hoi mijn zoontje van dik 4 maand moet op de zij liggen ivm afgeplat hoofdje. nu ben ik er al een paar dagen mee bezig maar t wil niet echt lukken. wat ik ook achter zijn rug leg hij weet altijd op zijn rug terug te draaien. vandaag begon hij steeds te krijsen toen ik hem op zijn zij legde, hij lijkt het dus ook neit echt prettig te vinden maar een helm zie ik ook nie echt zitten. hoe doen jullie dat en wat leggen jullie dan achter de rug? hij ligt ingebakerd in de pacco btw maar we zijn bezig met afbouwen.
Volgens mij heb je de safe-t-sleep. Daarmee kan je je baby met een band vastleggen, zodat ze niet kunnen omdraaien. Hij is iig bij prenetal te koop. Je hebt ook van die zijligkussens met driehoekjes, maar daar is je kindje al te oud en ws te sterk voor, waardoor hij zal omdraaien.
Wij gebruikten voor Julian een zijligkussen van safe to sleep( te koop bij de thuiszorgwinken) werkt heel goed al vond ik hem soms ook wel op zijn rug, maar de fysio gaf dan tips om dat te voorkomen. Weet niet wat de pacco is, maar zowiezo in een slaapzakje want dat voorkomt al terugdraaien. Succes!
Liam ligt vanaf dat hij 2 maand oud was op zijn zij oowk ivm voorkeurshouding en reflux,, in het begin had hij alleen een rolletje in de rug maar die duwde hij weg na mate hij ouder werd en toen dus maar een zijligkussen aangeschaft,, hij heeft er tot vorige week nog meej geslapen,, met 7.5 maand slaapt hij weer gewoon op de rug en draait nu zelf op zijn zij,, Het is oowk even wennen voor hem natuurlijk,, gewoon even doorzetten dat went hij er zow aan Haha en als ze dan zonder moeten slapen moeten ze er oowk weer aan wennen 8) Owjah je ziet echt resultaat hier is het hoofdje van Liam weer heel mooi bijgetrokken Liefsz
ja, zo'n safe to sleep is heel goed! hier in belgie noemt dat een snoozz, maar tis eig krak hetzelfde xxx
Hier ook van 110% afplatting naar helemaal over in een tijd van 5 maanden en vooral door het kussen! Echt even doorzetten, julian vond het in het begin ook 3x niks!
Ik weet niet waar je woont anders zou je van mij zo`n zijligkussen kunnen overnemen, wij hebben er 2 hadden er ook 1 bij de oppas. Wij hebben de eerste week die van de fysio gebruikt om te kijken of Julian het ging accepteren.
Dat werkt op die leeftijd volgens mij ook goed, maar zodra ze gaan draaien werkt dat niet meer denk ik.
Daar oowkal zow goed vooruit Liam begon met 110% en had 1 maand later al 104% dit is nu bijna 3 maand terug,, nu is het bijna niet meer te zien,, Owjah en overdag op de buik leggen werkt oowk heel goed Liefsz
Ja goed he ben zo trots! Ik weet niet hoeveel % hij nu heeft, fysio is afgelopen en ze vond het niet nodig om hem opnieuw te meten, ze zag namelijk geen afplatting meer.
Hier precies het zelfde,, niet nog een meting is altijd goed nieuws hier zie je nog iets maar dat trekt nog wel totdat Liam een jaar is Liefsz 8)
echt moeilijk, op de buik vindie ook eecht 3 keer niets. maar zon zijligingkussen werkt toch t zelfde als gewoon een kussen oid in de rug? hij is vrij sterk en hupt veel met zijn kont. (als een kikker) hij hupt echt net zo lang tot ie weer op de rug ligt. dat met die banden vastleggen, vink wel wat zielig eigelijk
Jah je krijgt een kussen in de rug en in de buik zodat hij niet op de buik kan rollen,, hij ligt er best wel vast tussen maar niet te vast dat hij zich niet meer kan bewegen,, Liefsz 8)
Lenn had ook een afgeplat hoofdje en heeft fysio gehad. Hij heeft een aantal maanden in een zijligkussen geslapen. Hierdoor heeft hij geen helmpje gehoeven! Hij lag altijd op dezelfde kant, maar kon ook nog wel wat bewegen. Ging prima! Succes ermee!
Een stabiliteitskussen is hier perfect voor. (op advies van fysio) Bij mn dochter ook gebruikt, ze krijg toen een mooi rond bolletje en vond het kussen zelf ook heel fijn. Hier heb ik hem van en er staan ook verkoopadressen op. www.redcastle.nl