wiselende "afscheiding"

Discussion in 'Zwangerschap' started by sunnyke, Apr 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ben nu 20 weken zwanger, en het valt me op dat er dagen bij zijn (zoals vandaag) dat het "beneden" een stuk vochtiger is (sorry :oops: ). Heb ook het gevoel dat ik drupjes afscheiding verlies. Niet veel, maar voel het soms ook echt komen (nogmaals sorry). Het blijft wel wat plakkerig aanvoelen als ik het aan een grondig onderzoek onderwerp, dus dan kan het toch geen vruchtwater zijn, ofwel?
    Zijn er nog meiden bij wie het zo rond deze termijn meer "waterachtig" werd/is?

Groetjes,
    Sunnyke

2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Is heel normaal, niets om je druk over te maken.

Bij mij werd het rond de 33 weken zelfs zo, dat ik de vk heb laten controleren of het echt geen vruchtwater was.

3. jobijntje

jobijntje Actief lid

Nov 22, 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook al een tijd last van hoor! Hele tsunamies! Soms heb ik wel 3 schone onderbroeken per dag nodig! En soms ook weer niet. Het is nu gewoon goed doorbloed daar beneden en je zweet ook meer daaronder. (zeker met warm weer) niks om je voor te schamen, hoort er gewoon bij...(helaas...)

4. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Ik heb het precies in dezelfde periode gehad. Dacht dat het vruchtwater was, maar de test wees gelukkig uit van niet.

Ik was er weer een tijdje vanaf, maar gisteren begon het weer.

5. Dovaca

Dovaca Lid

Oct 10, 2008
    86
    0
    0
    Hier nog zo eentje..

Sommige dagen is er niks aan de hand, maar dan ineens kan er een hele ´golf´ ontstaan als ik lach ofzo :oops: . Mijn vriend en ik maken er maar grappen over: "waar is mijn tena lady??" :)

Ben eventjes bang geweest dat het vruchtwater is, maar ik heb het goed ´onderzocht´ en het ziet er niet naar uit (+ het is ook geen constante ´stroom´)

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ook zoals Dovaca zegt. Ik heb het vooral 's ochtends soms als ik op sta. Dan voel ik me echt als een kind wat in bed heeft geplast... Gelukkig heb ik het niet zo heel vaak en komt het ook niet echt als ik er spanning op zet. Meer soms per ongeluk als ik opsta of van de fiets stap ;)

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hahah heb het nu ok al. idd vaak de onderbroek wisselen hihi of anders inlegkruisjes dat wi lsoms ook wel helepen als hetn iet te veel is.

8. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Blij om dit te lezen.... :eek: heb hier sinds ongeveer een week ook echt last van, de ene dag iets meer dan de ander....soms weer niet :( niet echt een fris gevoel geeft het je....

Net even wat gegoogled:
    "Vochtverlies uit de vagina:
    Als je nog geen 37 weken bent, willen we altijd weten als je vliezen breken en je vruchtwater verliest. Soms is het moeilijk te beoordelen of iets vruchtwater is. In je zwangerschap heb je meer waterige afscheiding en laat de blaas soms wat urine lopen zonder dat je het tegen kan houden. Ruikt het zoetig, is het helder of roze met witte vlokjes en blijft het continu lopen dan is het waarschijnlijk vruchtwater. Ruik het naar urine, is het geel of ruikt het zurig en is het één keer en daarna niet meer dan is het waarschijnlijk geen vruchtwater".

9. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

sinds een dag of twee ziet mijn afscheiding er melkachtig uit (en dun dus). Nu las ik ergens dat het melkwit is als je bijna op het einde bent, als teken dat je baarmoedermond verkort of zoiets :( Nu, dat is dus nog heeeelemaal niet de bedoeling nu, dus ikke weer ongerust.
    Hopelijk zijn er nog meiden die dit hebben? Het is ook niet constant of zo, maar bijvoorbeeld als ik lang gezeten heb en dan rechtsta, of als ik 's morgens opsta.

Sunnyke

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

herken dat precies! Het is ook meer geworden nu ik verder ben als in het begin. Hoort erbij helaas.

Share This Page