Mijn zusje verwacht haar eerste...ik heb al 4 kinderen. Zij verwacht een meisje Wil haar de wipstoel van mij geven die mijn zoon van 4 maanden nu gebruikt maar zij wil ie niet hebben want zij vind den blauwe wipstoel voor een meisje echt NIET kunnen...wat vinden jullie? (Het is dus een Nieuwe wipstoel van nog geen 4 maanden)
Moet ze ook zelf weten..ze zit nu naast me maar zij zgt dus dat het ECHT niet kan een blauwe stoel voor een meid ik zeg why not?
Ik ben dol op blauw en zou dus ook blauwe dingen kopen voor een meisje. Dus ik vind blauw heel goed kunnen bij een meisje. Maar ik ben je zus niet.... Als je zus vindt dat blauw niet kan bij een meisje dan kan het (voor haar) niet. Waarvoor zou je daar over discussieren? Er is geen absolute waarheid hierin. Gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. ps, kan je zus misschien een roze hoes voor het wipstoeltje kopen?
Hier ook een meid en wel een blauwe wipstoel. Koop je roze krijg je daarna alleen nog jongens. Kids zien het toch niet.
Persoonlijk zou het me geen drol uitmaken welke kleur de wipstoel zou hebben. Helemaal als ik hem kon krijgen. Maar als je zus het niet mooi vind voor haar meid dan vind ze het niet mooi en houdt het op.
Heeft je zusje geld te veel ? Natuurlijk kan dat, waarom niet? Omdat de commercie ons probeert in te peperen dat blauw voor jongens is en roze voor meisjes? Dat is alleen goed voor de omzet, niet voor de baby die toevallig een mooie wipstoel misloopt, omdat haar moeder blauw alleen voor jongetjes vindt kunnen.
Lekker belangrijk zou ik zeggen. Ik heb toendertijd een zwarte wipstoel gekocht met hardrode en falblauwe rondjes voor onze zoon. Nu hebben we een meisje erbij,maar ze ligt er prima in hoor! Kan haar t schelen welke kleur het is,als ze maar op een comfortabele manier bij mama in dr buurt kan zijn Maar als je zus geen blauwe wipstoel wil,prima toch? Kun je hem op MP zetten en hou je er nog geld aan over ook. En voor je zus kost het dan weer geld omdat ze een roze wil.
Vind het wel kunnen al denk ik niet dat ik voor een kobaltblauwe zou kiezen zelf (marine of jeans dan misschien weer wel) maar dat is meer omdat ik dan de keuze zou hebben. Als ik er een aangeboden krijg die mij zou bevallen (qua model) en hij is blauw denk ik niet dat ik er moeite mee zou hebben en zou het erg lief vinden. Kortom, ik zou er in de winkel niet voor kiezen maar vind het wel kunnen.
Mijn favoriete kleur is ook blauw, dus een meid zou hier ook meer in het blauw hebben gelopen dan roze... Voor mij maakt het dus niet uit, maar ja anderen kunnen daar anders over denken...
Ik vind persoonlijk blauw een lelijke kleur, dus ik zou het daarom niet doen. Echter vind ik niet specifiek dat roze voor een meisje en blauw voor een jongen is. Mijn man draagt ook roze en mijn dochter heel soms blauw.
Hier wordt er ook niet zo kieskeurig gekeken. Andersom zelfs: Mn schoonzus vroeg of ik interesse had in het fuchsia-roze wipstoeltje van mn nichtje voor ons zoontje. Prima toch En mocht t er toch niet uit zien, kan ik altijd nog een hoes kopen. Maar, als je zus echt van meisje-meisje spullen houdt, laat haar dan gewoon haar gang gaan. Dan voorlopig geen wipstoeltje of ervoor betalen. Ik zou me er niet teveel over frustreren. Als je spullen weg wilt geven, geef ze aan iemand die er blij mee is en laat je zus gewoon haar eigen keus maken. No sweat
euh pardon....die van mij was donker blauw...gewoon neutrale kleur toch?? kan makkelijk voor een meid! tssskkk...maja de 1e he...
Ik zou het met je zus eens zijn, puur en alleen omdat ik blauw haat Het hele 'meisjes-moeten-roze-en-jongens-moeten-blauw' vind ik echt iets van 100 jaar geleden. Tegenwoordig vind ik dat alles kan. Mijn zoon is gek op roze, dus die droeg best vaak een knalroze polo. Zou niet weten waarom niet (behalve dat het inmiddels een beetje begint te vloeken met z'n haarkleur, haha)
Ik kan me goed voorstellen dat als je een meisje krijgt en het je eerste is dat je ten eerste nieuwe spullen wil en roze. Ik snap het probleem niet zo, jij bied het aan, zij wijst het af met een duidelijke reden, prima toch?! Als ik geen geld zou hebben zou ik alles aannemen incl een blauwe wipper voor een meisje. Maar als ik het geld zou hebben en dus een keuze heb niet.