bykay woven draagdoek of een andere?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Romymama, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    #1 Romymama, 24 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2015
    Ben me al een tijdje aan het verdiepen in draagdoeken.
    Nu heeft deze wel mijn voorkeur. Ik denk zelf dat ik beter kan gaan voor woven ipv elastisch?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Nog andere goede alternatieven? :)

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63

Een elastische draagdoek kan heel erg fijn zijn bij een winterbaby. Lekker warm en zacht en je kunt op voorhand knopen. Wel maar één soort knoop, ivm veiligheid. En rugdragen zit er ook niet in.

Persoonlijk denk ik dat een elastische doek na een kilo of 8 niet meer fijn draagt, maar dat is misschien per persoon verschillend.

Een geweven draagdoek kun je dus vanaf dag 1 gebruiken en ook voor rugdragen en in veel meer variaties.

Dan heb je nog draagzakken:
    Wompat, Mei Tai, Hop Tye, Emeibaby, Manduca, Ergo baby etc.
    Ik ben niet zo bekend met draagzakken, want ben een fan van draagdoeken.

Maar je zou eens op fb kunnen kijken bij draagpraat. Misschien is er iemand bij jou in de buurt, waar je eens wat zou kunnen uitproberen?

Je kunt een draagconsult of pasconsult doen of euh... eens een mamacafe bij jou in de buurt bezoeken. Daar komen ook vaak enthousiaste draagfans:D

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier erg fan van mijn geweven draagdoek! Fantastisch. :)
    Ik heb 'm van Amazonas. Heeft al mijn twee kindjes gedragen, en kindje 3 op komst gaat zeker ook gedragen worden!

4. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Geweven doek! Little frog heeft ook fijne doekjes. Staar je niet blind op bykay ;)

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Bedankt voor de reacties! Dan ga ik toch voor een geweven.. Even kijken nog welk merk!

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik heb mijn zoontje even gedragen in een rekbare, totdat ik mijn geweven doek had ontvangen. Heerlijk! Heb de rekbare niet meer aangeraakt haha. Het is idd wel lekker warm en zeker voor een pasgeborene wel fijn, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat naar geweven.
    Ik heb een little frog, die is al vrij zacht vanaf het begin. Ik zou eens een kijkje nemen op de Facebook pagina draagpraat, daar kun je heel wat info krijgen.

Deel Deze Pagina