https://m.youtube.com/watch?v=fZbvsp0KIf0 Dit kwam net op Facebook voorbij. Mijn dochter is inmiddels te oud om het uit te proberen, maar misschien hebben jullie er nog iets aan. Gaat over een kinderarts die een simpele methode heeft om een baby te laten stoppen met huilen.
Dit lijkt erg op de benadering van de baby die wij van de kinderfysio destijds hebben geleerd. Strakke begrenzing (handen staving op de borst, billen vasthouden) en voorover hellen werkt blijkbaar heel goed als prikkelblokkade. Wij moesten de kinderen eigenlijk altijd op deze manier oppakken vanuit de liggende positie: kind draaien op de buik, 1 hand tussen de billen, ander hand pakt de handjes vast en ondersteunt de kind en dan pas omhoog.
Ik zag het ook voorbij komen. Volgende week krijgt mijn dochtertje haar eerste prikjes.. Ga het eens proberen, wie weet helpt het!
Zou toch geweldig zijn als het werkt! Kan me nog wel wat wanhopige momenten herinneren, zo naar als je kindje maar blijft huilen he...
Ik merkte toevallig tijdens het boeren dat ons mannetje deze houding erg fijn vindt. Hij 'zit' dan met zijn billen op mijn hand of schoot en omdat hij zo ontspannen is raakt hij zijn boertje ook in een mum van tijd kwijt! Vrijdag na zijn prikjes zal ik het ook eens zo proberen!
heb het gister geprobeerd toen dl verdrietjes had. helaas is mijn hand niet groot genoeg om en de handjes vast te houden en de kin te ondersteunen.