Wanneer mag ik de wipstoel een stand hoger zetten? Mijn dochter ligt er namelijk nog altijd plat in, maar ik zie dat ze soms omhoog probeert te komen.
Volgens mij is het zo dat de wipstoel te hoog staat als je baby het hoofdje in de stoel niet recht kan houden maar naar de zijkant "valt". Dus als je het stoeltje een standje hoger zet en je kindje zit er met het hoofdje recht in is het goed.
Ik neem aan dat je dochter niet heel de dag in de wipstoel ligt, dus dat kan prima. Het is trouwens voor de ontwikkeling beter om ze in de box te leggen (vertelde het CB destijds aan mij). In de wipstoel liggen ze stil en kunnen niets. In de box zouden ze meer kunnen bewegen...... (Mijn dochter lag ook heerlijk in de wipstoel hoor, maar toen ik dat hoorde ging ik gewoon wat vaker afwisselen)
Ik zou het gewoon proberen, zit ze toch niet lekker dan nog even wachten. Je ziet het snel genoeg denk ik.
Hallo, Mijn dochtertje is nu 6 weken. Wanneer kun je het beste de wipstoel gebruiken? Zou dat nu al wel mogen? Groetjes
Ik heb de wipstoel al redelijk vroeg in gebruik genomen. Wel helemaal in ligstand toen. Nu, als ik hem te recht zet, dan schuift ze helemaal naar beneden en zakt ze helemaal onderuit. Dus hier staat ie nog redelijk in ligstand
hier wordt de wipstoel graag gebruikt. Box vindt ze echt niet leuk. In de stoel zit een trilfunctie en boven haar hangt een speelboog met muziek en geluid. Per dag zit ze er een half uur in. Nou prima hoor als zij zich vermaakt doe ik dat ook.
met 6 week gebruikten we hem al. Ze lag er eerst meer in. Nu vind ze de box leuker. Ik zou gewoon kijken dan zieje snel genoeg of je dochter fijn ligt. We hadden hem niet helemaal plat en dat vond Emma zeker niet vervelend. Zo kon ze meer zien. Ze lag weleens naar een zijkant toe maar viel heerlijk in slaap
mijn zoontje zit wel stukje rechtop, vind hij heerlijk! Zodra ik m plat leg gaat hij huilen en tegenstribbelen, zet ik m weer rechterop, is hij weer zo vrolijk als een zonnetje. Hij 'zakt' niet naar beneden, en kan echt prima zn hoofdje rechtop houden tegen het wippertje aan. Valt hij in slaap, dan 'zakt' hij wel beetje in elkaar Maar dan leg ik m ook gewoon weer plat.
@germar: Damian ligt halve dag in het wippertje. Hij vind het echt helemaal geweldig, wat een uitvinding. Tussendoor leg ik m wel even in zn box, dat ie weer plat ligt. Maar hij zit/ligt t liefst in zn wippertje
Hier ook met 7 weken al gebruikt. De stand dat ze niet voorover kan knikken met haar hoofdje. Die van ons kan redelijk rechtop maar is heel diep waardoor ze nooit naar voren kan. Is een hele oude, merkloze stoel met van die houten plankjes nog in de stof maar oh zo fijn! Die nieuwere zijn allemaal glad en hebben niet zo'n fijne standen vond ik zelf. Ik hem gekregen uit de familie, altijd fijn