Hoi, Ik heb 2 baby's van bijna 4 maanden, ze zijn maar heel weinig wakker. Met voeden en spelen alles bij elkaar zo'n 3 kwartier en dan geven ze al weer aan dat ze moe zijn en gaan ze slapen, dan maak ik ze voor de volgende voeding weer wakker en zo gaat het de hele dag, s nachts slapen ze ook door. Slapen ze niet te veel? en missen ze zo geen belangrijke dingen als leren rollen enz of komt dat allemaal nog???
hier ook zo'n ontzettende slaapkop. Nina is ongeveer een uurtje (ze is nu 3 maanden) wakker, soms 1,5 uur maar langer houdt ze het ook echt niet vol. ze geven het zelf wel aan of ze moe zijn en dan heeft het geen zin om ze wakker te houden. van slapen groeien ze goed zullen we maar zeggen! en ze zullen vanzelf wel steeds iets langer wakker blijven, geniet nog maar even van je rust, straks als ze gaan kruipen of lopen dan kom je handen en ogen tekort
Je mag mijn dochter met vier maanden wel hebben hihih. Ze is nu 8 maanden maar een druk meisje. Nee hoor meis ze komen zo niet achter. Komt straks van zelf en elke baby ontwikkeld zich in zijn of haar eigentempo geniet nog maar even van je rust.
hier ook een slapertje, maar ze is ongeveer 1,5 uur wakker, incl. voeden. Het ene kindje heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander. En als ze 16 is kan ze zich vast wel omrollen.
geniet van je rust joh!als ze eenmaal op ontdekkingsreis zijn is het met je rust gedaan! die van mij sliep ook veel, maar ik mis nu toch echt die 2 slaapjes op 1 dag
Niets mis mee hoor. hier is dat ook lang zo geweest. Met hoeveel weken is je tweeling geboren? waren ze te vroeg of op tijd? Dat telt natuurlijk ook nog mee nu ze nog zo klein zijn. Dat rollen komt vanzelf, maakt het niet voor uit dat ze nu nog veel slapen.
Sliep die van ons maar eens zoveel. Die is na een uurtje slapen al uitgeslapen en maar jengelen dan. Geniet er lekker van dat ze slapen, ze doen het lekker op hun eigen tempo.
Zoals gezegd, lekker laten slapen, heerlijk. Hier heb ik ook 2 mega slapers. Onze zoon van ruim 3 maanden slaapt ongeveer nog 18/19 uur per etmaal en onze dochter ook nog 16 uur (en ze is al 1,5 jaar). Ik zou zeggen geniet ervan, ze gaan er echt niet van achter lopen op slecht slapende kindjes.
hier een meisje wat érg weinig sliep (snachts wel, maar overdag weinig), maar vrij traag was in haar grove motoriek -rolde pas met 9,5 maand... Maar dat staat dus écht los van elkaar. En wat al meer gezegd is: Van slapen groeien ze... en natuurlijk genieten nog van je rust. Maar ik kan me voorstellen dat er dingen zijn die 'nooit goed' zijn voor je gevoel . Slapen ze weinig niet, maar als ze zo veel slapen ga je ook twijfelen..
Dank je voor jullie reacties allemaal, ja natuurlijk is het heerlijk dat ze zoveel slapen en geniet ik van de rust, maar soms vind ik het zo sneu (vooral voor mezelf???) dat je ze dan zo weinig aandacht kunt geven. met 2 is er sowieso al wat minder aandacht...Ze zullen het wel goed maken als ze gaan lopen...
zal nog wel komen inderdaad, hier juist een jochie dat overdag heel slecht sliep, was gelukkig wel gewoon vrolijk de rest avn de dag, maar ik zat soms met m'n handen in het haar als hij 's middags na 20 minuten weer wakker werd... vond het voor hem niet goed, ze hebben toch slaap nodig, en je kunt weinig tot niks doen in huis, pfff, is ook vermoeiend hoor! haha, dus ik zeg geniet hihi, maar snap wel dat je ook graag wat aandacht en met ze spelen wil enzo