Gisteren ben ik naar de gyn geweest, omdat ik toevallig nog een afspraak had staan. Sinds twee weken geleden weten wij dat ik zwanger ben. De gyn heeft even gekeken met een vaginale echo, hij had niet het juiste apparaat klaar staan (om te meten etc), hij kon er dus niet veel op zien maar wel een zwart vlekje wat duidt op het de zwangerschap! Ik heb pas 25 juni, bij 12 weken, de eerste echte echo! PFF duurt nog super lang! Nu heb ik sinds vanmorgen ineens bruine afscheiding. Het is niet super veel maar elke keer bij afvegen is het ietsje bruin en ik heb ook maar een inlegkruisje in gedaan. Kan dit komen door de vaginale echo? Of is er wat anders aan de hand? Ik zit nog maar in mijn zesde week en dit is mijn eerste zwangerschap dus ben erg onzeker!!! Heb ook wel wat lichte krampjes/steekjes maar niet pijnlijk ofzo.. Wanneer moet dit over gaan mocht er niets aan de hand zijn??
Beste Meis, Ik had dit ook, ook bij ongeveer 5 of 6 weken. Dit hield 3 dagen aan en toen was het weer over. Toen ik de VK had gebeld vertelde ze dat dit heel normaal is, en dat het nog oud bloed is. Zolang het maar bruin blijft. Ook steekjes in mijn buik had ik, maar nu is alles weer rustig en ben ik gewoon nog heel erg zwanger Oorzaken kunnen trouwens zijn: Vrijen, harde ontlasting, niezen en hoesten, innesteling omdat je baarmoeder gevoelig is kan een adertje makkelijk springen met licht (oud)bloedverlies als gevolg. Mijn nicht had dit bloedverlies overigens tot haar 12e week! En die heeft 2 gezonde kinderen rond lopen, dus het hoort er een beetje bij
Dankjewel voor je reactie! Ik had gisteren onder de douche toen ik me schoon spoelde ineens een stukje bruin weefsel in het water drijven, ik schrok me rot. Maar het was gewoon bruin en heel klein dus dat zal er ook wel bij horen. Overigens is het bruin verlies maar minimaal en het is dus geen bloed, dus ik ben al iets minder nerveus dan gisteren! Het is vandaag ook maar erg weinig en het is niet erger geworden, dus weet nu dat het idd kan zijn gekomen door het vrijen, de inwendige echo, of wat anders. Het zal misschien nog vaker voorkomen de komende tijd dus ja, het blijft onzeker! Toch is het ´fijn´om te lezen dat het normaal is en dat het niet meteen wat hoeft te betekenen. Ik baal wel dat ik nog zo lang moet wachten op mn eerste echo, pfff duurt echt nog eeuwigheden voor mn gevoel! Maar de 28e heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige dus ik ga dan meteen dit aankaarten en vragen of ik toch niet al wat eerder mag, aangezien het ook mn eerste zwangerschap is en ik het allemaal best spannend vind Gelukkig is het bij jou ook bij weinig gebleven en geen rood bloed. Heb je al een echo gehad?
Het is idd meer de schrik denk ik als je dat ineens ziet. Want nu vind ik het allang niet meer zo eng als gisteren. Hoop niet dat er alsnog wat gebeurd natuurlijk want het is nog erg pril allemaal. Maar ik heb er goed vertrouwen in dus sta er verder heel positief in Het kan best zijn dat het nu gewoon ophoudt aangezien het niet zo veel was. Maar lees dus idd ook wel eens dat bij sommige meiden het wel weken aanhoudt! Nou ja..als het maar niet veel is en licht bruin, dan zal t wel geen kwaad kunnen
Oh fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik was gister op een feestje en zag op het toilet ineens bruine afscheiding! Ik schrok me rot maar las ook op internet dat het er dus bij hoort. Ik had verder geen bloedverlies of pijn, maar toch niet leuk dit!
Heb ik ook last van gehad in het begin van de zwangerschap. Echt zowat alles kan leiden tot een beetje bruin verlies. Ik had er al last van als ik 5 min gefietst had. Nog voor de drie maanden is het bij weggebleven en k ben 16+2 (Banner loopt een weekje achter)
Ok! Het is bij mij na 3 dagen weer over. Het was maar weinig maar de eerste dag maakte ik me echt druk, was zo bang dat het door zou gaan zetten tot bloed en dat het mis zou gaan ofzo. Maar uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, gelukkig maar! Hopen dat het niet elke keer gebeurd, want toch schrik je als het gekleurd is..!
