Onze zoon (5) is nogal een uitvinder. Hij maakt de hele dag door "machines" van alles wat hij in zijn handen krijgt. Knopen, knopen, knopen. Het meeste speelgoed wat we in huis hebben, is nog nooit gebruikt waarvoor het eigenlijk bedoeld is.. Aan de ene kant is deze eigenschap leuk (creatief, zelf spelend etc) maar soms word ik gewoon iebelig van de knopen en het feit dat er toch regelmatig dingen stuk gaan (speelgoed van zoon omdat het gebruikt wordt voor zaken waarvoor het niet bestemd is)... Vandaag is zo'n dag....heb het een beetje gehad met de uitvindingswoede van meneertje. Aaaaaaaaaaaaaah Er wordt nu driftig Buurman en Buurman gespeeld (met zusje van 3)... en ja daar gaat ook alles stuk....dus realistisch is het wel.... Ach, moet niet zeuren... ooit wordt hij vast een belangrijk ingenieur ofzo
Ja hier 1 van 3 jaar die alles knoopt en hele machines bedenkt... Die gaan later gewoon studeren op de TU Mijn vader was ook een uitvinder dus het zal me niks verbazen
Die van "mij" is ook al aangemeld bij de TU ... ze weten dat die over drie jaar komt! Crazy wordt je er af en toe van! Sterkte ooit gaan we er een voordeel uit halen
Hier ook zo'n zoon. We zijn naar de voorstelling van buurman en buurman geweest in het theater. Ze vonden een appelmoes machine uit. Dit wordt hier nu met grote regelmaat nagebouwd ( lees: een zo groot mogelijke stapel maken van allerlei speelgoed) Ach ik kan er wel mee lachen met al die fantasie
Hier vind ik ook vaak van alles vastgebonden, al vanaf haar derde ofzo. Ik hou overal maar rekening mee, maar soms is het bloedje irritant
Ik heb het geluk dat hier Kapper spelen helemaal hot is Ik kijk wel tig keer om of dat die niet toevallig een echte schaar te pakken heeft
Geweldig, wat leuk! Ik vraag me alleen af waarom je het speelgoed er niet op aan past. Is hij niet gelukkiger met touwtjes, schelpen, steentjes, blokjes hout, lege doosjes en dat soort spul?
Touwtjes genoeg hier maar nu beperkt hij zich (meestal) tot zijn eigen speelgoed... en niet dat van zijn zusje of mijn spullen.... En hoewel Sinterklaas hem graag 16 meter touw geeft, vindt Sint het ook leuk om andere dingen te geven.... @Buurman en buurman is bij ons ook een grote inspiratiebron geweest.... hoeveel perensapjes ik niet al "gedronken" heb . Hier is het keukentje bijvoorbeeld de basis en dan vervolgens worden er pannetjes, buggies etc aan vast geknoopt. Of de peperdure hijskraan (leuk ding trouwens) is weer eens een koffiezetapparaat geworden of slagboom etc....
Wat bedoelen jullie precies met knopen, vertel eens wat preciezer? Ben zelf nogal een mc Gyver dus zie het graag voor me
Haha, vind dat knopen vaak wel grappig (Miss nu nog). Springtouwen worden hier graag gebruikt om emmertjes en gietertjes ergens aan vast te knopen, of riempjes waarmee ze dingen aan haar poppenbuggy knoopt. Soms is het alleen vervelend als ik de knoop ook lastig los krijg.. En ik bedoel met knopen gewoon een knoop, zoals je ook begint met veters strikken, maar dan dubbel.
Ik snap je frustratie maar koester het, is toch leuk dat hij zo creatief is. Lachen de automatische deur, kinderen hebben veel fantasie echt leuk
Ow geweldig,mijn zoontje is ook zo en ik irriteer me er helemaal niet aan! Laatst had hij van een rijstwafel een schieter(pistool)gemaakt....hoe krijgt ie het verzonnen!!! De kastjes gaan hier regelmatig leeg om me pannen,potjes en blikjes vanalles te bouwen, zo mooi vind ik het!
Hahaha, ik als fanatieke ex-scout zag jouŵ topictitel juist als iets positiefs - met een lading potentiële insignes op je zoon's arm... Nu maar afwachten dan. mijn zoontje is nog wat jong, maar wel een denkertje...
Hahahah geweldig die deur!! Valt mijn zoon die alles, maar dan ook echt alles wat hij ziet, in de file wil parkeren nog mee