Zoals de titel al zegt... Hoe moet ik mijn zoontje laten slapen in zijn peuterbed? Omdat ik zwanger ben van de tweede, hebben we een peuterbedje voor mijn zoontje gehaald. Deze staat nu op zijn kamertje. Hij gaat naar een andere kamer, maar deze moet nog in orde gemaakt worden... Nu speelt hij er wel eens in en gaat erin zitte om een boekje te 'lezen'. Maar als ik hem erin leg om in te slapen, gaat hij huilen. Hij vindt dit maar niks... Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Het bedje en ledikantje voorlopig nog even op 1 kamer laten staan en hem zelf laten kiezen in welk bedje hij wil slapen? Blijkbaar is hij er nog niet aan toe. Mijn zoon ging pas met ruim 2,5 over en dit ging direct goed.
Hier sluit ik me bij aan. Hier ook sinds 3 weken een peuterbed, ging ook direct goed. Ik denk dat het misschien nog wat te vroeg is.
In zn kamer laten staan naast zn eigen bedje en hem dan laten kiezen. Missch gaat hij imeens vanzelf zonder problemen over
Ik laat hem nu ook kiezen en dan wijst hij vol trots zijn 'grote jongensbed' aan. Maar als ik hem dan toedek en aanstalten maak om weg te gaan, vind hij het toch maar niets en raakt hij wat in paniek... Ik weet dat het nog vroeg is, maar ik wilde hem eigenlijk in zijn peuterbed laten slapen voor de baby er is... Als de baby komt is hij 2,5 jaar...
Ga je meteen terug als hij begint te huilen of wacht je even af? Misschien is het met 15 minuten over. Mijn dochter ligt sinds 2 maanden in een 1-persoons bed op een nieuwe kamer i.v.m. komst van de 2de. En ze is pas 20 maanden. Eerste 2 avonden ook bij weglopen wat paniekerig, maar dit was binnen 10 minuten over als we gewoon wegliepen. Zelf heel erg enthousiast gedaan over haar nieuwe kamer en grote bed, omdat ze al een hele grote meid was. Wij hebben ook niet gezegd dat haar kamer naar de baby ging. Wilden niet dat ze het gevoel zou krijgen dat ze plaats moest maken. Overigens was haar ledikant ook niet meer in zicht. Scheelt misschien ook. Succes.
heb hier ook een peuterbed staan al 2 maanden hij slaapt nu nog steeds in zijn ledikant en wil hem binnenkort in zijn nieuwe bed laten slapen. maar heb nog geen dekbed of deken. wat hebben jullie??
Hier komt het nieuwe bedje binnen nu en een paar dagen. Ik wil hem het liefst ook in zijn grote bed voor de baby komt. Maar als het niet lukt, dan lukt het niet, en probeer ik het een paar maanden later nog eens. De baby kan de eerste tijd in het wiegje. En anders haal ik zolang een extra ledikant via marktplaats. Ik ben iig van plan zijn ledikant uit zijn zicht te zetten (maar wel voor ons nog binnen bereik voor het geval dat...). Ze zitten natuurlijk in de leeftijd dat ze toch al net iets anders willen dan papa en mama, dus geen keus lijkt mij beter. Het ledikant is gewoon weg, en hij heeft nu een groot bed. Die we samen opmaken en we maken samen zijn kamer gezellig met knuffels, auto etc. Maar ik ben benieuwd... (Hij komt nl ook net uit een periode van uitproberen en misschien wat ongemakt waarin hij 2 maanden lang echt slecht insliep en niet doorsliep)
Hier ligt mijn dochter ook al zo'n 2 maanden in een peuterbedje. Dit zo vroeg omdat ze uit het ledikantje klom en ik het niet meer vertrouwde. We hebben het bedje neegezet en gewoon uitgeprobeerd en ik had zoiets van als het niet gaat/zij niet wil pak ik het ledikantje weer (ga er geen strijd van maken). Maar het ging juist hartstikke goed, ze is geen 1 keer´s nachts uit bed gekomen, alleen ´s ochtends komt ze er af en toe zelf uit maar loopt dan alleen onze kamer binnen. Gewoon uit proberen!
Ik vind het niet vroeg hoor. Mijn zoontje ging met 1 jr en 7 mnd over naar een peuterbed en dat ging prima. Toch blijven doorzetten denk ik. Als ie huilt, uitleggen dat dit zijn stoere grote bed is. Ik heb ze het eerste halfjaar sowieso nog in slaapzak laten slapen.
Mwah, ik zou er gewoon een extra ledikantje bij kopen. Als hij het zo erg vindt is hij er m.i. nog nog niet aan toe.
