Ik lees overal dat als je borstvoeding wil gaan geven dat je dan vast voedingsbeha's moet aanschaffen. Maar welke maat moet je dan nemen? Ik heb normaal 85B en tot nu toe zitten m'n meeste beha's nog goed. Bij sommige heb ik alleen een verlengstukje eraan gemaakt maar is de cup nog prima. Als dat zo blijft moet ik dan gewoon mijn eigen maat nemen of worden je borsten nog groter als je eenmaal borstvoeding geeft?
Wij raden in de winkel altijd dezelfde maat aan, en soms de omtrek (dus niet de cup) 1 maatje groter dus 75=80 etc. De bh's zijn nl al gemaakt voor vrouwen die borstvoeding geven (logisch) dus die vallen al iets groter.
De bh's die ik kocht waren ook meestal de maat die ik ook had tijdens de zwangerschap. Ik had er wel 1 die een cupmaat groter was omdat ik heel veel last van stuwing had tijdens de kraamtijd. Het is dan wel erg prettig als je ook een BH hebt die je dan past.
Ik zou de voedingsbh pas kopen als je bent bevallen. Je weet nl niet wat er met omvang van je borsten gebeurt. Ms lukt de borstvoeding niet, en dan heb je de bh's voor niets gekocht. Ik heb ze na mijn bevalling bij noppies online besteld. Want had geen tijd en zin om daarvoor de stad in te moeten. Geweldige bh en snelle levering. En ze zien er ook nog een beetje normaal uit. Nou succes.
Ik heb de voedingsbh's van de Hema. Voor mijn zwangerschap had ik B75, van de voedingsbh's heb ik D85.. Deze zit prima..
Ik heb 3 voedingsbh's.. heb tot een maand na bevalling nog gekolfd, maar draag die bh's nog steeds hoor.. passen prima.. dus zeker geen "zonde van t geld-aankoop" Ik zou zelf nooit zo een bh via een webshop bestellen.. Tenzij t een model is waar je bekend mee bent.. Ik vind t zelf prettiger om te passen en te voelen of t prettig zit!
Hoi! Bij mij raadden ze aan om in de laatste paar weken van je zwangerschap (zo rond 37-38 weken) te gaan shoppen voor voedingsbeha's. Dan zijn je borsten ongeveer de maat die je na de bevalling ook hebt (één met een maatje groter kan idd handig zijn ivm je stuwing). Na de bevalling heb je er echt geen puf voor namelijk (ik iig niet....) en via een webshop lijkt mij persoonlijk ook niet ideaal, maar dat kan voor jou natuurlijk anders zijn! Qua maat moet je er gewoon een aantal verschillende passen en kijken wat het prettigst zit! Als het goed is kunnen ze je ook in de winkel adviseren. Succes!!
Ik heb er nu een bij de H&M online gekocht, heb normaal 80B (voordat ik zwanger was) en heb nu dus 85C genomen. Hij past me nu prima, nog iets teveel ruimte in de cups maar dat zal wel opvullen. Maar ik ben dus tijdens de zwangerschap ook bijna niet in cupmaat gegroeid
Ik heb er gewoon een in mijn maat gekocht, past perfect en kan nog wat "uitrekken" bij stuwing etc... Daar zijn ze voor gemaakt hé
Toen ik borstvoeding gaf, heb ik van een vriendin sportbh's geleend die je aan de voorkant kon sluiten. Die zijn ook erg handig!
Kijk een op positielingerie.nl wij raden aan om je eigen maat te kopen want een voedings/meegroeibeha groeit met je mee ( 1 a 1,5 cup ) Dus het is zonde om een te grote bh te kopen. Groetjes
Ik heb bij mijn 1e zwangerschap ook gewacht tot na mijn bevalling om zo eerst maar eens af te wachten welke maat ik tegen die tijd zou hebben en of bv wel zou lukken. Toen moest onze kraamverzorgster nog voor mij naar de winkel gegaan om nieuwe bh's te kopen zodat ik ze kon passen en moest ze ze toen weer terugbrengen/ruilen enz... Vooraf had ik hele leuke gezien, maar die bleken niet genoeg steun te bieden. Uiteindelijk kwam ik uit op de lelijkste, die was het best. Je moet ze toch echt zelf passen (en gelukkig zitten ze toch onder je kleren). Ik was wat te veel aangekomen tijdens mijn zwangerschap en had een omvangsmaat van 2 maten groter, en de zelfde cupmaat (cup wordt groter (breder) als je omvangsmaat groter is). Het verschil tussen een zwangershaps- en een voedingsbh: Zwangerschapsbh is alleen voor tijdens je zwangerschap. Hierin zitten geen beugels zodat je melkklieren niet bekneld raken en ze rekken goed mee. Een voedingsbh heeft ook geen beugels en rekt ook goed mee, plus dat hier een constructie in zit zodat je niet heel je bh uit hoeft te trekken als je borstvoeding geeft (b.v. een "klepje"). Een zwangerschapsbh gebruik je dus relatief kort. In plaats daarvan kun je ook alvast een voedingsbh kopen.
2 jaar geleden hadden ze dus hele mooie bij de Hünkemuller (vrolijke bikini-achtige dingen en andere met kant), maar die boden totaal geen steun en waren dus echt nutteloos. Ze hadden er 1 die goed zat, maar inderdaad, te lelijk. Soort mega witte sportbh. Ik was zo blij dat ik ze niet meer aanhoefde toen ik gestopt was met borstvoeding... Als ze die dingen nou in zwart hadden gehad was het al beter geweest.
Dat is om verwarring te voorkomen..... is het voor onze mannen even duidelijker dat de borsten tijdelijk niet voor hun plezier zijn.... Te mooi ingepakt zou verwarring geven....
de livera verkoopt de collectie van Anita waar ze gelukkig ook grote maten hebben. was al zoveel winkels en site's afgeweest maar overal tot cup D of E alleen viel het me op dat de grote maten voedingsbh's wel met beugel zijn
Gisteren was ik even bij Hünkemuller gaan kijken, maar die hebben tijdelijk helemaal geen voedings- en meegroeibh's meer omdat hun leverancier is gestopt! Ze weten nog niet wanneer ze een nieuwe leverancier hebben gevonden...
Ik heb vorige keer ook pas voedingsbeha's gekocht toen ik bevallen was. (mn mama even op pad gestuurd ) En dat was maar goed ook, ik ben vanaf de stuwing 3 cupmaten gegroeid. Mn borsten waren aan het eind van de zwangerschap ook nog nauwelijks gegroeid, dat hebben ze nog ff ingehaald erna. Maar dat ze zo zouden groeien had ik van te voren niet bedacht.