Bedje opmaken

Discussion in 'De babyuitzet' started by Dientje, Feb 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Weet iemand hoe ik het bedje moet opmaken ik lees veel verschillende methodes maar wat is nou de juiste?

Ook vraag ik me af of ik de molton onderleggers en het bedzeiltje ook moet wassen?

Groetjes Dientje

2. Niet meer actief

ik heb het wel gewassen.

En ik heb zo'n folder gehad, over bedjes opmaken.
    Die heb ik aangehouden.

Maar de kraamzorg zei tegen mij dat ze even komen helpen zodra de kleine geboren is.
    I.i.g het zeiltje mag niet onder het hoofdje, dus ongeveer een cm of 40 vanaf de onderkant van het bedje.

De rest heb ik ook zoiets gedaan, omdat ik natuurlijk nog niet weet hoe groot die kleine is!

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mmmm.. Hier mocht dus absoluut geen zeiltje van de kraamzorg...
    Ik maak het bed zo op:
    van onder naar boven:
    matras - molton onderlegger - matrashoes - hydrofiele doek in een punt gevouwen - dekentje met lakentje omheen.
    En dan kort en strak opgemaakt.

4. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Kan de onderlegger wel gewoon onder het hoofdje of mag dat niet?

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

De molton doek kan gewoon onder het hoofdje. Ik doe er altijd 2 op het matras, zodat het hele matras bedekt is. Ik gebruik gewoon molton doeken van HEMA.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    De kraamzorg leert je dat zo. Dus maak je daar maar niet druk over.
    Het bed is hier alsvolgt opgemaakt:
    matras, molton hoeslaken, gewoon hoeslaken, bedzeiltje, dun molton lakentje.

7. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    nou het eerste wat de kraamhulp doet is even het bedje weer opmaken.
    zeiltjes mogen niet. maar je hebt ook van die molton dingen die geen vocht door laten.

8. Niet meer actief

Ik word zo moe van die zeiltjes...
    pffff

Ik had er steeds geen, totdat ik een uitzetlijst kreeg van de kraamzorg en er daar 1 op stond.

Ik heb nu zo'n moltonzeiltje gekocht bij de hema...

Ik zie het wel hoor...
    Word soms echt doodnerveus van alles. Van die MOET dit, van die weer ABSOLUUT niet...

Je doet t nooit goed.
    Ja voor de winkeliers, die varen er wel bij, met al die zooi die ik in de kast heb liggen!

9. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    je moet ook niet alles doen wat op die lijst staat. de vk zei ook tegen mij, je moet het belangrijkste in huis halen, en alles waar je te weinig van hebt, is binnen notime gekocht. alleen wat betrefd veiligheid moet je wel zorgen dat je het goed doet. en wat betrefd zeiltjes, de plastice mogenniet. maar dat is altijd al zo geweest. een molton houd genoeg tegen. en als een kruik gaat lekken is het natuurlijk niet de bedoeling dat dat in het bedje blijft liggen, dan moet dat juist niet bij je kindje komen.

10. in t boek van prenatal staat ook n bladzijde in hoe je t bedje op moet/kunt maken!zo heb ik t gedaan alleen voor t oog al! t heeft toch wel iets zn opgemaakt bedje!

groetjes krulliewullie :)

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb het bedje ook al opgemaakt, gewoon omdat het zo leuk staat :D (zie album).

En als het niet goed is dan halen we het er af en doen we het opnieuw!

Laat je toch niet gek maken joh, het komt allemaal wel goed met die bedjes van ons!

12. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    niet te druk om maken, de kraam leert je straks alles! :)

13. missyb

missyb Niet meer actief

Ik heb eerst een plastic matrasbeschermer op de lattenbodem gelegt.
    toen het matras erop molton schuin over het matras bij het kontje.
    toen matrashoes dekentje en lakentje .
    kort opgemaakt...

is dit zo goed? en wat moet er onder het hoofdje?

14. missyb

missyb Niet meer actief

15. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik kan me vergissen, maar volgens mij mogen die plastic matrasbeschermers ook niet?

16. Ik heb het zoals het moest bij mijn dochter 3,5 jaar terug zie wel of het nog zo moet als de kraamhulp er is.

Matras, molton onderlegger van de hema, dan een flanellendoek (of hoe het heet) ook van hema, dan een hoeslaken en bij het hoofdje een hydrofylluier, en natuurlijk een lakentje met dekentje.

Share This Page