de eerste 20 tanden en kiezen wisselen allemaal. maar het blijvende gebit heeft volgens mij 4 kiezen meer.(buiten de verstandskiezen om)
Hoi Alle tanden wisselen volgens mij wel maar niet alle kiezen. Ik hoorde pas van de tandarts (mijn zoontje is 6 jaar) dat hij al een paar blijvende kiezen had. Ik helemaal verbaasd omdat hij nog helemaal niet aan het wisselen is. De achterste zijn blijvende kiezen. Hij begin wel met wisselen nu een half jaar later, zitten twee tanden los. En 1 melkkiesje is eruit gerot. Gelukkig geen blijvende kies. Mijn zoontje is astmatisch en die puffen schijnen echt mega slecht te zijn voor je tanden zei de tandarts. Ik wist dit niet deed altijd puffen na het tandenpoetsen Nu niet meer natuurlijk, maar hij puft bijna niet meer.
Mert heeft twee gaatjes in de kiezen dus rechtsonder een gaatje en linksonder een gaatje, ik ben in aug naar de tandarts geweest en die maakt een afspraak voor het vullen pas 22 okt. maar nu wordt het gaatje alleen maar groter, lijkt me dat het geen blijvende kiezen zijn.
Ik denk ook dat het geen blijvende kiezen zijn hoor anders zou dat echt niet zo gauw groter worden. Blijvende kiezen zijn veel sterker. Hier zat er ook een gat, tandarts deed er niks aan. En nu een jaar later is hij al helemaal eruit gerot, lekker fris.
Nee hoor, kan al eerder, mijn dochtertje was net geen 6. Sommigen wisselen alles achter elkaar, krijg je zo'n lekker leeg bekkie en anderen niet. Mijn dochter is er twee kwijt geraakt voor de zomervakantie en vanaf die tijd is er niets meer los gaan zitten. Geen probleem vond de tandarts, komt vanzelf goed. Ze had in de tussentijd wel 4 grote mensen tanden gekregen ! Daar heeft zij en ook ik helemaal niets van gemerkt. Groetjes Monique