Wish me luck ;-)

Discussion in 'De lounge' started by Partyrocker, Mar 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Mamabri; dank je wel! :D Nu leg ik ook de schuld volledig bij haar. Wat voor moeder/oma ben je als je de hele familie opstookt tegen je eigen zoon??

Tismalleen jammer dat ik zelf wel zelfkritiek kan hebben maar zij zelf niet kritisch naar zichzelf kan kijken.
    Maar denk ook wat onbewust bij haar meespeelt, ze is een alleenstaande vrouw, verlaten door man die er vandoor ging met een goede vriendin van haar. Ze is nu verbitterd en verzuurd, heeft geen partner die haar terug kan fluiten, maar alleen familie die met haar meepraat en haar zielig vind...

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Graag gedaan hoor ;) Sommige mensen vinden alleen maar zichzelf belangrijk en vinden zichzelf ook heel erg zielig, zo zielig, dat de hele wereld dat moet weten, en weet je wat het vaak is? Vaak is het ook een keuze die ze zelf maken. Geluk moet je zelf maken, dat doet een ander niet voor je. Natuurlijk heb je als mens niet altijd overal de hand in, maar wel heb je de hand in hoe je ermee omgaat en hoe je erin staat, en jouw schoonmoeder kiest blijkbaar ervoor om vooral zielig en medelijdend over te komen. De hele wereld moet maar medelijden met ze hebben, vinden ze :x Ik hou niet van zulke mensen en probeer ze ook zoveel mogelijk te vermijden ;)

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dit is toch de regel zodra het om schoonfamilie gaat? :D

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Zonnebloem.
    Jouw schoonmoeder is de overtreffende trap van die van mij hoor! Maar dat zielig doen om zielig gevonden te worden dat herken ik wel.

Misschien ben ik toch een beetje te Rotterdams soms, ik ben namelijk van mening dat als je ´´gemeen´´ wilt doen je dat ook maar vol moet houden. In plaats van achteraf de gebeten hond uit te gaan hangen.
    Als je de ballen heb om gemeen te doen, dan moet je ook de ballen hebben dit toe te geven toch?

Ag het is fijn om te zien dat vriend weer wat rustiger is eronder.
    Ik ben alleen zelf bang dat dit een staartje gaat krijgen, alleen niet van mijn kant. Ik hou me rustig ;).

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, ligt eraan, ik kan heel goed met mijn huidige schoonfamilie overweg, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik heeeeel erg direct ben, ze wisten vanaf dag 1 dat ik niet over me heen liet lopen ;) Al moet ik zeggen dat Partyrocker mij ook geen type lijkt die alles maar pikt en slikt :D Dat botst nou eenmaal weleens met schoonfamilie.

Toen ik met mijn eerste man was getrouwd kon ik TOTAAL NIET overweg met zijn (voornamelijk) moeder..... Toen we gingen scheiden heeft ze ook letterlijk dit gezegd: Nou ben ik eindelijk aan je gewend en nu ga je weg :x mijn antwoord was: gelukkig wel, EINDELIJK rust :p:D Vond ze niet leuk, maar moet eerlijk zeggen dat ik nu beter met haar overweg kan, als toen ze nog mijn schoonmoeder was......, want ja, ik zie en spreek haar een enkele keer nog, aangezien ze natuurlijk wel de oma van mijn oudste is en blijft, maar ik ben blij dat ik er niet meer op visite hoef hahaha, zij is grappig genoeg bij mijn 2 jongste kinderen (van mijn huidige man dus) wel op kraambezoek geweest, dat vond ik dan toch ergens ook wel aardig (of was het nieuwsgierigheid? hihi) Ach maakt me niet uit ook, kan er wel om lachen ;)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hihi hier dus ook een Rotterdamse, zoals je weet ;) en idd ik ben ook zo: Ben echt heel lief, totdat je niet lief tegen mij doet, dan heb je een probleem, want dan ben ik niet aardig, ik doe niet meer aardig en het komt dan ook niet meer echt goed. Dan ben ik koel en beleefd.

Is jouw schoonmoeder een Rotterdamse?

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nee inderdaad, al kan iemand heeeel ver gaan bij me.
    Maar als ze TE ver gaan, dan kan ik heel lang kwaad blijven.

Nee dat is ze niet, dat zal wel voor de "cultuurclash" zorgen. :D

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jij bent net als ik, dat is duidelijk hihi :D

En idd, dat denk ik ook, het verschil in "cultuur" , ik woon nu in Twente en de mensen hier zijn gewoon ZO anders....... Ik ben ontzettend recht voor zijn raap, vind ik je niet aardig, vraag ik je niet voor de koffie, wat ik ook logisch vind. Maar ik heb met enige regelmaat hier op visite gezeten bij mensen met een verjaardag, dan zaten ze gezellig met Beppie te kletsen, maar zodra Beppie de deur uit was, begon het geroddel over Beppie, niet normaal :x Toen bij Jantje, zodra die de deur uitging, toen bij Pietje...... Absurd !! Ik bedoel: als je iemand niet aardig, of niet leuk of whatever vind, nodig ze dan niet uit, en bovenstaande heb ik dus al meerdere keren, bij meerdere Twentenaren meegemaakt, zooooo achter de ellebogen, bah !! En misschien zijn ze niet allemaal zo, en heb ik de pech tegen de verkeerde Twentenaren aan te lopen, maar dit is WEL het beeld van hoe ik als Rotterdamse naar Twentenaren kijk, ze weten ook hoe ik erover denk, want ik zeg het ook gewoon, maar Rotterdammers hebben gewoon veel meer het hart op de tong en zijn veel meer recht voor zijn raap. Dus wat jij zegt van cultuurverschil, dat herken ik idd.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb weleens tegen m'n schoonmoeder gezegd dat het tijd wordt dat ze die navelstreng eens doorknipt..hihi! Vond ze niet leuk maar who cares..:D
    Ik moet er wel bij zeggen dat mijn vriend zowel zijn vader als zijn moeder (gescheiden) minstens 2 keer per dag belt en ook wel bijna iedere dag ziet. Hij stuurt zijn moeder ook een sms als hij aan is gekomen op z'n werk of als hij thuis is want anders "leg ze met gierende hartkleppen in d'r nest!!" Dat zijn haar woorden dus,komt uit Schiedam. Oh ja,niet vergeten een welterusten-sms voor het slapen gaan natuurlijk..;)

10. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ja is ook! Mijn moeder zei dat ook over m'n schoonmoeder, mijn moeder is ook goed kwaad geworden over dat minachtende gedrag tegenover mij en dat pamperen van zoonlief...

Zou dat zelf denk ik niet durven zeggen, ik hou het bij 'moeten loslaten' ;) komt op hetzelfde neer :D

Share This Page