Hoi, Mijn kleine mannetje wil echt geen brood eten. Anderhalve maand geleden luste hij nog een halve boterham, maar nu weigert hij elk stukje. Ik heb er echt alles op gedaan, smeerkaas, smeerworst, jam, stroop. Maar hij eet alleen het beleg eraf en het brood spuugt ie uit. En daarna doet hij zijn mond niet meer open Ik heb al pap van een lepeltje geprobeerd en dat wil hij ook niet... Herkennen jullie dit? Hij krijgt nu alleen maar een flesje melk van 200cc om 12.00.
Het kan zijn dat hij gewoon door heeft dat jullie moeite voor hem gaan doen als hij zijn brood weigerd en heeft hij dus een gevoel van macht. Kylian doet dit op het moment ook weer, hij eet hooguit 2 stukjes en dan gaat hij ermee spelen. Ik bied hem gewoon zijn brood aan en na een half uurtje dan is het lang genoeg geweest en gaat het de prullebak in. Het duurt een paar dagen en dan is het hier meestal wel weer over. Zolang je kleine zijn drinken op drinkt, zijn fruit, warme eten en eventueel een koekje wel gewoon opeet zou ik me er niet al te druk om maken. Groetjes Anita
hoi heel herkenbaar mijn zoontje at ook altyd gewoon brood maar nu weigert hij het ook meschien een tip om gewoon 1 voor 1 een stukje op zijn stoel te leggen ik kwam er achter dat ie het zelf wilde doen hoop dat het je lukt liefs kaat
Ik kan het misschien eens proberen het hem zelf te laten doen. Hij is ook een hele tijd tandloos geweest, en sinds eergisteren begint er een tandje door te komen. Dus misschien ligt het daaraan? Maar het vreemde is hij eet nu al een week of 3 geen brood, dus al voor dat het tandje er door kwam.. ik wil er ook geen strijd van maken, lust ie het niet gaat het weg, maar ja.. ik hoop wel dat ie het gaat eten...
Mijn manneke lustte dus ook geen brood. Vandaag heb ik kleine stukjes brood zonder korst in de fruithap gedoopt. Dus echt een lepeltje met fruithap en daarop een klein stukje brood. Zo heeft hij de hele binnenkant van de boterham op. Vanaf een lepeltje in de fruithap (een 4 maanden potje overigens)