Ik heb met 5 weken heel veel bloed verloren. Met 7 en 9 weken een goede echo gehad. Vorige week zondag, donderdag, zaterdag en vandaag steeds een beetje bruinverlies met naar de wc gaan, wat direct weer stopte. Zojuist zijn we naar de vk geweest en hebben een duidelijk kloppend hartje gehoord!! Dus wij zijn weer gerust gesteld. En dat bloedverlies kan vele oorzaken hebben. Waarschijnlijk een zeer gevoelige baarmoeder. Ik hoop dat er voor jou ook snel duidelijkheid komt!
Goed nieuws!! Wat fijn voor jullie! Bij mij is na 3 dagen dat bruine zo goed als weg, het is maar weinig geweest achteraf en was ook geen bloed. Dus ik denk dat ik me achteraf echt druk maakte om niks haha..Zal vast door de inwendige echo zijn gekomen of door het vrijen.. maar ja het is altijd een beetje onzeker allemaal denk ik, in je eerste zwangerschap Ik ga nu mijn zevende week in, vandaag gok ik precies de 6 weken te hebben behaald. Dus duimen dat alles gewoon zo goed blijft gaan! Maar ik heb er wel vertrouwen in en probeer er gewoon van te genieten
Grr dacht ik dat het opgehouden was, had ik toch ineens vanmorgen weer bij t afvegen een soort klodder/veeg met bruine afscheiding. Waterig is het. Meestal blijft het daar bij en in de loop van de dag komt er dan vrijwel niets meer of maar een heeel klein beetje.
Ik heb het gistere ook gehad. Omdat ik al 2mk heb gehad, waren we naar spoed gegaan. Inwendige echo gehad en alles was gelukkig inorde. Vruchtje gezien, en kloppend hartje gezien en gehoord! Oef!!! Het bruin was volgens gyn. Te wijten aan uitzetten van baarmoeder, oud bloed da weg moet, infectie, .... Nu is het ook gedaan. Zolang het geen helder bloed is, geen zorgen maken! Ik moet nu ook utrogestan gaan gebruiken.
Oh heftig Jannieke, maar gelukkig was alles prima!!! Kun je al een kloppend hartje zien zo vroeg? Ik dacht dat je het dan soms nog niet duidelijk kon zien? Leuk hoor!! Ik krijg mijn eerste echo pas 25 juni, whaaaa moet nog zo lang wachten.. Het bruin was verder niets meer gisteren, ik denk idd dat het bij mij gewoon puur schoonmaak is elke keer. Het is namelijk maar weinig en nooit rood van kleur dus het lijkt totaal niet op bloed. Gisteren wel sex gehad dus hoop niet dat het nu weer komt hihi. Volgende week eerste afspraak bij de vk dus dan kaart ik het ook nog wel even aan, hoop echt dat zij me eerder voor een echo kan sturen, maar ik denk het niet.. of ik moet gewoon een beetje overdrijven......!
Hey ik zou gewoon je vk even bellen en zeggen dat je je echt heel erg zorgen maakt! Dan geven ze je echt wel een eerdere echo hoor. tot eind juni wachten is echt heel lang en tot die tijd je zorgen erom maken is ook niet goed voor de baby! Dan ben je tenminste erust gesteld. Ik heb echt precies hetzelfde. Steeds weer een beetje bruinig met afvegen en dan de rest vd dag niets. Maar om je gerust te stellen we hebben gisteren de termijnecho gehad met een mooi bewegend kindje!! Het bruin is er nog steeds, de vrouw die de echo maakte kon wel iets van een hele kleine bloeduitstorting zien op de plek waar je kindje zich innestelt. Dit was oud maar het kan dus wel zijn dat daar dat bruin vandaan komt. Ons kindje heeft er in ieder geval geen last van! Wat fijn Janneke dat je al een hartje kon zien! Meestal kan dat idd pas vanaf 7 weken.
Ik heb het nog steeds een beetje elke dag. Heb wel de dokter gisteren gebeld, maar met alles wat ik uitlegde gingen geen alarmbellen rinkelen... Twijfel weleens of het niet gewoon urine is (sorry voor de omschrijving) omdat het wat geel bruinig is. Ze zeggen dat je baarmoeder gewoon veel last heeft van de hormonen en hanteren voorlopig bij mij een afwachtend beleid, ook omdat mijn echo's steeds prima waren.