Dag uwv, Ik heb nu een jaar lang 1 dag in de week ouderschapsverlof opgenomen en ga daar mee Door. Het bedrijf waar ik voor werk wordt waarschijnlijk binnenkort gekocht Door een andere partij. Stel dat ik daar over 7 maanden word ontslagen, heeft dat dan invloed op mijn eventuele ww uitkering? Ik heb dan immers langer dan 18 maanden verlof.... Kan ik dat oplossen Door bijvoorbeeld het verlof nu een maand te onderbreken? En het klopt toch dat je resteren verlof meeneemt naar een nieuwe werkgever? Dank!
Hallo brit78, Het ouderschapsverlof wordt niet uitgevoerd door het UWV, dus voor vragen over de onderbreking hiervan en of je dit mee kan nemen naar een nieuwe werkgever verwijs ik je naar de site van Rijksoverheid; http://bit.ly/1OiLTkG Wat de WW betreft; wanneer je langer dan 18 maanden ouderschapsverlof opneemt, heeft dit invloed op je WW-uitkering. Heb je ouderschapsverlof over een periode korter dan 18 maanden dan heeft dit geen invloed op je WW-uitkering. Ik ga ervan uit je hiermee geholpen te hebben. Succes! Met vriendelijke groet, Marleen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare