Ik wil graag een andere verloskundige! Heb er lang over nagedacht, maar ik trek het mens dat ik nu heb echt niet meer, om de volgende redenen: * Bij elk consult zegt ze dat ik moet stoppen met roken (ze heeft gelijk, maar onderhand wéét ik het nu wel, en ik ben geminderd naar 3 per dag, ipv me daarmee te complimenteren zegt ze dat dat er nog steeds 3 teveel zijn) * Ze vroeg of ik al elke dag schoppen voelde, en ik zei dat dat idd zo was. Vond ze verwonderlijk gezien de "behoorlijke laag" waar beebje doorheen moest schoppen Ben idd behoorlijk stevig van mezelf maar op mijn buik zit nu meer baby dan vet. * Ze loopt altijd gigantisch uit met haar consulten, dus STEEDS zit ik dan aan een kopje thee in de wachtkamer (uit de automaat), en de laatste 3x zag ze mij suiker in de thee doen. Dit was volgens haar UIT DEN BOZE. * Ze begint steeds weer over traumabevallingen die ik zou kunnen krijgen gezien mijn verleden, en wil mijn gegevens bij mijn psych. opvragen zodat zij daar rekening mee kan houden tijdens de bevalling (is dit gebruikelijk?!) Ik heb zo'n hekel aan dat mensch! :x Kan ik ruilen van verloskundige? Moet ik dat doorgeven aan mijn huisarts, verzekering of whatever? Edit mod: verplaatst naar onderdeel zwangerschap.
Als er een andere verloskundige praktijk in je woonplaats is zou ik inderdaad van verloskundige wisselen. Ik denk wat het roken betreft je daar commentaar over blijft houden. Volgens mij mag een arts alleen informatie aanvragen over jou bij een andere arts MITS jij daar schriftelijke toestemming voor hebt gegeven. Waar je aan moet denken is dat het voor jou het belangrijkste is dat je je prettig voelt bij iemand en al helemaal als het om een zwangerschap en bevalling gaat. Even gaan zoeken dus! Sterkte meis
Meid het is jouw zwangerschap, jouw lichaam, jouw leven! Zij is er om jou te begeleiden tijdens je zwangerschap, om er voor te zorgen dat je deze periode prettig doorkomt. Geeft ze jou niet het goede gevoel, dan mag je rustig over stappen naar een andere verloskundige ! Informeer gewoon in je omgeving bij andere moeders bij wie zij hun zwangerschap hebben gelopen. En ga dan eens kennismaken met deze verloskundige. Verhaaltje over roken ken ik ook maar al te goed Sterkte meid
Ja idd daar moet ze toestemming op papier voor hebben van mij. En dat wil ik niet geven, en ze probeert me steeds weer over te halen. Word daar echt schijtziek van!
Volgens mij kun je gewoon een nieuwe VK zoeken. En dan gewoon doorgeven aan die nieuwe bij welke praktijk je eerst zat, dan regelen zij het verder wel met je oude VK. Succes!
ik kan me wel voorstellen dat je je niet prettig voelt bij haar. wat betreft dat roken: dat vind ik erg 'ik heb geleerd uit een boekje, niet in de praktijk' uit stralen. natuurlijk is het beter te stoppen, maar je hebt er niks aan om iemand elke keer weer tegen je in het harnas te jagen. mijn schoonzus heet ook doorgerookt. de eerste twee keer heeft de vk iets gezegd, ze heeft ook aangeboden te helpen met stoppen, daarna heeft ze het laten gaan, het had toch geen zin! dat gedoe over suiker vind ik ook maar raar, maar sommige vk's zijn daar gevoelig voor. de randopmerkingen over je figuur zijn gewoon niet leuk. ik vind haar niet echt over komen als iemand die 'mee voelt'. en als jij dat ook zo voelt, dan moet je inderdaad gewoon een ander zoeken hoor! zelfs al zou het allemaal anders zijn dan jij het voelt: dat maakt niet uit, jij moet je prettig voelen bij haar! ze moet straks wel een heel intieme gebeurtenis met je delen!
Najah zeg... wat is dat voor mens? Je baby niet zo vaak kunnen voelen omdat je een dikke laag zou hebben? Wat een verschrikkelijke kut en onnodige opmerking... Ik geef je groot gelijk: lekker naar een andere praktijk gaan!
