Slaapzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pepe, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik ben aan het beginnen met een slaapzak voor mijn dochter, maar tot nu toe geen succes. Ik heb een dikke witte winterslaapzak van de Hema, met de mouwen eraan is het een drama om aan te doen ( mouwen te smal) en verder eindigt de rits halverwege, dit vind ik ook onhandig met haar erin krijgen.
    Ik heb er ook 1 van de wibra zonder mouwen. Beide zijn ze lekker dik maar mijn dochter heeft wel erge warme voeten als ik haar er weer uithaal.

Ik heb gelezen over de puckababy maar die is pas vanaf 7 maanden en die newborn kunnen de mouwen er niet af.....

zucht..... iemand de perfecte slaapzak?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Past ze niet in de 'normale' van de Hema? Dus die na de witte komen. Die vobd ik zelf een stuk soepeler dan de witte.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    warme voetjes hebben die 2 van mij nog steeds, lekker van die zweetdingen. Mn oudste heeft tot 4 jaar in de slaapzak gelegen (zonder deken) Die wilde niet anders.
    Ik heb er een paar van de prenatal, hele fijn dingen, ook hema is fijn alleen sommige hebben idd erg smalle mouwen.

Toen ze zo klein waren had ik ook problemen met die mouwtjes, vonden ze zelf ook niet fijn. Dus lekkere dikke pyama trui aan, van dat velours en verder niks. Beentjes bleven lekker warm in de slaapzak.

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Prenatal heeft er met rits tot aan onder.

Siem ook zweetvoeten, prima toch....
    Puckababy vanaf 3 maanden is een inbakerzak met ritsen waardoor de armen naar buiten kunnen om inbakeren af te bouwen dus ook als slaapzak te gebruiken... Alleen beetje duur daarvoor vind ik persoonlijk. Maar waarom slaapzak? Als het niet nodig is

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens zie ik op de site van Puckababy ook The Bag Newborn staan met afgeritste mouwtjes. Ik dacht ook dat dat niet kon, misschien is dat nieuw?

http://www.puckababy.com/20-395-thickbox/the-bag-newborn.jpg

edit; oh het zit 'm in teddy/katoen; de katoenen versie is met afritsbare mouwtjes.
    Hier hele goede ervaring gehad met de Bag voor mijn dochter, voor nummer 2 komt de Newborn er zeker weten ook.

6. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Oh ik dacht dat als ze zweetvoeten hebben, dat ze het dan te warm hebben?

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Je hebt ook slaapzakken van puckababy, een 4 seizoenen slaapzak.

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Temperatuur bij die kleintjes voel je in het nekje.
    Handen mogen best ijskoud zijn en voetjes warm geen enkel probleem...

Maar is er een specifieke reden waarom je nu al aan een slaapzak wilt beginnen?!

9. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik dacht dat het ook een beetje normaal was tegen deze tijd? Omdat ze op een gegeven moment de boel wegtrappen? Maar ook omdat in het ledikantje de deken zo een groot gedeelte onder het matrasje moet waardoor het matras scheef staat en ze ligt daar pas halverwege in.
    maar ook vind ik dat toestoppen zo een gehannes, en wordt ze weer wakker van als ik haar slaperig in bed leg. In een slaapzaal met ruime mouw openingen is het zo gepiept. In het wiegje waar ze nu nog ligt gaat dat allemaal nog wel goed.

10. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik heb de puckabag en de vier seizoenen slaapzak van little compagny , de laatste is bij dochter lief favoriet , ik vind ze beide hartstikke goed

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    er zijn zat kindjes die niet in een slaapzak liggen, die slapen heerlijk rustig (helaas ken ik zelf niet zulke kindjes, die van mij zijn slaapzak fans)

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was een flinke woeler, vanaf dag 1 kroop ze al onder haar dekentjes uit of lag ze overdwars in bed. Slaapzak was daarom dus handig, maar wat ik ook fijn vond is dat je bij nachtvoedingen lekker de warmte meeneemt het bed uit en weer terug erin; geen kindje de kou in of een inmiddels afgekoeld bedje in, maar gewoon lekker aangenaam dezelfde temperatuur.

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier vanaf dag 1 een slaapzakje, zoon was dysmatuur en kom zich niet goed warm houden....

Lag dus met 2kruiken, in een winterslaapzak, en onder een lakentje en dekentje in bed :D

Maar ik heb de mouwen van de hema slaapzak er altijd afgeritst, vond ze erg onhandig...
    In de winter als het echt koud was een flanelle pyama eronder en dat was warm zag...

(Kreeg laatst slaapzakken voor mijn dochter van m'n schoonzus, de slaapzak zag er lekker gewassen uit, de mouwen nog super nieuw ;) , zij haalde ze er ook altijd af :D)

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    ik zie dat je dochter nog maar 3 maandjes is, ik zou ze nog lekker onder het deken laten, zolang ze nog blijft liggen, ze zijn nog zo klein om in een slaapzakje te wurmen, dat is idd een gevecht met de armpjes! zeker bij de stugge zakken van de hema!

mijn zoontje slaapt in de 4 seizoenen van puckababy en ik vind hem super fijn! je kunt idd alleen de mouwen van de katoenen zak af ritsen, niet van de teddy.
    maar daar is je dochter nog veel te klein voor.

je hebt ook een kleine slaapzak van puckababy, maar dat zou je even moeten kijken, weet niet precies hoe warm enzo die is.

en een flanellen pyjama trui aan en slaapzak zonder mouwen en evt nog een lakentje?

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er bestaan twee versies van de Newborn Bag; een katoenen en een teddy, je schaft er in principe dus maar 1 aan en je combineert ze niet (zoals wel bij de grotere Bag). De katoenen versie is een versie geschikt voor het hele jaar, met afritsbare mouwen dus.

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb altijd die witten de hema gebruikt maar dan zonder de mouwen (afritsen). Niet erg dat de armen wat bloter zijn, dat kan geen kwaad.
    Daarna heb ik er eentje van de C&A gekocht, dat is van soepele stof, niet gewatteerd maar wel lekker warm. Kan hij ook lekker mee kruipen want heb maat 2 jaar gekocht. En alhoewel dat natuurlijk groot is, vind ik het toch ideaal. Lekker warm maar soepel en met bewegingsruimte en super grote mouwen, gaag zoals niets.

17. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Als de voetjes te warm zijn heeft de baby het ook warm:
    ''Als u wilt controleren of uw slapende baby het niet te warm heeft, voel dan aan het nekje. Meer zekerheid nog geven de voetjes. Voelen die lauw aan, dan heeft de baby het aangenaam''.

18. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dan heeft mijn dochter het altijd te warm die heeft namelijk standaard zweetvoetjes zelfs toen we midden in de nacht maar een temperatuur van 36.1 hadden...
    en ze dus echt heel koud was.

19. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Misschien scheelt het ook nog of het de bovenkant of onderkant van de voeten zijn? Ik weet het ook niet :(

20. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier had dochter juist vaak ijsklompjes van handjes en voetjes, maar een heel aangenaam nekje; kon geen enkele kwaad volgens de kinderarts (wij waren meteen bang voor hartproblemen ofzo ;) ). Ze sliep dus in het begin vaak met sokjes om zowel haar voetjes als haar handjes, maar dat vooral voor mijn gemoedsrust, volgens de ka kon het helemaal geen kwaad dus.

Deel Deze Pagina