Baby 4 weken blijft huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MichyLoveFlip, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MichyLoveFlip

MichyLoveFlip Nieuw lid

25 jan 2012
    4
    0
    0
    Maastricht
    Hallo mede mama's!

Mijn kleine knappe man van 4 weekjes oud blijft de laatste 2 dagen continu huilen, na het eten valt hij eventjes inslaap maar 20 minuten later begint hij weer te huilen.
    We dachten eerst dat hij krampjes had, alles geprobeerd, maar niks helpt :(
    Hij ligt contstant bij ons of we hebben hem fijn vast, maar ook dat is het probleem niet. Een speentje doet het ook niet voor hem...
    We zijn zo onderhand een beetje radeloos, het enige wat het zou kunnen zijn zouden krampjes zijn... Hij zou immers toch geen honger kunne hebben? Ik geef borstvoeding (soms leg ik hem aan en soms kolf ik het af). Ik geef hem ongeveer 90/100 cc. Hoeveel raden jullie aan?
    Morgen gaan we iets halen tegen krampjes, een middeltje dat in Duitsland te krijgen is (sab simplex) en hopen dat dit werkt!
    Hebben jullie nog tips of hetzelfde probleem?

Knuf!

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Wat heb je al geprobeerd voor de krampjes?
    Enkele tips;

- Je kleintje met zn buikje op je arm dragen
    - Warmte kussentje tegen het buikje
    - Knietjes helemaal optrekken en dan tegen je aanhouden en een stukje lopen
    - Baby in draagdoek
    - Buikje masseren (met de klok mee)
    - Lekker warm badje
    - Goed laten boeren tijdens het drinken (meerdere keren)
    - Speciale fles zoals Dr. Browns fles

Heeft je zoontje wel goede ontlasting? En boert hij goed? Sab simplex zorgt ervoor dat de lucht makkelijker weg kan. In ons geval kon ons dochtertje heel goed boeren en was het dus niet de lucht die de veroorzaker was van de krampjes. Bij haar hielp een bezoek een de osteopaat en Orthiflor start. Dit is een pro-biotica en zijn we gaan gebruiken op aanraden van die osteopaat. Binnen een week was het over, hoewel ze wel zeggen dat orthiflor start niet per se hoeft te helpen tegen krampjes (bij ons dus wel).

Maar, buiten de krampjes, zijn andere dingen uitgesloten? Ons dochtertje huilde namelijk ook veel door reflux. Haar keeltje was zo kapot dat dat pijn deed. We hebben medicatie gekregen en daarna ging het super, ik kon ze weer lekker neerleggen. Spuugt je zoontje? Of hikt en slikt hij veel?

3. Tienus26

Tienus26 Actief lid

29 sep 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hetzelfde gehad... Ons zoontje ging op een gegeven moment ook vreselijk huilen (lees krijsen) en hield niet meer op. Ik ben bij de osteopaat terecht gekomen. Ben nu 2 keer geweest en het gaat al een stuk beter. We gebruiken ook de Dr Brown fles en Orthiflor Start op aanraden van de osteopaat. Ook bakeren we hem nu in. Maar ons zoontje was ook erg onrustig erbij dus weet niet of dat bij jullie zou helpen. Wij kwamen er per toeval achter dat het voor hem hielp. We wikkelden hem op een gegeven moment strak in zijn omslagdoek en ineens was hij stil en sliep hij een paar uur achter elkaar!!!
    Erg vervelend als je kleintje zo huilt. Ik werd er gek van...
    Hopelijk wordt het snel minder..

4. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Heb je al eens opgezocht wat regeldagen zijn??

Mijn dochtertje had dat ook rond die leeftijd ( en niet alleen toen haha ) ,maar wat bij ons hielp was gewoon lekker vaak aanleggen ( ik geef ook bv ) en na een paar dagen ging het dan weer heel goed.
    Dus misschien helpt het bij jou ook...

Sterkte in ieder geval !

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik denk dat je regeldagen hebt...zoals ik me kan herinneren is dat rond die tijd...ik zou hem gewoon steeds aanleggen...

krampjes dat zie je wel...dan gaan ze zich echt in bochten wringen van de pijn :(

succes ermee!

6. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
  7. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    en als ik zo een beetje rondlees over regeldagen komen ze rond de 4 weken weken ook een keer :) de een zegt 3 weken de ander 6 weken...;)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom wissel je kolven en aanleggen af? Bij borstvoeding kan je juist heel goed steeds aanleggen om te troosten. Regeldagen kom je het beste door door juist toe te geven aan zijn behoeften om te drinken. En daarbij is "Bij mama willen zijn" voor kindjes ook een reden om te huilen he! De wereld is nog heel groot en vreemd en dan zijn ze 't liefste lekker bij jou.

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ook helemaal mee eens. ik zou persoonlijk ook niet kolven...

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier ook een reflux (verborgen) baby. Eerst dacht ik dat ze steeds krampjes had en heb elk middeltje geprobeerd. Helaas mocht niets baten. Ik ben op internet gaan zoeken en vond dat ze veel overeenkomsten had met de symptomen van reflux. Refluxbaby's hoeven zeker niet alle symptomen te hebben of veel te spugen. Artsen zijn daarom huiverig de diagnose te geven helaas. Ik heb voet bij stuk gehouden en de kinderarts heeft me Zantac voorgeschreven. Na een paar dagen had ik een ander kind. Ze showde me meteen haar eerste lach.

veel baby's huilen vaak en ze hebben zeker niet allemaal reflux maar het is het uitzoeken waard nietwaar?

Succes en het gaat over.

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ooh nog een dingetje...denk sowieso niet dat het krampjes zijn...Max wilde juist zijn speen als hij krampjes had...mijn huisarts zei dat ook...bij krampjes hebben ze graag het speentje

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    als ik dit zo lees denk ik regeldagen.
    dan wilt je kind heel vaak kleine beetjes eten dit is voor de kleine vertrouwd en zorgt voor meer voeding productie in de borst.
    toegeven werkt het best edan gaat het ook sneller over.

Deel Deze Pagina