wipstoeltje een MUST?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bunchy, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

Ik heb hier dezelfde twijfel! Wij hebbben de kinderstoel Bloom Fresco waar onze kleine meid straks prima in kan liggen ipv in een wippertje. De stoel is zo verschoven van kamer naar keuken en naar buiten dus ook daarvoor hoeven wij geen wippertje. Ik denk niet dat ik een wippertje wil aanschaffen, alleen omdat het handig is voor mee te nemen naar visite. Dusz, hier uiteindelijk besloten geen wippertje te kopen (ook ivm de vele ruimte die alle andere babyspullen innemen).

Maar als ik iets al geleerd heb, is hoe belangrijk het is dat je de dingen doet/koopt die bij jou/jullie passen! Denk dus goed na over jullie gedrag en wensen straks, en dat helpt vast bij de uiteindelijke keuze!

Liefs, Kiki

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik vind het wel een must. Ideaal als ze nog niet kunnen zitten. Door de verstelbaarheid kunnen ze dan toch iets omhoog zitten.

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    voordeel vind ik, als je kleine beetje onrustig is, bijv. tijdens ons avond eten, kun je hem er bij zetten en met je voet laten wippen. kan je toch eten en de kleine is rustig. :D

4. Sijke

Sijke Bekend lid

ik vond het ook handig en gebruikte hem al vrij snel, in relaxte ligstand, later meer rechtop. Misschien heb je badstofhoezen bij de prenatal? Daar hebben ze ze wel voor de autostoelen.

Voordeel van lenen is dat he het lekker terug kan geven als je het toch niets vindt en het in de weg staat.
    Ik zette heb wipstoeltje als ik het niet gebruikte vaak in de box, dan staat het ook niet in de weg.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb hier gemerkt dat het erg aan je kindje ligt. Eva wilde graag veel bewegen en dat kan in de wipper niet, dus die lag liever in de box. Lisa vindt stil liggen prima en vindt het heerlijk om om zich heen te kijken, kijken wat haar grote zus doet (die heeft Eva natuurlijk niet ;)). Lisa zit met de voedingen (die duren 3 kwartier) in de wipper, ik vind het toch fijn als ze dan iets meer rechtop zit zodat ze minder spuugt.

6. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    tja een must....
    ik heb er twee! eentje boven en eentje beneden. Mijn meisje vindt het heerlijk om erin te liggen en te kijken. Dus als ik boven bezig ben met klusjes dan kan ze lekker mee kijken.

Ze ligt ook vaak in de box, hangt/staat op schoot. Het is niet zo dat ze uren in een wipper zit.

7. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik zou niet meeer zonder kunnen. Ons mannetje slaapt overdag weinig. En langer als een uur in de box gaat vervelen. De wipstoel is goed voor de afwisseling en ideaal om z'n fruithapje in te geven. 's morgens na de fles gaat hij er ook in. Kan zijn eten goed zakken en ik nog even snel de laatste dingen voordat hij naar het kdv gaat. En als ik ga douchen dan neem ik hem mee in zijn wipper.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij vinden een wipstoeltje absoluut geen must, zou het ook echt nooit iemand aanraden.

Hebben er in de zwangerschap van de oudste twee dus ook geen gekocht, kon altijd nog als we hem 'nodig' zouden hebben, nou heb werkelijk nooit ook maar een moment gehad waarop we een wipstoeltje nodig zouden hebben, dus hebben er nooit een/twee gekocht.

Bij de zwangerschap van de derde, kregen we er een van iemand, want nu met de derde zou het echt onmisbaar zijn, nouja oke, dat ding staat nog altijd te verstoffen, ze is er maarliefst 2 keer ofzo in geweest, gewoon om te proberen, maar verder echt niet. Ook bij de derde geen idee wanneer of waarvoor we het zouden moeten gebruiken.

Voor mijn gevoel is het ook zo vastleggen, in 1 bepaalde positie en zo moeten ze maar blijven liggen/hangen tot ze er weer uitgehaald worden, zie er totaal geen voordeel van in ;). Maar ach zo zal iedereen anders zijn, maar zou het zeker niet in de zwangerschap al kopen, het is altijd nog snel zat gehaald wanneer je op een gegeven moment denkt van goh zo een ding zou nog best eens handig zijn.

Liefs, Hanneke!

Deel Deze Pagina