Bij de oudste heb ik het wipstoeltje heel veel gebruikt, ook wat later met hapjes/eten geven. Dat was een wipper zonder speeltjes. Nu heb ik er één met speeltjes en op zich vind Mila het wel leuk om er in te zitten, alleen kan grote zus niet van haar afblijven als ze in de wipper zit. Meestal ligt Mila dus in de box buiten bereik van haar grote zus!
Ik vind het wipstoeltje wel even handig om de kleine in te zetten als ik bijvoorbeeld de voeding even moet klaarmaken. Daarnaast zet ik hem ook wel eens op de tafel als we zelf aan het eten zijn en Naomi nog erg wakker is.
Heel vaak gebruikt in het begin. We zijn wel over gegaan van 'gewone' naar een trillende wipstoel want dat was voor onze man met krampjes nog rustgevender.
Ik dank degene die de wipstoel heeft uitgevonden . Superhandig! Onze dochter is vaak tijdens het avondeten (dus als wij gaan eten) wakker en wil dan niet in de box. Ze vindt het volgens mij heel gezellig om bij ons te zitten, dus wij zetten haar dan in de wipstoel bovenop de eettafel, zodat wij rustig kunnen eten en zij er toch bij zit. Succes verzekerd! Ze zit dan alleen maar te lachen. Wij hebben de Nijntje Wipstoel van de Prenatal. Is heel makkelijk te verstellen en de bekleding kan je makkelijk wassen. Groetjes, Suus
Hier ook de babybjorn. Wel een hele uitgave, maar ideaal. Kind zit er heel comfortabel in, stoeltje wipt goed, lang te gebruiken, makkelijk in te klappen en mee te nemen en makkelijk uit te wassen.
Mijn kleine meid lag heel vaak in haar wippertje. Ik had er eentje gekocht van Fisher Price met allemaal knipperende lampjes en muziekjes enzo. Dit kan ik niemand aanraden want dit zorgt voor veel teveel prikkels. Gewoon zo'n simpel stoeltje met een speelboog is prima! Ik gebruikte het stoeltje vooral thuis maar als ik bij een vriendin op de koffie ging dan nam ik hem ook mee hoor. Heerlijk dat ik die kleine daar even 'kwijt' kan, dan heb ik mijn handen even vrij om veilig mijn koffie te drinken.
Mijn mannetje is 7 weken en hij ligt vrijwel elke dag wel even in de wipstoel (met trilfunctie) Vooral buiten vind ik het ideaal met dit weer, lekker in de stoel onder de parasol. Deze heb ik : babystoeltje - Aangeboden op 2dehands.nl En het levert ook nog leuke plaatjes op :
Ik zou niet zonder een wipstoel kunnen en vindt het ideaal. Ook om even zijn eten te laten zakken na de fles. Als ik hem dan neerleg spuugt hij heel veel en na 20 min op je schoot ben je het ook wel even zat
Hier ook veel gebruikt. Om in uit te buiken na de fles, later om fruithapje in te krijgen en ook om lekker in te zitten en te kijken naar mama die aan het stofzuigen of koken was. Sverre was al snel zat van op zijn rug liggen dus dan is zo'n wipstoeltje ideaal. We hadden een hele simpele. Ik zette er op een gegeven moment ook vaak een babygym boven/overheen.
wij hadden een gewoon simpel wipstoeltje maar gebruikte hem zelden. We hebben nl ook een doomoo zitzak en die vind ik veel fijner in gebruik.
Superhandig! Wij hebben een simpel ding, waar "Round the World" op staat, gekocht bij de Gardo (maar volgens mij hebben ze hem bij de meeste babywinkels). Er zat wel een speelboog op en daar heeft ze veel fanatiek tegenaan gemept. En hij kan in verschillende standen, dat leek ons ook wel handig. Maar verder geen toeters en bellen. Waarvoor ik hem handig vond: * uitbuiken na de fles * flesje geven (op een gegeven moment wilde ze echt niet meer op schoot en in de wipper dronk ze wel heel goed. Ze hield wel m'n hand vast, heel schattig) * eten geven toen dat in de kinderstoel nog niet lukte. Op een gegeven moment kon ze wel in de kinderstoel zitten, maar eten was echt een ramp, omdat ze steeds met haar mondje (en dus hele hoofd) naar beneden ging en dat werd een enorme knoeiboel) * op bezoek: kindje zit/ligt rustig, kan even rustig om zich heenkijken. Vooral als we op een verjaarsvisite met veel mensen waren, vond ze de wipper fijner dan op de grond liggen. Ik denk dat ze het fijn vond om een eigen plekje te hebben. * afwisseling in spelen (zo'n boog is toch wel heel interessant) * even rust voor het naar bed gaan Voor dat laatste gebruiken we dat ding nog steeds af en toe. Onze dame is namelijk niet te stoppen, ook niet als ze moe begint te worden. Als we haar dan in bed leggen, blijft ze niet liggen, dan gaat ze haar hele bed door en daarmee houdt ze zichzelf wakker. Het helpt om haar dan even in de wipper te zetten met een speentje. Dan zit ze rustig om zich heen te kijken en dan is de stap naar haar bedje wat makkelijker. Blijkbaar krijgt ze dan zelf in de gaten dat ze moe is? En we gebruiken hem nog steeds voor de fles. Want op schoot "liggen" terwijl je al zelf kunt gaan zitten, dat kan natuurlijk niet .
Ik heb ook een wipstoeltje gehad, Mijn zoontje dronk nog al onrustig maar als ik hem op een bepaalden mannier in het wippertje lag en iker bij bleef zitten dronk hij zijn flesje rustiger op dan in mijn armen haha. En als je een drukke baby heb zo als ik vergeet dan niet je kindje vast te zetten, Was eens aan het koken en me zoontje gezellig er vlak bij op de grond gezet en ik draai me om lag hij bijna uit dat wippertje maar dat is gewoon door een domme mama, die daar niet bij stil gestaan had haha groetjes