, om te chillen, als ik ging douchen en m'n vriend was er nog niet. Als ik andere dingen in het huishouden deed zette ik hem er gerust bij. Heerlijk ding ik ga hem missen.
     
  13. Mamaroosje

    Mamaroosje Actief lid

    31 mei 2020
    235
    321
    63
    Vrouw
    De oudste zat nooit in een wipstoel, bij de 2e hebben we de Babybjörn aangeschaft, gouden aankoop! Ze heeft er echt uuuuren in gezeten. Ze spuugde vrij veel, dus dit was echt een uitkomst.
     
  14. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hier de wipstoel zoveel gebruikt. Hebben een hele mooie van de prenatal. Met kleuren en geluiden in een boog over de wipstoel. Je kan ook kiezen voor natuurgeluiden enz... Onze dochter vond het heel fijn
     
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    Wij hebben een tweedehands, lelijke wipstoel en we gebruikten hem nooit. Je kan het altijd nog aanschaffen als je het plots mist ;)
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dit hebben wij ook gedaan.
    Pas na de geboorte hebben wij er 1 gekocht.

    ze klimt er tegenwoordig zelf in (&uit :rolleyes: )
     
    Spectre vindt dit leuk.
  17. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.685
    3.467
    113
    Zo kindafhankelijk! Wij hadden (na tips op zp) een baby bjorn. Bij mijn oudste vond ik het echt zonde van het geld. Hij zat er wel in, een beetje ter afwisseling, of als ik ging douchen, maar heel boeiend vond hij het niet. Maar mijn middelste heeft in dat ding geleefd tot hij er echt te groot en zwaar voor werd. Als het had gekund had hij er nu nog in gezeten. Hij vond het heerlijk en wipte bijna tegen het plafond erin :D. Toen heeft ie z’n geld dus alsnog dubbel en dwars opgebracht. Mijn jongste vind er weer weinig aan en heeft er weinig in gezeten.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  18. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Geen gehad, ook niet gemist.
    Als babytje legde ik haar op het aankleedkussen in de badkamer terwijl ik douchte, dat is de enige reden die ik nog kan bedenken dat je hem nodig zou hebben.

    Maar goed, ik had ook geen box of babyfoon. Wilde ik niet, nooit gemist ook.
     
  19. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Toen dochter daar uit groeide kwam ik erachter dat die (de oude versie nog) ook kon schommelen op de grond :rolleyes:
     
  20. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ik had een mooie 2e hands nuna leaf gekocht, maar na wat research op internet weer verkocht. Heeft niks met deze stoel te maken maar gewoon met wipstoelen in het algemeen. Ze mogen er toch niet te vaak of lang in omdat de rug dan in een bepaalde houding ligt.
     

Deel Deze Pagina