Wipstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linnidee, 28 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    In mijn slapeloosheid bedenk ik me ineens dat ik helemaal geen wipstoel heb! Is dit nodig? Gebruik je deze direct na de geboorte en welk merk/type is fijn?
     
  2. j010

    j010 Bekend lid

    27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Nee die gebruik je eigenlijk niet perse na de geboorte. Wij hebben de stokke newborn, daarmee kun je ze aan tafel erbij zetten en voor als hij wat groter is de baby bjorn wipstoel. Zo kan hij wanneer zijn broer en zus op de grond aan het spelen zijn er lekker bij zitten.

    Maar daar gaan ze volgens mij pas in na week of 8?! denk ik?

    Het is een beetje aan een ieder wanneer je het gaat gebruiken denk ik ook.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  3. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Wij gebruiken 'm wel vrij snel, maar NODIG, nee dat denk ik niet. Als je 'm niet hebt zou ik wachten of 'm op een cadeautjes-lijst zetten, misschien leuk voor opa's en oma's om te kopen. Ik zou een wipper zoeken die je goed rechtop kan zetten, handig straks met hapjes geven!

    Wij hebben deze;

    https://www.babypark.nl/kidsriver-alyssa-wipstoel.html?color=4566&gclid=Cj0KCQiAkePyBRCEARIsAMy5ScvImqqnlCQRk44h6D9dVlGXl1qlAnebemxCRc_S9IptnBFJWPLxQkMaAj7yEALw_wcB

    Zijn er erg blij mee. Makkelijk schoon te houden met een doekje, plat op te bergen en kan goed rechtop!
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    K heb het 3x zonder gedaan, laatste keer kreeg ik er 1 van mn zus maar niet superveel gebruikt. Nu weet ik nog niet of ik hem wil
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  5. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Bij de oudste geen gehad. Was achteraf best nuttig geweest, want hij was snel ontevreden in de box als ik uit het zicht was. Bij de tweede wel een wipstoel, toch wel veel gebruikt. Kon daarmee de baby makkelijk in dezelfde ruimte neerzetten als waar ik moest zijn. Ik vertrouwde het niet geheel als ik bv ging douchen om baby in de box te laten met peuter erbij, want die kroop er zo naast in de box. Of met koken zette ik haar vaak bij me in de keuken.
    Nu bij de derde twijfel ik of ik wel weer zo'n lompe box wil hebben, of genoeg heb aan wipstoel, draagdoek en bedje (wonen gelijkvloers).
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  6. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    .
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Wij maken er veel gebruik van. Wij hebben er 3. 1 boven, als hij in bad is geweest met grote broer, gaat hij daar in zodat mijn man zelf ook in bad kan. 2 beneden: 1 gewone en 1 nuna leaf. Hij gaat even in de nuna als hij wakker is en ik geef de oudste 1 op 1 aandacht of ik moet even de was doen (grote broer heeft dan nuna duw dienst). In de gewone ging hij vanaf de geboorte omdat hij absoluut niet plat kon liggen en ik neem die ook mee naar mijn ouders zodat hij daar ook even uit mijn armen kan zonder dat hij ergens plat ligt. Nuna leaf bevalt super, de oudste die 1.10 m is zit er ook graag in tv te kijken. De andere 2 zijn de goedkoopste vd prenatal
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  8. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Wij hebben geen box, dus na maand ofzo gebruik ik die wel om baby even uit de handen te hebben. Wat eigenlijk meestal heel weinig is, je zet ze er ook best niet te lang in voor rug.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  9. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik kijk nog even aan of ik het nodig heb, en inderdaad een leuk kado misschien om te vragen :)
     
    Niny vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik had hem bij mijn oudste pas na 5 maanden en toch wel fijn gebruik van gemaakt en bij de jongste al veel gebruikt, naast de stokke newborn. Hij vindt het leuk om zelf te wippen, wij hebben een baby Björn die je ook plat kan maken.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  11. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wij hebben de baby björn en geen seconde spijt van gehad. De beste aankoop geweest van onze babyuitzet. Onze kleine vindt ‘m super fijn. Tweedehands overigens prima te vinden en hoezen zijn te wassen.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Linnidee vindt dit leuk.
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Voor ons onmisbaar hier de babybjorn en de stokke voor als we gaan eten. En idd tweedehands of bijv lenen.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  14. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wij hebben geen wipstoel gehad, ook niet gemist. Dus zullen er voor de tweede ook geen aanschaffen.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  15. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.413
    3.965
    113
    noord holland
    Wij hebben ze altijd veel gebruikt. Hadden er een die ook volledig in ligstand kon, dus vrijwel direct in gebruik. Bij wat bewegingen schommelde hij wat, dat vonden ze vaak prettig.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  16. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Baby bjorn wipstoel (bouncer), voor ons onmisbaar.
    De 2e en 3e hebben erin gezeten/gelegen.
    Het ding kan plat, dus ook makkelijk op te bergen (bijv. Onder de bank)
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij beide meiden niet gemist.
    Daarentegen vond ik de stokke newbornset ideaal!
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hebben de nuna leaf en die word echt veel gebruikt.
    L wilt absoluut niet in de box liggen en kijkt het liefst lekker rond hoe der broer en zus aan het spelen zijn.
    De stoel kan veel gewicht dragen dus haar 4 jarige zus (20kg) zit er elke dag wel een paar keer in.
    Het is haar chill stoel zegt ze :rolleyes:

    dus hier een succes aankoop, maar wel pas gekocht toen ze al 1,5 maand ofzo was.
    En in de outlet van de babypark, dat scheelde 70 euro.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Kun je de nuna leaf ook rechtop zetten om je kindje te eten te geven? En kan de baby ook zelf "wippen" ?
     
  20. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Bij mijn oudste de wipstoel heel veel gebruikt. Hij deed er graag slaapjes in.

    Voor deze baby heb ik er nog geen maar ik wil graag de BabyBjorn Transsat (met mesh-hoes vanwege de warmte hier). Maar ik wacht even de baby's karaktertje af want ze zijn toch best prijzig.
     
    Linnidee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina