Contact met zus verbreken?

Discussie in 'De lounge' gestart door chila, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chila

chila Niet meer actief

#1 chila, 4 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2013
    Hallo allemaal,

Ik wil graag jullie mening hierover.

Tussen één van mijn zussen is vroeger altijd al heel veel jaloezie van haar richting mij geweest. Toen zij uit huis is gegaan is het tussen ons wel verbeterd, we deden dingen samen enz.enz. Nu is het zo dat ik vorig jaar zwanger ben geworden. Vlak daarna melde ze mij dat ze wou gaan voor een tweede. Ik heb hier leuk op gereageerd, en al snel was ze zwanger. Zo'n 9 weken verschil met ons. Wij hielden het voor iedereen als verassing of we een jongen of een meisje kregen, zij vertelden het met de 20 weken echo. Een meisje. Hetzelfde dus als ons. Waar wij al bang voor waren, lijkt nu te gebeuren. Een strijd wie het leukste meisje heeft? Ze is nog niet bevallen maar ik merk aan alles dat ze alle aandacht voor onze kleine meid en hoe goed het gaat met ons meisje niet trekt. Ze doet altijd erg aardig maar ondertussen. Toen wij een wieg op de kamer zette, moest zij er ook 1. Toen wij een babyfoon met camera kochten, wilde zij er ook 1. (bij de eerste heeft ze die niet gehad) Als ik iets leuk vind, vind zij het ook leuk. Ons meisje lag tot vlak voor de bevalling in stuit, die van haar ook. Toen ik op fb zette dat de kleine in mijn buik erg druk was, was die van haar dat ook. Toen ik erge bi had, kreeg zij ook ineens last van allerlei pijntjes. Nou mevrouw loopt nog gewoon vrolijk rond, ik redde 40 weken niet eens.

Nu plaats ik van alles op fb enz. maar nergens reageert zij op. Ze reageert wel bij mijn andere zus en schoonzus enz. en zet er zelf dingen op maar mij negeert ze. En ik hoor wel van mn moeder dat ze vraagt hoe het bij ons gaat. En dat ze toen ik nog zwanger was gepikeerd was dat mn moeder naar mij informeerde en niet naar haar. (Dat is helemaal niet zo, ik deed altijd een berichtje na een echo/controle enz.) Zo slaapt ons meisje al nachten lang door. Haar eerste heeft altijd heel dramatisch geslapen dus ik denk dat ze daar ook niet tegen kan. Ze zijn welgeteld na de bevalling 1 x hier thuis langs geweest, kijken bij de kleine!

Hoe moet ik hier mee omgaan? Ik heb hier echt geen zin meer in en vind dit zo kinderachtig! Het is mijn bedoeling helemaal niet om mijn baby leuker/beter of weet ik veel wat voor te doen dan die van haar. Daar ben ik totaal niet mee bezig. Het is alsof ze stikjaloers is dat het hier tot nu toe zo goed gaat.

Jullie mening?Heb zodalijk echt geen zin als haar kleintje er is om daar vrolijk te gaan zitten doen.

Groetjes Chila

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik vind je topictitel, "contact verbreken" wel heel erg ver gaan hoor, zeker als ik dan lees waar het om gaat. Ja, misschien is ze jaloers, dat kan toch? Niet leuk, maar wel een (vervelend) menselijk gevoel.

Heb je er al eens met haar over gepraat?

3. chila

chila Niet meer actief

Nou ik vind dat niet ver gaan. Ik heb geen zin in een strijd en al die kinderachtige dingen. Welk kind heeft de leukste kleding? Wie heeft de leukste babykamer? Wie slaapt het best? Wie heeft de mooiste spullen? Wie kan het best bevallen? Enz. enz. dit is ook niet iets want een keertje voorkomt maar het speelt al langer en de jaloezie gaat niet alleen over ons kindje. We zijn geen 12 meer.

Heb er inderdaad al eens wat over gezegd maar er word dan gedaan alsof ik gek ben. Dus ik ben er wel klaar mee.

4. knap

knap Niet meer actief

niet alleen is zij jaloers. jij ook..

5. chila

chila Niet meer actief

Waarop?

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik begrijp dat je het heel vervelend vind dat zij zo kinderachtig doet. Ik zou dat zelf ook niet prettig vinden..
    Wat ik zou doen is er met mijn zus over praten. En dan niet aanvallend doen, maar het rustig bespreken. Gewoon zeggen wat je dwars zit en vragen waarom ze zo doet.
    Verandert ze niet, dan kan je er alsnog over nadenken om het contact te verbreken.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    ik denk dat je gewoon niet er in mee moet gaan. En ik vraag me af of je geen beren op de weg ziet die er niet zijn. Je vult wel erg in voor je zus en om voor zo iets contact te verbreken dat gaat mij echt veel te ver.

ze heeft je toch niet mishandelt of zwart gemaakt bij iedereen.

8. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik vind je titel helemaal nie overdreven!
    Mijn zus en ik liggen mekaar ook nie zo, ze staat t liefst de hele dag in de picture ( ook op negatieve manieren ). Dus ik begrijp je heel goed!
    Ik denk dat jij je keuzes al een heel eind gemaakt hebt en ik zou ze gewoon links laten liggen en lekker genieten van je gezinntje!

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Waar het om gaat is dat haar zus haar in alles nadoet.. tja daar zou ik zelf ook slecht tegen kunnen. (Ik ken namelijk ook zo'n persoon;))
    En als ik het zo lees hebben ze gewoon geen goede band met elkaar.
    Maar ik zou er eerst goed over praten..

10. MamaVanGilani

Is hier altijd zo op dit topic, ts vraagt om raad en nie om afgezeken te worden dat zij jaloers is etc! Als je niks normaal kunt zeggen zeg dan niks.

11. chila

chila Niet meer actief

Dankje! Het was ook niet de bedoeling om hier een discussie oid te gaan starten maar gewoon advies hoe ik hier mee om moet gaan.

Reactie op je vorige bericht: Fijn dat je me begrijpt. Het is gewoon erg irritant, ik probeer steeds normaal te doen maar die strijd van haar kant blijft en ik pas daarvoor. Ik ben erg gelukkig met mn gezinnetje en wil het contact ook niet verbreken maar als het voor mij zo blijft voelen dan laat ik haar gewoon links liggen tot ze zelf weer normaal gaat doen.

12. MamaVanGilani

Ik kreeg die reacties toen ook allemaal toen ik een topic opende over mn zus. Mensen maken je ter plekke verwijten terwijl ze je nie eens kennen en helemaal al nie weten hoe t tussen je zus en jou speelt. Ik irriteer me er ook gruwelijk aan aan mn zus echt.

13. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Wat vervelend voor je dat je zus een soort strijd maakt om alles! Ik denk dat je haar gewoon moet negeren daarin en niet erop reageren (Dus als ze iets nieuws heeft wat op dat van jou lijkt) of heel koel reageren. Misschien houd ze vanzelf op? Contact verbreken moet je niet doen hoor is zonde voor later, ook voor de kindjes.

Misschien is ze heel onzeker? Dat als ze iets mooi vind dat anderen het niet mooi vinden? Mij Zusje was ook zo een beetje, zij was erg onzeker altijd vandaar. Niet alles is dus gelijk jaloezie ;)

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik kan niet uit haar verhaal opmaken dat zij jaloers is...

15. MamaVanGilani

Indd!

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    +1, ben dat ook een beetje zat.. idd zeg dan gewoon niks

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Jammer.. Het zijn toch twee evenoude nichtjes.. ;) kan een hele bijzondere band opleveren.. Jammer als de moeders/zussen niet over dat gedrag heen kunnen zetten en de meisjes lekker met elkaar laten opgroeien :) dat zou het mooiste zijn..

18. mona23

mona23 Niet meer actief

Weet je dit allemaal zeker, of is dit je gevoel? Je bent net moeder geworden, misschien nog onzeker... Ik weet nog hoe ik zelf was toen ik net was bevallen. Iedereen deed het in mijn ogen verkeerd, maar ondertussen bedoelden ze het allemaal erg goed.

Wat ik hiermee wil zeggen, praat erover net je zus; spreek he gevoel uit. Als he er mee blijft rondlopen ga je je alleen maar meer ergeren.

Succes

19. chila

chila Niet meer actief

Heb het idd ook al vaker gezien, daarom twijfelde ik ook of ik uberhaupt wel een topic zou openen maar kan er niet echt met iemand over praten. Mijn familie doet alsof ik dingen zie die er niet zijn en mn man die heeft het ook wel in de gaten. Maar die zet zich makkelijk ergens overheen.

Zou het ook erg jammer vinden als ik haar niet meer zie of spreek en al helemaal voor onze kindjes maar als ze niet normaal kan doen dan is het zo. Ik reageer namelijk wel altijd op haar en toon interesse maar krijg niets terug.

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als je dit verhaal redenen genoeg vind om het contact te verbreken dan vraag ik mij af of je wel genoeg echt serieuze dingen in je leven hebt meegemaakt sorry... Want het slaat werkelijk helemaal nergens op. Er borrelt maar 1 woord bij mij naar boven.... jaloezie ;) Waarom al die afgunst en irritatie? Laat elkaar een beetje met rust en ga een paar weken niet op Facebook surfen. Komt vanzelf wel weer goed. Misschien moet je over een paar weken dan dit verhaal wat je geschreven hebt eens objectief teruglezen ;)

En inderdaad, dit verhaal komt voort uit het verleden dat moge wel duidelijk zijn ja.

Deel Deze Pagina