Bij welke leeftijd ongeveer? Steven begint er nu mee jammer genoeg. De ene keer wil hij wel naar bed, de andere keer niet.
Esmee gaat nu al niet meer naar bed... Ze wil het echt niet en ze is er niet vervelend van. Ik krijg haar gewoon niet in bed, ze blijft net zo lang staan krijsen tot ik er aan kom! Het is wel lekker een uurtje rust tussen de middag, maar ja het is niet anders 8)
Hier gaat het op en af! De ene middag wil hij niet en ligt hij maar wat te spelen en de andere middag is hij zo drie uren onder zeil. Ik denk dat ze het idd zelf wel aangeven!
Mijn zoontje Thijme is bijna 4 en gaat nog 3x in de week 2,5 uur naar bed en ons dochtertje Tara is 2,5 en gaat nog elke dag , maar moet ik wel zeggen dat wij echte slaapkoppen hebben!
Mijn zoontje is nu 1,5 en was er een half jaar af, als hij overdag sliep, was hij snachts wakker, nu licht hij wel weer overdag een uurtje te slapen en slaapt snachts goed door Mijn dochter heeft nu ze naar school gaat ook smiddags weer behoefte om te slapen (na school) ze krijgt dan zo veel indrukken dat ze bekaf is als ze thuis komt Ik denk dat het per kind wel erg verschilt en ook wat ze op een dag doen
Mijn zoontje van gisteren 3 geworden, gaat nog wel elke dag een paar uurtjes duten. Hij stribbelt soms wel tegen maar helaas moet hij echt wel hoor. Op het KDV waar hij zit(3x in de week) doen ze dat ook nog steeds.
youame slaapt de ene dag wel een uurtje en de andere dag niet ze wil ook absoluut niet meer in bed liggen dus gaat ze op de bank liggen als ze moe is en dan slaapt ze daar
Fienne slaapt sinds ongeveer 3 weekjes smiddags niet meer. Nou ja, ik doe haar nog wel 1 tot 2 keer per week een inhaalslaapje smiddags als ze sagerijnig is..
Mijn dochter gaat sinds mei dit jaar (toen was ze 2,5) niet meer op bed 's middags, daarvoor ging het al steeds lastiger, ze wilde niet echt meer slapen en dan lag ze eerst een uur of langer te spelen en dan viel ze pas in slaap met als gevolg dat ze dan 's avonds niet in slaap kwam en tot een uur of 9 lag te klieren, daar waren we toen zó zat van dat we het middagdutje afgeschaft hebben. Is wel jammer want het was echt een momentje voor mezelf maar goed.. niets aan te doen, nu slaapt ze 's avonds wel goed in en dat is ook heel wat waard.. Heel soms slaapt ze nog wel eens tussen de middag hoor, dan valt ze gewoon in slaap...(echt ook overal en nergens.... heb haar wel eens voor de wasmachine gevonden, zo voorover laten vallen en in slaap gevallen) maar ik probeer haar dan wel na een half uur weer wakker te maken, anders krijg je 's avonds gemier.... Ligt heel erg aan hoe het kind is, er is gen standaard leeftijd voor wel of niet met middagslaapje.... De ene heeft meer slaap nodig dan de andere....
Mijn dochtertje slaapt ook al een aantal maanden, meestal, niet meer overdag. Toen ik haar naar een groot bedje had verhuist (met 1.5 denk ik zo ong.) ging het savonds erg goed met slapen..overdag had ik geen zin meer in de ellende dus deed ik haar niet meer in bed. Toen viel ze wel vaak rond een uur of 2 in slaap in haar eetstoel of op de bank en dan legde ik haar in bed of op de bank ofzo. Maar ze viel op een gegeven moment ook niet meer in slaap dus ik laat het maar zo. ze is vaak pas tegen een uur of 4 een beetje moe. En als ik haar dan laat slapen dan kan ik haar voor elven niet op bed krijgen. Soms valt ze in slaap op de bank of op de grond, soms gaan we samen weleens liggen. Maar ze ligt nooit meer in haar eigen bedje smiddags.
Britt en Jørre slapen allebei nog 2½ uur smiddags. Anders liggen ze om 17u helemaal knokkie op de bank