Wanneer beginnen/begonnen jullie met het kopen van de meubels, het schilderen en alle 'grote' dingen?
Bij ons eerste kindje had ik met 10 weken een tweedehands kinderkamer gekocht en opgeknapt. Met 20 weken was de babykamer zo goed als af, we hebben alleen nadat we het geslacht wisten 1 muur nog een kleur gegeven en opgeleukt met dingetjes in kleur. Kleding en assocoires hebben we pas na de 20 weken echo allemaal aangeschaft en in de kamer gehangen.
Ja hier was de bedoeling ook na de 20 weken echo maar we kwamen rond de 16 weken een mooie aanbieding tegen voor het kamertje dus die hebben we maar eerder besteld toen pas na de 20 weken echo is Ml echt aan de slag gegaan en het is nog niet helemaal af... Maar we hebben nog 12 weken de tijd
Ben nu 35 weken en ben nog niet HELEMAAL klaar Hier baby dan wel in wieg op onze kamer ivm ruimte. Als vakantie afgelopen is ga ik het wiegje,in orde maken moet nog dekentjes halen. Wat kleding en kleine dingen
Hier hadden we natuurlijk alle spulletjes nog van dochterlief, maar heb de commode een ander kleurtje gegeven en een nieuwe babykamer gemaakt (we zijn intussen verhuisd..dus die huis had nog geen babykamer). We zijn met ongeveer 30week begonnen en het was met 36weken helemaal klaar!
Wij beginnen dit keer op tijd. Over een paar weken. Vorige keer hadden we minder haast en dat kwam toch niet goed uit. Dochter werd te vroeg geboren en de laatste 12 weken van m'n zwangerschap mocht en kon ik niet veel. Dus ik kon heel weinig doen. Nu gaan we eerder beginnen
Vorige zwangerschap, door omstandigheden, pas begonnen met 34 weken ofzo, en pas klaar met 39 weken. Dit keer hoeft er nauwelijks iets te gebeuren, er moeten wat kleine dingen worden aangeschaft, maar we gaan beslist wachten tot na de 20 wk echo.
Wauw, dat sommige zo laat pas kunnen beginnen, bij mij zou het dan echt al lang zijn gaan kriebelen dat ik het klaar wil hebben haha. Of ik raak in paniek omdat ik denk dat ik wel eens eerder kan bevallen en dan staat er niks ofzo haha.
kamertje hadden we al vrij snel ivm aanbieding en het was precies onze smaak (en daar ben ik best een piet leut in).. met 16 weken hebben we de kamer laten stuccen zodat alles erin kon. nu zijn we langzaamaan accessoires aan het kopen maar de kamer is wel al 'leefbaar'. nu 21 weken en moeten dus alleen nog de aankleding van de kamer (zoals een wand plank, mandjes en dat soort dingen)
Pas na de 20 weken echo. Toch meer zekerheid dat alles goed was, dit ook in combinatie met verhoogd risico op een kindje met afwijkingen maar bewust geen combinatietest gedaan vooraf. Dat was voor ons de keuze om pas na de 20 weken echo hiermee aan de slag te gaan.
Pas na de 20 weken echo toen we zeker wisten dat alles goed was met de kleine. Met 27 weken hadden we alles klaar dus hebben het echt in een record-tempo gedaan maar ja, was ook zo leuk
Hier is het nu bijna af. Alleen kamer van zoontje neemt nog wel 3 weken denk ik. Mijn streven was met 34 weken alles klaar.
we hebben wel rongekeken alvast enzo. maar we gaan overmorgen pas kopen. net als de box..die moeten we ook nog. voor de rest hebben we bijna alles in huis.
Behangen en verven al gedaan voor we zwanger wilden worden(muren kwam eem hoop stof af en had al helemaal in mijn hoofd welke kleur ik wilde). Kamertje via MP gekocht met 10 weken en gelijk neergezet. Beeb heeft het eerste half jaar bij ons op de kamer geslapen in de co-sleeper haha. Kamertje is alleen nog niet naar mijn zin qua muurdecoratie dus das moet ik nog fiksen haha.
Het kriebelt hier heeeeeeeel erg maar we moeten wachten tot het dakkapel erop staat en dat is pas als ik 33 weken zwanger ben. Dan kan daar op zolder de kamer van dochterlief afgemaakt worden (hopelijk binnen een week of 2) en dan kan de kamer voor de baby met 35 weken begonnen worden. Gelukkig hoeven daarin alleen kleine dingen te gebeuren zoals het ledikantje in elkaar zetten (hebben we nog van dochter), een nieuwe kast (moeten we nog zoeken) en wat accessoires. Maar bij dochter begonnen we rond de 24 weken en waren we met een week of 27 wel klaar, moesten toen wel alles doen incl behangen, verven, vloer leggen enzo.
Zo rond 23 weken denk ik begonnen met verven/vloer leggen en pas sinds 32 weken staan de meubels erin en is alles ingericht. Eigenlijk vrij vroeg maar de geur deed er lang over om eruit te trekken, de verf wilde in eerste instantie niet goed dekken etc, er komen vaak onverwachte ''tegenslagen'' tussen en dan is het fijn dat je nog even lekker de tijd hebt. Zou er ook niet aan moeten denken om nu met mijn dikke buik een kamer te verven.
Ik had rond de 12 weken al een babykamer gekocht, maar dat kwam omdat ik de kamer tegenkwam via marktplaats voor een super prijs. Verder had ik toen een paar kleine dingetjes gekocht (een knuffeltje, een rompertje etc.) pas na de 20 weken echo helemaal los gegaan, is zoveel makkelijker als je weet wat het geslacht is. Ik kon ook echt niet wachten hoor, aan het begin van mijn zwangerschap, maar het 'beste' is om de aankopen een beetje te verdelen over je zwangerschap, zo voorkom je dat je aan het einde helemaal niets meer te doen hebt!
Ik zou denk ik niet het geduld hebben om heel lang te wachten, maar inderdaad, zo snel al beginnen heeft ook nadelen want dan duren de laatste weken denk ik echt een eeuwigheid! We moeten het behang eraf halen en alles opnieuw behangen, en verder is er qua kamer al een hoop klaar. Een lamp, gordijntjes etc moeten wel nog Ik heb in de jaren zoveel spulletjes al verzameld, dat ik in grote lijnen nu nog alleen een kinderkamer, kinderwagen, beddengoed, en kleding nodig heb. Alle andere lossen spulletjes hebben we geloof ik wel, via de checklist