Mijn tijdelijke contract bij ex-werkgever liep af 6 weken voor mijn uitgerekende datum. Ik kon dus van het UWV een zwangerschapsuitkering krijgen. Nu wil ik voor na het verlof / zwangerschapsuitkering een WW-uitkering aanvragen, want ik heb nog geen aansluitend werk. Weet iemand of je dan al in de 10-12 weken zwangerschapsverlof na de bevalling moet solliciteren? Of mag je het verlof gewoon 'vrij' houden, waar het voor bedoeld is, herstellen, zorgen voor en genieten van de kleine? Zou wel aardig zijn, maar ik vrees dat ik al nu moet gaan solliciteren... Hopelijk weet iemand dit?
Bij mijn weten valt zwangerschapsverlof gewoon in de categorie "werken". Dus je hoeft pas te solliciteren vanaf 10 weken na de bevalling. (omdat je 6 weken verlof hebt gehad voor de bevalling)
hmm deze vraag zit ik ook mee, theorie is vanaf het moment dat je weet dat je werkloos gaat worden dan moet je eigenlijk al solliciteren! Maar pas op het moment dat je beschikbaar bent dan MOET je elke week 1 a 2 keer solliciteren, afhankelijk van de afspraken met je werkcoach.... duz..... iemand die bij het UWV werkt toevallig hier actief?????
Je hoeft tijdens de 16 weken zwangerschaps- en bevallingsverlof niet te solliciteren. Weet ik 100% zeker...dus lekker genieten van je verlof!
Geen sollicitatieplicht gedurende de 16 weken dat je een zwangerschapsuitkering krijgt... Tegen het einde van je zwangerschapsverlof raad ik je aan wel zelf even contact met het UWV op te nemen hoe nu verder. Je krijgt een werkcoach toegewezen die je verder gaat wijzen op eventuele sollicitatieplicht..maar vooralsnog...genieten van je kleintje...
Mijn zwverlof verloopt op 17 Juni en op die dag meld ik me gewoon weer ziek bij UWV! Nee, tijdens je verlof hoef je niet te gaan solliciteren!
Dat van het ziek melden is niet serieus toch? En nee, je hoeft inderdaad nog niet te solliciteren, wel vanaf de 1e week dat je in de ww komt!
hey meiden, Ik heb al een ww en heb gewoon sinds 2 weken sollicitatieplicht TOT mijn zwangerschapsverlof, daarna weer net zo hard solliciteren maar tijdens die 16 weken lekker niks
tijdens je verlof heb je geen sollicitatieplicht. Vanaf de eerste ww dag wel. Hou er wel rekening mee dat als je de volgende situatie hebt werk, verlof, ww je dan wel voor je eerste ww dag minimaal 1x hebt moeten solliciteren.