Nooit gehoord dat je geen suiker in je thee mag als je zwanger bent.. Mijn vk heeft mij dat nooit gevraagd! En wat het roken betreft: super dat je het kan houden bij 3 per dag! Veel vrouwen roken veel meer! En een vk heeft daar ook niks over te zeggen! Het enige wat zij kan doen is advies geven! Medische info kan zij alleen maar opvragen als zij schriftelijke toestemming heeft van jou. En als jij dat niet wil, niet doen. Mijn advies: Jij voelt je niet lekker bij deze mevrouw. Zoek een ander! Sterkte! En geniet lekker van het getrappel
Zoals je het schrijft is ze erg respectloos naar jou toe. Het is belangrijk om je prettig te voelen bij je verloskundige, ze moet je immers ook bijstaan bij je bevalling; erg intiem dus. Ik zou dus wisselen.
Ik zou zeker voor een andere VK gaan. Kom nou, t is jouw leven, baby, lijf en beslissing... Ze komt echt heel erg bot over zeg.. Succes ermee!
Kijk, het is jouw vk en zij moet jou straks gaan helpen met bevallen. Dus als je haar nu al niet mag zou ik zeker een ander gaan zoeken. Ik heb van de week nog geleerd dat stress tijdens de bevalling niet goed is, daar maak je adrenaline van aan wat het proces verlangzaamd..... Heeft die antipathie er ook mee te maken dat je niet wil dat zij medische gegevens opvraagt over je? Want ik denk wel dat het belangrijk zou kunnen zijn dat ze die info heeft als ze je wel gaat begeleiden bij je bevalling. Linda
Gewoon een andere vk gaan zoeken meid! Bah wat een opmerkingen allemaal...! Je moet je er vooral prettig bij voelen, ze is tenslotte als het goed is ook bij je bevalling aanwezig! Moet er niet aan denken dat ik me de hele tijd aan het ergeren ben tijdens de bevalling aan zo'n mensen! Ik zou niet bij die verloskundigepraktijk blijven en gewoon een andere zoeken! Succes!
Je mag naar een andere verloskundigenpraktijk in de buurt. Voorwaarde is wel dat zij naar jou toe willen/kunnen rijden tijdens een bevalling. Het moet dus op een goede, korte afstand bij je huis vandaan zijn. Je hoeft hiervoor niet naar de huisarts. Je moet je gewoon aanmelden bij de nieuwe praktijk, en je afmelden bij de oude. De nieuwe praktijk zorgt dan voor de rest. Succes!
Hee meid, wisselen hoor! (waar zit je nu? Ik woon ook in A'doorn) Ik zit in een grotere praktijk en de vrouw die vroeger de bevallingen deed vinden wij allebei niet echt prettig (zwak uitgedrukt), zij is de praktijk begonnen. Maar de meiden die de consulten doen en de bevallingen zijn super! Je moet je echt op je gemak voelen bij zo'n iemand, net als bij een huisarts. Dus ik zou echt overstappen! Succes met je beslissing!
ik lees dat je onder de psych staat,dat is voor mij de reden dat ik bij een gynaecoloog zit in het ziekenhuis. wel fijn ze houden onderling ook contact.
Ik ben nu bij Doevendans, maar zat net op de site van Ezra te kijken, ook vrij dicht in de buurt (10 minuten fietsen). Doevendans is hier om de hoek praktisch.
Ik zou als ik jou was zeker wisselen. Dat mens is er ook bij bij je bevalling, en als je je dan niet op je gemak voelt kan dat je bevalling in de weg staan (zenuwen hebben ook invloed op hoe snel je ontsluiting krijgt heb ik begrepen). En ik vind het raar dat ze je respectloos behandelt omdat je misschien een beetje overgewicht hebt. Half nederland heeft overgewicht, en dat is niet altijd iets waar je wat aan kan doen.
ik zou echt wisselen hoor! als je je niet op je gemak voelt moet je echt ergens anders heen. hier in de praktijk hebben we 3 dames, allemaal anders maar vind ze wel prettig. alleen die dingen over overgewicht en roken enzo tjah daar kan ik niet over oordelen, maar ze moet je wel met respect behandelen vindik
Ik vind dit echt belachelijk! Ik zou ook zeker proberen over te gaan naar een andere verlos. Denk alleen niet dat je daar komt zonder eerst met je huidige verlos te bespreken wat je vervelend vind. Als je contact op neemt met een andere verlos in de buurt, denk ik dat ze ook eerst eisen dat je met je eigen verlos je problemen bespreekt. Ik zou het zeker proberen, want tijdens een bevalling moet je je op je gemak voelen, zeker als je alleen bent. Dat scheelt zo veel voor hoe de bevalling verloopt! Succes!
Haai! Ik zit bij Ezra, ga daar heen zou ik zeggen Ik ken nu drie van de vier vk's die de bevallingen doen en ik vind ze allemaal erg fijn. Succes, laat je even weten wat je doet?