Wij hebben een duodeken bij babydump gekocht. Een dekbed vond ik niet fijn. Ik wilde namelijk graag een vierseizoenen deken/dekbed. En bij babydump hadden ze een duo deken... Bedankt voor alle reacties! Ik laat hem nu nog gewoon even spelen en binnenkort gaan we er echt aan beginnen. Zijn nieuwe kamertje is ook nog niet klaar en de baby komt pas in februari... Dus we hebben nog even. Ook gaat de baby eerst in een wilgje bij ons op de kamer. Het liefst wil ik hem wel voor de komst van de baby in zijn nieuwe bed hebben, zodat hij niet het idee uit zijn kamer te moeten voor de baby...
Ik zou zn nieuwe bedje gewoon introduceren bij zn nieuwe kamer. Onze zoon ging precies met zn 2e verjaardag over. Dat was, samen met een mega pluche bumba, ons cadeau aan hem. We hebben op zijn deur inpakpapier gedaan en hem zijn nieuwe kamer laten uitpakken. Hij ging dan weliswaar wel weer in een ledikant maar wel in zn nieuwe kamer. Hij had deze vantevoren nog helemaal niet gezien. Hij maakte ook plaats voor de baby maar dat hebben we nooit gezegd. Hij kreeg van ons een grote jongenskamer omdat hij al 2jaar werd! Toen de zijkamten van zn ledikant afging heb ik ook niks gezegd. Toen vriend thuiskwam van zn werk heb ik hem beneden gelaten met onze zoon en ben ik die zijkant eraf gaan halen en na het eten hebben we hem gewoon als vanouds in zn bed gelegd. Het viel hem wel op natuurlijk maar heeft er geen probleem van gemaakt en is er nooit uitgekomen. Oveigens heeft onze zoon heeeeeel lang in enkel een slaapzak geslapen.
is het niet hetzelfde duo deken en dekbed of niet? hoe duur zijn ze bij de babydump? hoop voor je dat het lukt dat hij binnenkort in zijn nieuwe bed gaat slapen
TS geeft aan dat haar kind in paniek raakt en niet in dat bed wil. Dan laat je hem toch niet een kwartier in paniek huilen? Dat vind ik verre van 'even' en een totaal verkeerde start voor een veilig gevoel in eigen bed...
Misschien komt mijn reactie inderdaad verkeerd over, maar er is een groot verschil tussen echte grote paniek en een beetje bang/paniekerig. Bij echte grote paniek is het wellicht niet verstandig zo lang te wachten. Ik denk dat ieder kind van die leeftijd even moet wennen aan een nieuwe situatie en in eerste instantie wat bang zal reageren. Het is ook een hele stap. Maar dat betekent, mijn inziens, niet dat je meteen op hoeft te geven. Misschien kun je er wel een tijdje bij blijven, met het risico dat hij daar aan went, maar dat zul je vast wel al geprobeerd hebben.
Hier vandaag het grote bed neer gezet. De kleine er bij betrokken en wat op zijn nieuwe kamertje laten spelen. Vanmiddag heeft hij nog in t ledikant bij mijn ouders geslapen (hoewel ik twijfel of hij geslapen heeft, hij was wel stil, maar toen ik na 1 uur ging kijken zat hij vrolijk overeind). Ik heb zijn ledikant op de babykamer gezet. Hij is gewoon rustig gaan slapen, dus ik ben benieuwd wat de nacht brengt!
Je hebt nog tijd zat, dus ik zou het gewoon nog even aankijken en hem aan het idee laten wennen. Als hij echt niet in het bed wil is een ledikantje zo geregeld. Onze dochter hebben we ook best een tijd aan het idee laten wennen. Samen mooie spullen kopen voor haar nieuwe kamer, zelf beddengoed uitzoeken en aan alle visite mocht ze haar grote meidenkamer laten zien. Uiteindelijk ging ze pas toen ik 38 weken zwanger was naar haar nieuwe kamer maar het ging gelukkig meteen goed. De kleine zou eerst toch nog bij ons op de kamer gaan. Wilde toen ook niet meteen haar oude kamer klaar maken voor de baby, omdat ik haar niet het gevoel wilde geven dat ze plaats moest maken voor haar broertje, maar ze stond er op. De baby moest ook een mooie kamer
Ze hadden van de dekbedden geen vierseizoenen... Zo een duodeken kun je wel aanpassen aan het weer. Het is eigenlijk dezelfde duodeken als we voor het ledikant hebben, maar dan groter. Er gaat gewoon een dekbedovertrek overheen! Ik weet niet meer hoeveel we er voor hebben betaald... zwangerschapsdementie...
Ja we hebben inderdaad nog tijd zat. Daarom ga ik hem nu nog niet dwingen ofzo. Dat lijkt me niet zo een goede start... Hij vindt het bedje wel interessant, maar niet om in te slapen. Nu heeft hij om zijn ledikant een stootkussen, dus is dat 'dicht'. Zijn grote jongensbed is 'open', misschien dat hij dat wel eng vindt. Binnenkort proberen we het gewoon weer een keer.