Inmiddels mag ik de 13 weken aantikken. Met een goede nipt en 13 weken gelukkig. Binnenkort zal de nieuwe booster voor Corona vast aangekondigd worden. Aangezien ik in de risicogroep val ben ik die voorheen tot nu toe gaan halen. Net als de griepprik en tijdens mijn zwangerschap van mijn zoontje ook de 22 weken prik. Maar nu slaat de twijfel wel een beetje toe...moet ik deze drie vaccinaties de komende tijd gaan halen... Vind het op de een of andere manier lastig nu ik zwanger ben. Overigens moest ik bij de huisarts wachten op een antwoord waarom ik in een risicogroep viel destijds (als baby zijnde een hartoperatie gehad, reeds 40 jaar geen problemen mee en vanaf mijn 10e ook niet meer onder controle ) Meer dame die hier nu een beetje mee worstelen?
Niet nu mee worstelen maar half jaar tot jaar geleden wel mee geworsteld. Toen zwanger van m’n nu 6,5 maand oude dochtertje. Veel gelezen en toen besloten voor alles te gaan. Griepprik, kinkhoest en booster. Dochter doet het tot nu toe prima, gezond en ontwikkelt zich als een malle. MAAR, de keuze voor vaccineren of niet is natuurlijk een heel persoonlijke. Dus mijn tip is: lees je goed in, middels betrouwbare bronnen, en volg dan je gevoel.
Vorig jaar moest ik nog helemaal starten met de vaccinatieronde en was ik zwanger. Er was toen nog relatief 2eibig over bekend en voelde me er niet goed bij. Dus niet gedaan en pas alle 3 de vaccinaties gehaald na de zwangerschap. Nu ben ik weer zwanger en zou ik hem gerust weet halen. Maar ik ben al 31 weken dus verwacht dat het voor mij sowieso pas weer komt na de bevalling. Heb overigens 3x geen last gehad dus ik zou hem in jouw geval best halen.
Ik vond het ook lastig. Ik heb gekozen voor de booster maar wel gewacht tot na het eerste trimester. Was in februari. Reden voor mij waren de berichten over kapotte placenta’s door corona. Volgens mij speelt dit minder nu bij de nieuwe corona varianten. sindsdien veel echo’s etc gehad, nu 38 weken zwanger en geen spijt. Baby doet het goed en na het prikken heb ik er eigenlijk niet meer aan gedacht (voordat ik de keuze had gemaakt heb ik er flink over gepiekerd).
Ik heb tot nu toe al mijn vaccinaties gehad. In maart toch corona gekregen en die cyclus zwanger geraakt. Is helaas een missed abortion geworden met 12 weken. Ik ben nu terug heel pril zwanger en voor nu zeg ik nee, ik wil de prik niet. Misschien als zorgverleners mij kunnen om praten of er een degelijke uitleg aan geven dat dat me kan overhalen. Maar voorlopig zeg ik nee tegen de booster.
Dank jullie wel dames. Fijn om te lezen welke keuze jullie hebben gemaakt en waarom. Over 2 weken heb ik een afspraak weer bij de gyn en ga het daar ook bespreken. Denk dat ik dan wel een keuze kan maken.
Naar mijn ervaring is dit zo'n beslissing die je intuïtief moet maken.. Zo twijfelde ik over de vaccinaties van mijn jongste zoontje. De eerste toen uitgesteld, met 5 maanden laten geven, en toen werd hij ontzettend ziek. Maar écht heel ziek. Onophoudelijk gehuild, bloed in zijn ontlasting, maakte totaal geen contact meer, lachtte niet meer, en huilde iedere avond terwijl hij daarvoor nooit huilde. Alles is gelukkig vanzelf "bijgetrokken" maar het huilen in de avond duurde tot aan zijn 3e.. We hebben hem daarna overigens niet meer laten vaccineren. Clue van het verhaal: ik had spijt dat ik niet naar mijn intuïtie had geluisterd. Twijfel is er, denk ik, niet voor niets..