Ik schrijf toch maar even in het kort mijn verhaal hier op, misschien herkent iemand het! Op 12 oktober 2010 ben ik na een snelle en voorspoedige bevalling bevallen van een prachtige zoon, Owen! Ik ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk en zw.schapssuiker en was toen 37.1 weken zwanger. Owen gaf direct aan dat hij honger had, maar moest 2 uur wachten omdat zijn bloedsuikers getest moesten worden (omdat ik vanaf week 16 zwangerschapssuiker heb gehad). Na het prikken van de bloedsuikers (die overigens iedere keer in orde waren) kreeg hij zijn eerste fles (ik kan geen BV geven vanwege een borstverkleining en heb geen melk). De eerste fles ging goed en de rest van de dag ging het ook prima! Woensdag (13/10) begon hij steeds slechter te drinken en Owen en ik moesten sowieso in het zkh blijven vanwege mijn hoge bloeddruk tijdens de zw.schap en het leek erop dat we donderdag naar huis mochten. Maar vanwege het slechte drinken van Owen (onze oudste zoon, Ryan, had na zijn geboorte geen zuigreflex en die is zelfs in de kraamweek weer opgenomen en bleek later ook reflux te hebben) vertrouwden we het niet en hebben we bij de ka aan de bel getrokken. De ka wilde het even aankijken, maar is 's avonds rond half 11 toch langsgekomen, omdat Owen zijn temp. steeg en hij zoveel plaste, terwijl hij veel minder vocht binnen kreeg. Ze konden niets vinden en we moesten het even in de gaten houden. IN de nacht wilde Owen helemaal niet meer drinken en is hij hals over kop opgenomen op de couveuse afdeling (in zijn eigen bedje gelukkig, dus niet in de couveuse). Vanaf dat moment kom je in een stroomversnellling terecht. Eerst bleek dat zijn hb te laag was, en ze dachten dat het daarom kwam dat hij misselijk was. De volgende dag was dat prima, dus dat was uitgesloten. Toen dachten ze aan een infectie en hebben ze hem 3 dagen aan de ab gedaan (dat moet bij een pasgeborene minimaal 3 dagen en als ze denken aan een infectie, nemen ze ook geen enkel risico). Op zondag bleek dat hij geen infectie had en kon dus stoppen met de ab. Toen werd gezegd dat het kwam door een moeilijke start vanwege mijn zw.schapssuiker en dat hij op moest knappen. Ik heb al vanaf het begin gedacht dat het iets te maken had met de voeding, dat hij die niet goed verdroeg of zo. Later duurde het wel erg lang en dachten ze aan reflux, dus voeding ingedikt met Nutriton en toen dat niet voldoende bleek ook medicijnen. Nu krijgt hij dus medicatie tegen reflux en wij denken dat dit niet voldoende werkt en willen morgen een gesprek met de ka en aansturen op voeding tegen kma (koemelkallergie). Oh ja, Owen ligt dus nog steeds in het ziekenhuis . Misschien herkent iemand dit verhaal of symptomen???
Ik heb ook zwangerschapsdiabetes gehad heel erg moest 6-8 keer per dag minimaal 10 eenheden spuiten en kregen het niet onder controle uiteindelijk ingeleid met 36,4 maar onze zoon heeft 4 dagen aan een infuus gelegen om de overgang vcan veel suiker naar minder geleidelijk te laten gaan hij kreeg continue glucose en dat werd met de dag minder toen mocht hij pas naar huis dit om te voorkomen dat hij ziek zou worden van het gebrek aan suiker opeens. mij werd verteld daar door doe ka dat het niet altijd door middel van hypo's naar boven komt maar dat ze ook nog wel eens flink ziek worden! hoe gaat het nu met hem. knapt hij nu al een beetje op? ik hoop het wel sterkte in ieder geval.
Dank je wel voor je reactie! Omdat Owen niet voldoende dronk, heeft hij ook een aantal dagen aan een glucose infuus gezeten. Het probleem is nu nog dat hij niet zijn flessen leegdrinkt en hij is veel moe, slaapt veel en niet erg alert. Vandaag hebben we een gesprek gehad met de arts-assistent. Ze zijn vandaag gestart met andere voeding, omdat onze oudste zoon daar ook goed op reageerde en dat willen ze toch nog proberen. En vanochtend heeft Owen dan ook 55cc zelf gedronken. De logopediste is erbij geweest en die zag verder niets vreemds, hij heeft een goede zuigtechniek. Het lijkt meer te zijn dat hij te moe is om zijn fles leeg te kunnen drinken, het ontbreekt hem aan energie. De ka denkt toch dat het komt door de zw.schapsdiabetes en daardoor zie je vaker dat kindjes bij bijv. 37 weken geboren worden, maar eigenlijk qua rijping nog niet verder zijn dan bijv. 34 weken. Dus dan is het een kwestie van aansterken zeg maar. Dit kan ongeveer 4 weken duren, dus dan hebben we nog even :-S. Evengoed gaan ze nog wel een bloedonderzoek naar eventuele syndromen, maar daar gaan ze niet van uit iets te vinden. Morgen hebben we in ieder geval nog een gesprek met de ka zelf, dat wordt nog ingepland. Dus het einde is nog niet in zicht, althans het lijkt erop dat het een kwestie van tijd is.