Rauw vlees

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ann86, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann86

Ann86 Actief lid

18 okt 2011
    105
    0
    0
    Ik heb gisteravond heel hard gehuild toen ik thuiskwam van een etentje met werk :(
    Ik heb per ongeluk één plak Italiaanse cappachio gegeten :( maar kwam daar dus achter na het weggewerkt te hebben :( HOE STOM!

Ik voel me zooo schuldig, ik eet de laatste tijd namelijk zooo gezond:
    veel fruit, yoghurt, muesli in de ochtend, ik drink melk (wat ik nooit dronk), op tijd m'n boterhammen (normaal gesproken sloeg ik mn lunch nog weleens over ivm drukte op werk)......en nu dit :(.

Ik voel me wel prima (gezond) verder, maar het rottige gevoel gaat nog niet zo weg :( herkenbaar???

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Meid, dat kan gebeuren. Het is nou eenmaal gebeurt, daar kan je niks meer aan doen.

Volgende keer beter opletten ;)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kan gebeuren meid.. Zoveel dames eten weleens iets verkeerds. En de meesten houden er niks van over. Maar in een paar gevallen levert het echt problemen op. En dan is het vaak de moeder die goed ziek wordt, maar de kleine heeft daar niet veel last van.

Dus waarschijnlijk kan het geen kwaad, maar volgende keer liever niet weer ;)

4. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    he meid,
    Er wordt voor gewaarschuwd omdat er iets in KAN zitten.. dat betekend niet dat ieder plakje vlees besmet is. Sterker nog, de kans dat er iets in zit is heel klein maar je kunt maar beter gewaarschuwd zijn.. dus, goed dat je je nu nog meer bewust bent en geen zorgen meer maken :)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is echt maar een ienieminiekansje.. en dan van één plakje heb je het over een iniemienieminieminikansje! Kleiner dan klein.

6. Ann86

Ann86 Actief lid

18 okt 2011
    105
    0
    0
    Pfft bedankt ladies ;)

Ik ben extra aan t fruit geslagen... En ik let nu echt goed op :$
    Gelukkig (nog) niet ziek geweest ;)

7. helma85

helma85 Niet meer actief

Hoi Ann86,

Heb is pasgeleden ook gegeten carpacio.
    Maar daarna had k gelijk diarre. Het leek net of mn lichaam zei van: dat moet ik niet hebben nu. Daarna was het weer over.
    Heel appart. Ik zou me niet te veel zorgen maken als k jou was.

8. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Niet teveel zorgen maken. Als je voor je zwangerschap al regelmatig rouw vlees at is de kans zelfs groot dat het helemaal geen kwaad kan, omdat je immuun bent. In Nederland testen ze de vrouwen er echter niet op, waardoor iedereen zich tijdens de zwangerschap netjes aan die regel houdt.....ik ook hoor. Maar ik zou het niet teveel opblazen en vanaf nu de carpaccio laten staan.

9. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Niet teveel zorgen om maken! Ik heb ook zalm op tijdens deze zwangerschap, en een keertje kan echt geen kwaad hoor, hoe denk je dat ze dat vroeger deden in de prehistorie???? haha, toen werd ook alles gegeten hoor!

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sowieso, had je het 3 weken geleden gegeten voordat je überhaupt wist dat je zwanger was was het ook gebeurt. Heb in het begin ook een keer bijna een hele schaal van die prikkertjes met kaas en en augurk en salami gegeten toen me inviel dat ik die salami beter had kunnen laten staan. Je KAN er ziek van worden maar dat hoeft niet, kans is ook maar klein.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Denk niet dat ze in de prehistorie veel vacuum voorverpakte gerookte zalm aten.

Anyways.. de kans dat er iets mis is is niet zo groot. Je kunt het niet terugdraaien dus houd jezelf in de gaten en geloof me, het overkomt je geen tweede keer hoor ;)
    Dat een keertje geen kwaad kan is onzin, het gaat niet om de hoeveelheden die je wegwerkt maar om een bacterie die er heel misschien inzit. Maar goed, die kans is dus niet zo groot gelukkig :) Blijf genieten van je zwangerschap!

12. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    ik had het ook niet over gerookte zalm in de prehistorie, maar in het algemeen...

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    salami mag je gewoon eten in de zwangerschap hoor :D

@ topicstartster: niet meer schuldig voelen hoor! kan iedereen gebeuren, je moet al aan zoveel dingen denken als je zwanger bent

14. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Joh, niet meteen in paniek!
    Ik bleek achteraf 2x knetter dronken te zin geweest in het begin van mijn zwangerschap. Er zijn zo veel vrouwen die er pas later achter komen dat ze zwanger zijn en dan terug denken wat ze allemaal hebben gegeten/gedronken. Misschien heel verkeerd om zo te denken en zeker geen reden om je maar gewoon niet aan de voedingsvoorschriften te houden. Maar ook zeker geen reden om je nu meteen rot te voelen!

15. tinkerbell1982

28 feb 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    hoi,
    Om jou gevoel een beetje te verzachten;
    Ik wist dat ik zwanger was bij 5 weken en was daarvoor gestart met het niet eten van varkensvlees wat dus tot gevolg had dat ik vooral rund at.....je raad het al ik denk dat ik dagelijks of in elk geval wekelijks rood/rauw vlees gegeten heb!!

Toen ik hoorde dat ik zwanger was maaktte ik me ook zorgen, echter een feit is; terugdraaien kan niet meer!
    dus niet om stressen...is nl ook niet goed voor de baby ;)

Om mijn verhaal helemaal compleet te maken; bij mijn vorige zwangerschap heb ik overal op gelet en geen rood vlees gegeten en toen kreeg ik een een miskraam...dus wat zegt het nou eigenlijk?!?!

Deel Deze Pagina