Ik ben langzamerhand aangekomen in maand 6 van de zwangerschap. Maar ik vraag me af welke zaken ik eigenlijk nog moet regelen in deze laatste maanden? Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer... Hebben jullie tips waar ik allemaal aan moet denken? Het maakt niet uit wat... En wat moet de vader allemaal doen en weten als de bevalling zijn intrede doet? Liefs mij
Weet niet wat je allemaal al geregeld hebt, maar je kunt denken aan de geboortekaartjes (kun je ook op het lijstje voor de vader zetten voor na de geboorte, om de defenitieve bestelling door te geven). Heb je alle adressen al verzameld? Heb je al naar een eventuele verzekering gekeken? Misschien kun je een vast een lijstje maken voor je ziekenhuiskoffertje. Als jullie daar aan doen, kun je naar geboortebedankjes kijken. Weet niet of je al gekeken hebt voor een kinderdagverblijf (mocht je daar gebruik van willen maken) daar hebben ze vaak lange wachtlijsten..
tel van de vk op een plek hangen zodat je het snel kan vinden als de bevalling is begonnen ik had voor mijn man een lijstje met wat er gebeuren moest na de bevalling, hing op de koelkast. zoals: geboorte kaartjes regelen, naar het stadhuis gaan, verzekering bellen dat de kleine geboren is. want ook mannen zijn van slag met zo een geboorte. lijstje maken met belangrijke telefoonnummers van de mensen die je wilt bellen, want als je net bent bevallen vergeet je snel de tel.nummers tenminste ik wel. wat je verder allemaal al hebt geregeld geen idee
Ligt er inderdaad een beetje aan wat je allemaal al geregeld hebt. Maar ik zou zowiezo zeggen: zijn jullie getrouwd? Zo niet dan iig nog even samen naar het stadhuis zodat je vriend de kleine alvast kan erkennen. Dan mag hij straks zonder jou aangifte doen. En verder moet ik zeggen dat het vaak zichzelf ook allemaal wel wijst merk ik. Bij elke controle zegt/vraagt de vk wel weer iets van: heb je dat al geregeld? Ehmm nee dus. Ga ik nu doen. En bij de intake van de kraamzorg worden je ook weer aanwijzingen gegeven van wat je nog moet regelen. Veel plezier met alles!