Wisselen van verloskundige...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djaminah, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Ik ben niet zo blij met mijn verloskundigenpraktijk... Ik voel me vaak niet serieus genomen (ookal weet ik heus wel dat ik me overdreven veel zorgen maak), en toen ik voor de hernieuwde kennismaking kwam, wisten ze niet eens wanneer ik precies mijn miskraam had gehad! Alsof je zo uit het systeem wordt gewist als het mis gaat! Tot overmaat van ramp stelde de verloskundige (die in december de mk vaststelde) zich opnieuw aan ons voor!

    Een vriendin van me heeft ook geen goede ervaringen met deze praktijk. Zo had ze zwangerschapsvergiftiging, wat in principe voorkomen had kunnen worden, en zeiden ze dat de weeën NIET waren begonnen toen ze belde, terwijl ze een dag later toch echt met een baby in haar armen lag!

    Ik wil daarom graag overstappen en volgens mij kan het ook gewoon. Maar toch voel ik me "schuldig" op een of andere manier... Heeft iemand tips?
     
  2. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik heb geen tips voor je... Maar als jij je vk niet fijn vindt of je daar niet vertrouwd bij voelt zou ik wel zo snel mogelijk naar een andere praktijk gaan...
     
  3. YvonneM

    YvonneM Lid

    27 mei 2007
    55
    0
    0
    Ik ook! En ik weet dat het gewoon kan, ik ken een ander stel dat met 34 weken nog is gewisseld omdat ze toch nog steeds geen goed gevoel erbij hadden.
     
  4. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Vind ik ook, gewoon doen!
    Jij moet je er prettig bij voelen.

    jessica
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Klinkt idd niet echt servicegericht. Ik ben nog maar 1 keer bij de VK praktijk geweest, maar als ik bel weten ze al wie ik ben en hoever. Het kan dus veel beter! Ik zou wisselen.
     
  6. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Indd als ik kom hebben ze ook m'n status erbij dan weten ze ook precies hoe of wat (heb in okt 06 een mk gehad).
    Kijk dat ze zoveel vrouwen op een dag zien langskomen oke, maar vind wel dat ze moeten weten wie je bent, en niet dr eigen nog een keer voorstellen :(

    jessica
     
  7. MamaNorah

    MamaNorah Fanatiek lid

    20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Als ik zou kunnen wisselen had ik het ook gedaan, maar hier in de buurt is maar één praktijk, dus ik heb geen keuze.

    Er is vooral 1 vk die me enorm stoort, en waar ik dus ook liever geen afspraken meer mee maak. Bijv: op vrijdag mocht ik langskomen voor een echo ivm bloedverlies, en ze hebbenmet z'n tweeen wel 10 minuten staan staren naar het scherm. Dinsdag's belde ik om te zeggen dat het mis was gegaan en toen wist hij al helemaal niet meer waar ik het over had. Bovendien reageerde hij (ja een man) ook nog eens heel lauwtjes. geen wat erg, of sterkte...

    Dus als ik jou was en je voelt je er niet op je gemak bij dan zou ik wisselen.
     
  8. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hi,

    Ik ben zelf met 30 weken nog gewisseld van praktijk. Ik zat bij een grote groepspraktijk en voelde me ook niet serieus genomen, terwijl ik toch echt wel met valide dingen kwam. Ik heb namelijk altijd al veel last van mijn gewrichten gehad en dus altijd pijn. Combi met zwangerschap maakt dat veel erger, al sinds de eerste prille weekjes. En het deed me heel erg opzien tegen de bevalling (= pijn + pijn voor mij). Werd allemaal weggewuifd... :cry:

    Ik voelde me wel schuldig tegenover bijvoorbeeld de aardigste van de verloskundigen bij mijn eerste praktijk. Maar één persoon maakt niet een hele praktijk weer fijn om naartoe te gaan. Maar daarom zag ik wel telkens van overstappen af, ook al vond ik elk consult weer frustrerend en kwam er meestal huilend vandaan... Maar de bevalling kwam steeds dichterbij en ik zag er zooo tegenop! Na goed nadenken besefte ik dat dat ook kwam omdat ik deze verloskundigen niet echt vertrouwde en me constant op het matje geroepen voelde. Ik zei tegen mezelf: "Niemand is erbij gebaat bij de bevalling straks als ik op mijn hoede en gestresst ben als één van díe verloskundigen erbij is."

    Gelukkig wist mijn nichtje (die zelf ook verloskundige is) hier in dezelfde stad een praktijk die veel kleinschaliger en persoonlijker was. Direct al bij het eerste telefoontje ernaartoe voelde ik me thuis, en veilig. Hier luisteren ze echt en denken ze met me mee. Pfff, ik heb nu zelfs zoiets van: "Laat die bevalling maar komen :p "

    Ik kan alleen maar zeggen: tijdens je zwangerschap is het belangrijker dan ooit om voor jezelf en je kindje op te komen. Neem dat als uitgangspunt. Het is de beste rechtvaardiging en je kunt het gebruiken als je je ooit schuldig voelt. Zodat je later kunt weten dat je er tenminste alles wat mogelijk was aan gedaan hebt om je zwangerschap en bevalling prettig te laten verlopen.
     
  9. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Djaminah@

    Welke praktijk ben je geweest als ik mag vragen?
     
  10. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Hoi stef,

    Ik heb jou een PB gestuurd. Vind het toch niet netjes om zo te "roddelen", want het is natuurlijk wel een persoonlijke mening.

    Ik wil graag naar het Universitair Verloskundigen Centrum (UVC), dan moet je namelijk in het Wilhelmina Kinderziekenhuis bevallen en dat lijkt me ideaal! Sowieso hebben zij als regel dat een bevalling niet langer dan 12 uur mag duren en ook dat spreekt me heel erg aan. Een (andere) vriendin van me zat daar en was heel erg tevreden.

    x Djaminah
     
  11. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik zou overstappen als dit jouw gevoel is.
    Persoonlijk vind ik het niet zo vreemd dat ze (uit hun hoofd) niet precies weten wie een miskraam heeft gehad en wanneer.
    Heel rottig, maar voor hun is dat letterlijk de dagelijkse praktijk. Mijn VK gaf aan dat zij iedere dag dat ze echo's doet dit meemaakt.
    Bovendien herinnerde degene die mijn bevalling had gedaan mij niet eens meer: met haar heb ik toch wel wat meer tijd doorgebracht zal ik maar zeggen...
    Maar goed, als jouw bezoekjes daar je geen prettig gevoel geven moet je daar wel iets mee. Je bevalt zelf en moet het dus in de zo gunstig mogelijke omstandheid doen...
     
  12. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    @ Pienie: Bedankt voor je eerlijkheid.
    Je hebt natuurlijk gelijk dat het voor VK'en dagelijkse praktijk is. Maar ze hadden niet eens in hun systeem verwerkt wanneer ik de mk en curettage had gehad, terwijl ik toch netjes de ontslagbrief van het ziekenhuis in de bus had gegooid.

    Maar al met al spreekt het UVC mij sowieso meer aan. Ben toch ook "automatisch" bij mijn huidige praktijk terecht gekomen (gewoon door de huisarts doorgestuurd), terwijl als ik zelf gezocht had denk ik gelijk voor het UVC had gekozen. De 25e heb ik de tweede afspraak en dan ga ik het vertellen>

    Meiden, allemaal heel erg bedankt voor jullie mening, verhalen en tips!
     

Deel Deze Pagina