loopstoeltje vanaf wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mandy1, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb een loopstoeltje gekregen maar er zit geen beschrijving meer bij, weet iemand vanaf wanneer ze in het loopstoeltje mag? ik dacht vanaf 6 maanden of moet je echt wachten totdat ze echt kunnen zitten? en vanaf wanneer mogen ze in het fietszitje, vanaf 9 maanden toch?
     
  2. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    fietszitje vanaf 9 maanden als ze goed stevig zitten.

    Loopstoeltje, niet.
     
  3. sim

    sim Niet meer actief

    daar was ik ook benieuwd naar, vanaf wanneer mag dat dan?
     
  4. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik weet alleen dat men loopstoeltjes heeft afraden,......
    het blijkt dat het het looppatroon verstoord, en dat de motoriek vertraagd ofzo,........

    dus ik wacht er toch maar ff mee...
     
  5. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok dat wist ik niet eens dan laten we hem voorlopig nog maar even staan.
     
  6. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    vraag het anders eens aan je vk...
    of ff googelen, misschien zie je er daar iets over,..
     
  7. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja ik zou het eens opzoeken.
     
  8. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
  9. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha grappig! ik las dat iemand ook zei zodra ze goed kunnen zitten dat ze er dan in kunnen. ik doe het dan ook maar heel eventjes steeds als het zo slecht schijnt te zijn.
     
  10. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Alles verschilt toch per kindje. In een fiets stoeltje houden ze inderdaad ongeveer 9 maanden aan, maar als ze met 8 maanden stevig zitten kan het ook wel hoor.
    Wat een loopkarretje betreft......geen idee.
    Mijn neefje liep er ook wel in/mee en ik moet zeggen dat hij motorisch gezien geen achterstand of vertraging heeft opgelopen. Je moet denk ik je kind niet de hele dag in dat karretje laten lopen dat is niet zo goed!
     
  11. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een kwartiertje kan geen kwaad hoor ;) Als je het maar niet te lang doet, bijvoorbeeld als bezigheidstherapie een halve dag in dat ding zetten :p
     
  12. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Als je ze er niet te lang in laat zitten kan het geen kwaad,desnoods met een kussentje erbij.
     
  13. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Maar vanaf wanneer dan?
     
  14. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    6 maanden staat er bij ons op de doos!..Ze raden het af omdat de voetjes in spitsstand kunnen gaan staan omdat ze continu naar benden wijze en kindje met hun teentjes proberen af te zetten.
    Ik ga hem wel gewoon gebruiken, maar zoals eerder gezegt, niet te vaak en te lang!
     
  15. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik las ook dat je moest uitkijken dat ze niet op de teentjes gaan lopen,...
     
  16. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok bedankt voor de reacties!
     
  17. sim

    sim Niet meer actief

    heb gister één gekocht (waren aan het kijken voor een kinderstoel en toen zag ik één staan) hij vind het prachtig, je kunt de hoogte verstellen, en ik doe hem er gewoon niet te lang in..
     
  18. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Volgens mij is het ook niet zo goed voor de heupjes, dus ik zou het idd niet zo lang doen. ik heb er zelf geen een, dus kan er niet al te veel over zeggen. Weet alleen dat het wordt afgeraden idd, en heb ook al eerder gehoord over op de tenen lopen en dus dat het slecht is voor de heupen. maar heb ook ergens gelezen dat ze op het cb zeiden dat het niet zo erg was, maar max 15 min.

    En over het fietsstoeltje, dat verschilt idd per kind. Het is belangrijk dat ze zelf kunnen gaan zitten. Dus ze moeten niet alleen zelf stevig kunnen zitten, maar ook zelf tot zit kunnen komen, dit omdat ze aardig wat klappen op moeten vangen. Zo heb ik het tenminste begrepen. Gemiddeld is dit geloof ik rond de 9 maanden, maar sommige kinderen zijn er eerder mee en sommige later. Inge wordt morgen 9 maanden, maar komt nog niet zelf tot zit. Ze kan nu al wel redelijk stevig zitten en zichzelf corrigeren, maar ik doe haar pas in het fietsstoeltje als ze zelf gaat zitten. AL verwacht ik niet dat het nog lang gaat duren, want ze komt al een aardig eindje in de richting.
    Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat je kinderen als ze al heel jong zelf kunnen zitten ook nog niet in het fietsstoeltje mag doen, omdat de spieren nog niet alle klappen op kunnen vangen ook al kunnen ze wel zelf tot zit komen, maar dat ze daar pas met 8 a 9 maanden klaar voor zijn. Maar of dat echt zo is weet ik niet.
     
  19. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja dat klopt ik heb hier op het forum al eens een verhaal gehoord van een kindje dat te jong was. de moeder fietste tegen de stoeprand aan en toen knakte het nekje van de kleine vreselijk gewoon!
     
  20. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Kwartiertje kan geen kwaad hoor. Maar dan echt eruit.

    Heb er hier ook een staan, maar lynn kan niet met de voeten bij de grond, hahahaha.
     

Deel Deze Pagina