Elke nacht wakker!! 1,5 jaar...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn zoontje van bijna 18 maanden word al een aantal weken (2 maanden inmiddels denk ik) bijna elke nacht wakker. Ik snap er niks van, zo slaapt ie een hele week goed en vannacht was het van 1 tot 3.30 kermis.... Ik ben geheel tegen mn principes om 3 uur met m naar beneden gegaan voor een flesje melk, ik wist het echt niet meer!! Dat hielp, maar om 6.45 was ie weer wakker....
    Overdag slaapt hij ook slecht, heeft de laatste dagen steeds beetje verhoging (tegen de 38) maar kan niets vinden waar ie last van zou kunnen hebben.

Meestal (de laatste tijd dus, hij sliep altijd heel goed) word ie "gewoon" 1 of 2 keer wakker, leg ik m terug onder de dekens met zn knuffel en dan is het goed, soms krijst ie alles bij elkaar en moet mn man hem terugleggen of moet ie even huilen. We hebben een ander soort slaapzak, een andere deken, andere knuffels, Hema slaapsiroop, bedje draaien, van alles al geprobeerd...
    Zn slaapritme is ook wisselend, dan slaapt ie 12 uur en dan weer 14 of 11...

Ik ben ten einde raad, heeft iemand tips?!??!!

Thanx

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Kiezen? Of hij hij die al?

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    wou dat ik voor je de ideale tip had !
    maar hier ook een slecht slapende dreumes die iedere avond wakker word en dan alleen nog maar bij mama wil zijn!
    zou het de lkeeftijd niet kunnen zijn?

of kiezen of snijtanden
    hier is sinds gister de laatste snijtand door dus hoop dat het daaraan heeft gelegen..(wat niet zal zijn hij slaapt al vanaf de 14maanden slecht)

sterkte ermee...

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja daar heb ik aan gedacht, maar hij heeft al best veel kiezen en tanden gehad vanaf de vakantie en daar heeft ie vrij weinig last van gehad... Zag gister wel ineens een onderkies die door was, maar als ik het waag mn vinger in mn mond te steken dat word daar genadeloos hard in gebeten ;)
    En gisteravond express paracetemolletje gegeven omdat ik al dacht dat ie niet helemaal lekker was....

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Vaak weet je het toch niet helemaal en gaat het met een poosje weer over. Hier heeft ze nog nooit de nacht helemaal doorgeslapen. Meestal tot een uur of 2-3 in de co-sleeper en dan wil ze er echt bij ons bij. Vinden wij geen probleem, alleen moet ze over een maandje of twee toch echt naar haar eigen kamer. Ik wil graag dat ze daaraan gewend is als nr 2 komt. Anders wordt het wel erg druk op onze slaapkamer/in bed :).

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    onze zoon heeft dit ook gehad, ook op die leeftijd.
    het heeft in totaal 8 weken geduurd, ik denk mede doordat we in een verhuizing zaten en hij dat aanvoelde. ik kwam ook elke keer bij hem kijken, en dat is funnest geweest bij ons.
    toen we gingen verhuizen hebben we tegen elkaar gezegd, nu is het over...we gaan niet meer naar hem toe.

dat je vanalles verandert in zijn bedritueel is niet heel slim...daar raken ze nog meer van in de war.

je kan kijken hoe hij reageert als je 5 min wacht om te gaan kijken...dan in bed stoppen en weer weg lopen...gaat hij huilen, wacht je wederom 5 minuten...weer gaan kijken en instoppen en direct weglopen (je kan wel iets liefs zeggen natuurlijk)...weer 5 minuten wachten...je zal zien dat de nacht erna het heel anders verloopt. Desnoods doe je na 3 nachten het ophogen naar 7 minuten...
    Hij weet dat je er bent, maar niet direct weer terugkomt...dat geeft hem vertrouwen zodat hij toch gaat slapen.
    (dit heeft ons in een andere moeilijke slaapfase geholpen, hiermee binnen 4 dagen stil....)

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Misschien is dit totaal irrelevant, maar soms heeft mijn dochter ook plots dat ze wel 2 tot 3 keer huilend wakker wordt 's nachts en dan blijkt gewoon dat ze het te koud heeft. Vroeger voelde ik of haar handjes comfortabel voelden (zo is het bij ons ook; pas dan voel je je lekker warm, althans ik wel), maar kennelijk is dit geen goede indicatie, want ik kwam er laatst achter dat haar voetjes toen wel koud waren in de slaapzak. Dus na een week drie keer per nacht even huilen, dacht ik, ik probeer gewoon de onwijs dikke vier-seizoenen-slaapzak van de prenatal, die ik gekocht had omdat ze al in een gewatteerde slaapzak slaapt en het nog lang niet superkoud is. En ja hoor, meteen die nacht slaapt ze weer helemaal de nacht door, en hoor ik haar 12 uur lang niet.

Zo hadden we ook alleen haar zomerslaapzak meegenomen toen we in september een weekje naar Vlieland gingen en ze heeft daar elke nacht wel drie keer gehuild omdat het daar kouder was dan bij ons thuis.

Eerst was ik bezig met sprongetjes en tanden en nu heb ik eindelijk door dat ze dan aangeeft dat het weer tijd is voor een warmere nachtkledij. Maar ja, dat is de gebruiksaanwijzing van de mijne ;) Hopelijk ook voor de jouwe??

8. MEt ons dochtertje is het ook raak de laatste weken. We zijn er helemaal op van... Aankomend weekend gaan we voor het eerst een weekend weg zonder haar (effe goed bijslapen) en daarna gaan we echt aan de slag met oefenen. Precies zoals Petra zegt. Ik hoop zo dat het helpt, want dit hou je toch op een gegeven moment niet meer vol..:$

Deel Deze Pagina