Hebben jullie dat ook dat jullie kleintje zo wisselend drinkt. Het varieert van 130 tot 220 cc. Ik geef standaard twee flessen van 220 cc mee aan de oppas. Maar vaak gaat er een nodige door de goot... Hij is nu 4,5 maand en 8,4 kilo, dus moet makkelijk 200-220 kunnen drinken. Hij krijgt 4 - 5 voedingen per dag en vaak nog een nacht voeding....
Dean heeft eigenlijk nooit meer dan 180 bv in de fles gedronken. Hij liet anders echt staan. waarom moet hij zoveel drinken dan? ik ben van mening dat borstkindjes dit echt heel goed zelf kunnen regelen.
ik sluit me aan bij Natasja. En een tip om niet zoveel weg te hoeven gooien: maak kleinere porties (ietsjes meer dan de hoeveelheid die hij bijna altijd wel opdrinkt) en een extra 'halfje' dat de oppas extra kan geven als hij toch nog meer wil. Gaat het die dag niet op, kan je het de volgende dag nog gebruiken. [edit] Aanvulling: misschien drinkt hij ook wel meer bij jou als hij terugkomt van de oppas, om het in te halen. Kindjes regelen dat echt prima zelf hoor, hij komt vast niks tekort!