Wipstoeltje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Woensdag, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Hoi,

Ik ben aan het kijken naar wipstoeltjes, maar die heb natuurlijk ook weer in alle soorten en maten en prijsklassen. Zijn de duurdere echt beter en moeten wipstoeltjes (net als bijvoorbeeld draagzakken) eigenlijk aan allerlei eisen voldoen, of is een leuk goedkope ook voldoende?

Groetjes

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben er gewoon eentje gekocht van Prenatal eigen merk. Deze is prima bevallen!

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Wij hebben de babybjorn! Best duur, maar z'n geld zeker waard!!
    (evt. op MP kijken?)

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Wij hebben ook een babybjorn, perfect ding. Via marktplaats gekocht. T stoeltje wipt echt. Kan volledig plat opgeborgen worden (schuiven hem makkelijk weg onder de bank). Bekleding is zeer makkelijk te wassen.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    nee duur is echt niet altijd beter.
    wat ik belangrijk vond was dat het geen hang zak is, dus goede rug ondersteuning, niet te slap zeg maar.
    en dat je het slotje niet te hoog hebt waardoor je kindje er als het ware in verzuipt.
    kan je niet gaan proef passen met een kleine van vrienden ofzo?

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vind de stoel van lief! Erg fijn. Ze zit er nog dagelijks in.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier eentje van x adventure, niks mis mee, maar Siem is lange zware knul 9 kg en 73 cm met 6 maanden dus te zwaar alweer voor normale wipstoel... Je heb hem niet vanaf begin nodig dus ik zou wachten als je beetje weet hoe groot je kindje is. Siem is met 4000 gram en 53 cm geboren... Dus als ik zou kiezen die babybjirn waar ze tot 2 jaar in kunnen volgens mij

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Waarvoor gebruiken jullie eigenlijk de wipstoel?
    Hier met een 4 weken oude zoon nog niet gemist, of gebruik je het meer als ze wat ouder zijn?

9. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Dus eventueel wachten tot de kleine er is, kan ook nog wel.

Ik hoor van mensen om me heen dat het heel handig is voor als de kleine lekker om zich heen wil kijken zonder plat te liggen. Maar dat zal wel per baby verschillen. En als ze iets ouder zijn, maar nog niet zelf kunnen zitten, om eten in te geven.

10. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Wij hebben de Nuna leaf vindt onze kleine man nog steeds erg leuk

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    voornamelijk zal je kleintje de eerste weken toch plat liggen en anders lekker bij jullie liggen.
    wipstoel heb je altijd nog zo aangeschaft!
    wij gebruikten hem puur om hapjes in te geven en soms na de fles ff uitbuiken.
    of als wij aan het eten waren kon ie mee aan tafel zitten.
    wij hadden een luxe, met trilfunctie en speelboog haha

12. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook de nuna leaf. Hele mooie stoel (wel duur!) maar heb hem via mp voor 70 euro uiteindelijk. Makkelijk alle bekleding te wassen en ze zitten er heerlijk in!

Ook hebben we een merkloos wipstoeltje sie helemaal kan zotten zeg maar. Eik ook prima alleen die is weer niet goed te wassen dis zitten er aardig wat eetvlekken enz op.

13. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hier ook die van Baby Bjorn. Het is een fijne stoel. Ook heel makkelijk heel klein in te klappen en zo mee te nemen naar opa en oma.

Ik las overal dat baby's er zo makkelijk in wippen. Dat heeft de mijne van bijna 9 maanden nooit gedaan. Maar dat kan ook aan hem liggen natuurlijk!

Deze stoel is ietsje duurder. Als je goed zoekt kan je hem stukken goedkoper vinden dan de adviesprijs. Ik had hem nieuw voor 89 euro een jaar terug. En op marktplaats gaan ze voor best veel geld weg als je m niet meer nodig hebt.

14. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Ikke heb gewoon de bambino wipstoel; 20 euro. :) Ik gebruik hem sinds dat ze één maand is en ze ligt er heerlijk in. Ik dacht hem eerst niet nodig te hebben maar het is toch wel super handig. Naast de box (die ik ook gebruik) leg ik haar makkelijk weg op de wipper als ik even me handen vrij moet hebben of na de fles om even uit te buiken, zit ze toch iets omhoog. Verder kijkt ze graag om haar heen en ze wippert er lekker in. ;)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben gewoon een hele simpele van Topmark. Prima ding hoor. Bij onze oudste hebben we hem pas na een aantal weken gekocht. Maar de jongste heeft er toevallig vanochtend al even in gelegen (wel in de platte stand uiteraard!)
    Ik gebruikte hem bij de oudste altijd als ik ging douchen, dan 'parkeerde' ik hem even in de wipstoel bij me in de badkamer. Daar heb ik hem vanochtend voor de jongste ook voor gebruikt. (Nu kun je daar de eerste weken net zo goed een aankleedkussen voor gebruiken hoor. Volgens mij deed ik dat bij de oudste voor we de wipstoel hadden.)
    En toen de oudste op een gegeven moment niet meer zo graag helemaal plat lag, gebruikten we hem altijd tijdens het avondeten. Dan reden we de box naar de tafel en daar stond dan de wipstoel in. Dat "zat" onze zoon gezellig bij ons aan tafel. En konden wij rustig eten, terwijl hij begon te huilen als we hem gewoon in de box legden.

Ook bij klusjes zoals strijken enzo vond ik het wel handig om de wipstoel even op zolder erbij te zetten.

16. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wij hebben de baby bjorn wipstoel. Via MP gekocht.

17. logo

logo Niet meer actief

Ik lees even mee, want ik weet nog niet zo goed wat ik moet kiezen.

Deel Deze Pagina