Last van maagzuur na buikgriep

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinesara, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik heb vorige week buikgriep gehad. Dat is nu over maar mijn maag is nog wel van streek. Ik heb heel veel last van brandend maagzuur en oprispingen en als gevolg inmiddels een ontstoken slokdarm. En heel veel honger maar ik kan bijna niets eten. Ik heb al Gaviscon in huis en allerlei trucjes geprobeerd zoals melk drinken, wit stokbrood eten, op mijn linkerzij liggen en zure en vette voedingsmiddelen weglaten maar het werkt nog niets. Over 3 dagen gaan we trouwen en vandaag is familie van mijn vriendin uit Guatemala hier aangekomen. Morgen komt mijn vader uit Algerije. En er moeten nog laatste dingen worden geregeld. Dat maagzuur komt echt heel slecht uit nu. Heeft iemand een goede tip om snel mijn maag te kalmeren?

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Rennies

3. kleinesara

Ja, rennies. Maar die kan ik niet eerder dan 12 uur morgenmiddag halen. Dus als iemand nog een trucje kent?

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

pepermunt, pepermuntthee, vanillevla.

En voor morgen omeprazol of pantoprazol. Het is te halen bij de drogist. Pantoprazol is niet geschikt tijdens zwangerschap, omeprazol wel.
    De omeprazol bij de drogist zit minder werkzame stof in dan van de apotheek. Daar neem ik er dan altijd 2 van.

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Geen tankstation in de buurt? Die verkoopt ze ook

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Veel water drinken, kleine maaltijden verdeeld over de dag nemen en uiteraard geen koolzuurhoudende drankjes drinken.
    Sterkte!

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Droge toast helpt mij.
    En zodra je kan omeprazol halen bij drogist.
    Maar hoe weet je dat je slokdarm ontstoken is en heb je geen medicijnen gekregen?

8. kleinesara

Dat weet ik vanwege de symptomen, die zijn vrij specifiek en duidelijk te herkennen. Geen medicijnen. Ik wil het eerst anders proberen op te lossen. Anders ga ik maandag alsnog naar de huisarts.

Het moeilijkste vind ik het drinken. Van twee slokken krijg ik al last. Ik zou niet weten wat ik kan drinken.

9. Mimime

Mimime Niet meer actief

Rennies bij het tankstation, of antagel bij de dienst apotheek!

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou toch maar even naar de huisarts gaan.
    Met zulke dingen moet je niet zelf gaan klooien denk ik.
    Hoop dat je van het weekend nog wat vindt dat helpt.
    Vervelend, hoop dat je er snel vanaf bent!

11. kleinesara

Dit is iets wat verder geen kwaad kan. Het is alleen pijnlijk en erg verrekend. En vooral erg onhandig op dit moment. Ik kan geen vast voedsel eten en tegelijk ook niet drinken. Mijn eten is dus heel fijn en mijn drinken ingedikt met brinta. Erg irritant.

Deel Deze Pagina