Hallo meiden, even een vraag ik werk in het onderwijs als onderwijsassistente. Ik wil na mijn zwangerschapsverlof volledig ouderschapsverlof opnemen. Heb een zoon van 13 maanden en krijg binnenkort een tweede kindje erbij. Waarschijnlijk wil ik het voor beide opnemen. Mijn zoontje van 13 maanden gaat naar een gastouder. Behoud ik het recht tijdens mijn ouderschapsverlof op de kinderopvangtoeslag. Ik zou het wel fijn vinden als ik mijn oudste zoon af en toe naar de gastouder kan brengen.
aa fijn!!! Weet jij misschien ook of dat ik voor mijn tweede kind ook alvast gastouderopvang kan regelen dus ook met de kinderopvangtoeslag enz want ik moet na een aantal weken na mijn ouderschapsverlof weer aan het werk.
kinderopvangtoeslag word altijd snel uitbetaald hoor. Ik heb al een paar keer ons inkomen moeten wijzigen en elke keer is het de keer erop al doorgevoerd. Kan je gerust aanvragen na de bevalling!
ja hoor, dat kan al wel. Ik had het deze keer te laat ingevuld, 2 maanden van te voren en heb voor november toen niks gekregen en maar voor december dubbel. je kunt het maar gedaan hebben toch.
Volgens mij moet je bij het aanvragen het Burger Service Nummer van je kindje doorgeven (moesten wij toen wel tenminste) en die krijg je pas na de geboorte.