Wipstoeltje noodzakelijk of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door OZ2014, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Nooit gebruikt, we hebben meerdere kinderen.
    Bijvoeden wordt aangeraden vanaf 6 maanden, dit is veel beter voor de darmen. Tot dan heeft je kind meer dan genoeg aan bv.

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet zonder hebben gekund bij de jongste. Vond afwisselen tussen box/bed/wipstoel erg fijn. Bijvoeding vind ik niet fijn in wipstoeltje, dat doen we op schoot.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb er één van Baby Björn van mijn zus gekregen dus ik heb er niet echt over na hoeven denken maar ik heb een tijdje in de kinderopvang gewerkt en toen vond ik ze superhandig. Sommige kindjes vinden liggen niet fijn en willen graag om zich heen kunnen kijken. Daarnaast vond ik een wipstoel leuk in combinatie met een babygym. Wij eten vaak in de keuken en zo kan hij toch in de buurt zijn zonder dat we meteen een peperdure kinderstoel aan moeten schaffen. Dat doen we wel als hij zelf gaat zitten.

4. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Wij hebben via marktplaats de baby bjorn wipper gekocht voor een leuk prijsje. Ik las er veel goeds over en is ergonomisch. Lijkt mij handig voor bv tijdens het eten, douchen of idd de eerste hapjes. Maar ook hier 1e kindje dus blijft afwachten, hoewel het ook per kind schijnt te verschillen... We zullen zie .

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Geen noodzaak maar enorm handig, we gebruikten hem elke dag en hij ging altijd mee als we op visite gingen, het is toch minder slecht voor het ruggetje dan een maxicosi of een kromme houding op de arm. We hebben hem nu ook gelijk klaar gezet, als ik aan de eettafel zit met mijn zoontje zet ik mijn kleintje in de wipstoel op tafel erbij bijvoorbeeld. Of als we zomers lekker buiten zijn in de wipstoel in het campingbedje oid.

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb de bloom coco launger. Wel een duur ding maar zl zit er elke dag in. Heel handig als ik aan het koken ben of hij de box even beu is.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nooit gebruikt. Ze vond er niks aan. De newbornset van Stokke was daarentegen fantastisch! Kon ze alles zien he 😉.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hier hebben ze er alle 3 veel in gezeten en gelegen. Ideaal.
    Wij hebben wel een iets duurdere die ook in ligstand kan, dus ze mochten er vanaf de geboorte al in.

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben het niet.. Hebben een box, doomoo seat, elektrisch schommelzitje & een eetstoel waar ze al vrij snel in kan

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wij gebruiken het wipstoeltje heel veel. Zoon wil niet in de box. max 5 min en dan is het huilen.
    In het wipstoeltje zit hij zo een half uur tevreden in, soms zelfs langer.
    Hij vind het erg leuk om naar zn zus te kijken die aan het spelen is en houdt alles in de gaten.

Je kunt altijd een goedkope van mp halen. Als het niet bevalt dat kun je het zo weer doorverkopen

11. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Hier ook veel gebruikt, nu steeds minder want hij zit graag in de kinderstoel. Maar als ik bv mijn handen vrij moest hebben of ging douchen, zat hij er lekker bij in het stoeltje. Had niet zonder gekund!

12. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Hier de laatste tijd veel in gebruik, ze is nu bijna 3 maanden. Ze verveelt zich snel in de box en ik zet haar in de wipstoel op de bank en ze zit dan lekker om der heen te kijken. En ik heb dan tijd om iets in het huishouden te doen. Tevens heeft de fysio aangegeven dat ze iets meer haar buikspieren moet trainen en daarvoor is het wipstoeltje ook weer beter dan plat in de box liggen. Ik heb een lief wipstoeltje op marktplaats gekocht voor 24,50 incl. verzendkosten.

13. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denk dat het afhankelijk is van je kind. Ik heb het vaak geprobeerd. Leek me echt handig, maar mijn zoontje wilde er niet in....

14. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt zoveel verschillende soorten wimpers, denk niet dat je ze allemaal over 1 kam mag scheren. Zo'n simpele wipstoel zou ik hier ook weinig gebruiken, misschien in de badkamer na het badderen en voor het afdrogen. Maar onze Nuna Leaf had ik niet willen missen. Deze schommelt van links naar rechts voor ongeveer 2 minuten als je hem een zwiepert geeft. Mijn dochter werd er rustig van en wilde al vrij snel onder de mens zijn ipv alleen in de box te liggen. Je moet toch ooit even je handen vrij hebben. Voor hapjes en aan tafel hebben wij de Newborn set van Stokke, geweldig ding, geld zeker waard!

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb hem wel vaak gebruikt. Niet om hem uren in te parkeren, maar voor die momentjes dat het even handig is en de box niet om de hoek staat.

Bijvoorbeeld toen ik in de tuin plantjes ging neerzetten en hij in de schaduw van de boom lekker zat te brabbelen in de wipper.
    Hij zat ook regelmatig in de wipper op tafel als wij gingen eten. Nu misschien niet meer zo nodig, want de box staat nu naast de eettafel dus voelt hij zich waarschijnlijk minder snel alleen.
    Voor het geven van de eerste hapjes vond ik het ook wel handig.

Wij hebben gewoon een simpele van koelstra en heb er los zo'n speelboog bij.

16. JMMH

JMMH Niet meer actief

Wij hebben een Babybjorn via Marktplaats gekocht. Ideaal nu met fruit- en groentehapjes. In de Triptrap kan onze jongste van bijna 6 maanden nog niet zitten. Als hij wakker is wanneer wij aan het eten zijn, zit hij er vaak bij in de wipper op tafel. We hebben er een speelboog van Babybjorn bijgekocht, en dat is echt een succes!

17. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik raad iedereen een wipstoel aan!! Wij hebben die van Babybjörn en hij is al vanaf het begin dagelijks in gebruik. Ze vind het heerlijk om er rustig in te zitten als ze eigenlijk te moe is om te spelen. Ook eet ze al vanaf 4mnd. in de wipstoel, doordat ze nog niet zelfstandig kan zitten lukt het nog niet in de kinderstoel dus we zetten altijd de wipstoel op een stoel bij ons aan tafel en zo kan ze toch met ons mee eten. Ik had hem echt niet willen missen!! En ik vind het ook geen sta in de weg want op de momenten dat ze er niet in zit kun je hem inklappen en staat ie in de kast.

18. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wij hebben er ook één, ik Vondt het wel handig!

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik gebruik m nu wel. Plat liggen vindt ons meisje op het moment niet zo leuk heb ik het idee (toch wat reflux? ) en dan is het wipstoeltje ideaal als ik even mijn handen vrij wil hebben.
    Ik zou nu echt niet zonder willen!

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik was bang dat hij in de weg zou staan dus nooit een aangeschaft maar misschien bij een 2e dat er wel een komst dan moet je natuurlijk toch misschien iets vaker even je baby kwijt maar zolang we nog in appartement wonen en box altijd dichtbij is zie ik het niet gebeuren. De eerste hapjes met 5,5 maand heb ik ge geven in maxicosi.

Deel Deze Pagina