Beste allen, zaterdag ben ik wakker geworden met hoofdpijn. Voor de zekerheid mijn bloeddruk op gemeten en die bleek 146/95 (met eigen professioneel apparaat). Terwijl ik normaal een lage bloeddruk heb rond 120/60. Verloskundige is een uur later langs gekomen en heeft vervolgens mijn bloeddruk opgemeten en deze was 130/74. Ook mijn urine was schoon. Toen de verloskundige weer weg was heb ik nogmaals zelf gemeten en toen ook 133/74. Het apparaat deugd dus wel.... s'avond was de hoofdpijn gelukkig over. Vandaag werd ik duizelig en toen dacht ik dan zal mijn bloeddruk nu wel weer laag zijn echter het tegendeel een bloeddruk van 150/99. Verloskundige is weer langs gekomen en toen was mijn bloedddruk 135/93. Ze heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar zijn verschillende onderzoeken gedaan en de conclusie was: alles is nu goed (bloeddruk van 130/85 en bloed en urine is schoon) je mag weer terug naar de verloskundige. Maar grote kans dat ik je weer zie..... Mijn hartslag is in rust trouwens continu rond de 100... Ik ben erg blij dat er geen aanwzijzingen zijn voor zwangerschapsvergiftiging maar ik vraag me wel af hoe het zit met mijn fluctuerende bloeddruk.... de gynaecoloog kon mij hier ook geen goed antwoord op geven.... Heeft iemand dit al eerder mee gemaakt?
ik heb het ook maar niet zulke schommelingen zoals jou.. Ik heb bijv. 125/75 110/65 115/70 en de laatste keer 90/60 Dus het zal er wel bij horen en ik zal me niet te druk en zeker niet te vaak je bloeddruk opmeten anders denk je 24 uur alleen maar aan je bloeddruk dat zal ook niet helpen denk ik....
Ik heb precies hetzelfde! Ik had bijvoorbeeld woensdag bij de verloskundige 165/97. Donderdag in het ziekenhuis 145/95 en vrijdag in het ziekenhuis 120/80. Ook bij mij waren de bloed en urine uitslagen prima en zijn er echt totaal geen aanwijzingen voor zwangerschapsvergiftiging. Een paar weken geleden ging ik zelfs van 165/101 naar een paar uur later in het ziekenhuis 145/80. Ik ben ook al eerder van de verloskundige overgedragen aan het ziekenhuis maar dit keer blijf ik onder behandeling van het ziekenhuis en eigenlijk wil ik dit zelf nu ook want heb geen zin om telkens weer heen en weer gestuurd te worden zeker omdat het nog maar een paar weekjes is en ik toch in het ziekenhuis wil bevallen. Zelf heb ik het idee dat ik ook heel heftig reageer om warm weer. Ik weet niet of jij dat herkent? Ik heb het heel snel heel erg warm en voel me dan echt een beetje oververhit. Dan is mijn bloeddruk dus ook heel hoog. Als ik lekker op een bedje in het ziekenhuis in de airco lig dan is mijn bloeddruk gelijk elke keer weer heel erg netjes.
Fijn dat er toch nog iemand is met hetzelfde beeld . Ik heb niet het idee dat het bij mij door de warmte komt want ik heb er nu ook nog last van en het was buiten 17 graden..... De gynaecoloog zei nog wel dat ondanks dat het er nu goed uit zag ze me nog wel weer verwachtte..... dus best kans dat ik een dezer dagen weer door verwezen wordt. Moet namelijk nu ook extra op controle komen bij de verloskundige. Ik hoop en ga er vanuit dat we gezonde kindjes op de wereld zetten en dat de wisselende bloeddruk een apart onschuldig zwangerschapskwaaltje is.
Mij is altijd verteld ( ik heb nl vanaf wk 26 een te hoge bloeddruk gehad die niet meer naar beneden ging ondanks medicatie en uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging ) Dat je bloeddruk op het einde van de zwangerschap kan gaan schommelen en zo lang je geen klachten hebt voor een zwangerschapsvergiftiging en je urine en bloed schoon zijn je je niet druk hoeft te maken
Mijn bloeddruk word tegenwoordig met een brede manchet gemeten omdat mijn bloeddruk ook vaak schommelde. Nu het dus iedere keer met dezelfde manchet is blijft ie gelijk
Mijn bloeddruk was iedere keer kantje boord bij de VK 140/85 , 140/90 dat soort getallen. Laatste keer zei de stagiaire (!) mag ik hem eens met de hand meten? En wil je dan even niet praten... Oké... 120/70 !! (2 minuten nadat het apparaat me weer boven de 90 onderdruk plaatste) Die apparaten zijn in mijn ogen niet meer zaligmakend hoor! Volgende keer vraag ik weer op met de hand te meten, terwijl mijn mondje even stil staat! Het kan dus ook aan iets anders liggen dan alleen je lijf!
Ja alleen meet de verloskundige en de gynaecoloog ook wisselende bloeddrukken... en zij meten ook met de hand. Daarbij hebben mijn ouders een echt professioneel apparaat in huis omdat mijn vader hartpatiënt is. Dat ik niet mag praten tijdens een meting is bij mij alom bekend Daarbij komt ook nog kijken dat ik aldoor een erg lage bloeddruk had.....
Heb ik ook. Week geleden was hij 150-100. Bloed en urine ook goed. Nu zit hij weer op 130-80. Ook heb ik alle klachten..hoofdpijn/maagpijn/duizelingen. Vervelend he?!
ja ik ben ook al vanaf week 28 bezig maar ik voel mij ook in vlagen echt beroerd... voel de bloeddruk schommelingen dus ook heel erg... gisteren ook weer controle was het 180/100 veelste hoog voor mij doen en 2 uur later naar huis gestuurd met een 135/75 bloed urine goed.. rust rust en nog eens rust en vrijdag weer naar de arts in ziekenhuis... als klachten krijg die aanhouden moet ik bellen en bij hoofdpijn waar paracetamol niet helpt ook bellen... dus het is even afzien... mij is echter wel verteld als ik zo door ga dat ze verwachten dat mij bloed/urine wel gaat afwijken en dat er een kans is dat ik ingeleid moet gaan worden... dus dat we dat in ons achterhoofd moeten houden... dus mij benieuwen hoe mijn bloeddruk vrijdag tijdens de controle is
Hier ook een schommelende bloeddruk, echt laag is die nooit laagste de afgelopen weken 135/80 hoogste 160/95. Daardoor al een tijd elke week op controle, elke week het verhaal gehad wel of geen medicijnen etc etc. Gisteren was hij weer te hoog, dus mocht door naar de triage voor extra bloeddruk meting en ctg. Bloeddruk wel weer lager maar eigenlijk nog te hoog.. Wordt er een beetje gek van haha! Kreeg de keus om te gaan inleiden, maar aangezien m'n klachten nog met nadruk op nog te doen zijn hebben we afgesproken dat ik maandag terugkom en dan eventueel een datum voor inleiden te bespreken..
moeilijk keuze lijkt mij hoor... ik heb zoiets als hun vinden dat ingeleid moet worden doen we dat wel maar als die kleine het goed doet probeer ik het zolang mogelijk te rekken... dat ik mij beroerd voelt maakt mij vrij weinig uit eigenlijk... maar vind wel heel zwaar want kan echt weinig en dan duren die laatste lootjes/weken wel heel lang
Die keuze is zeker moeilijk, ik gilde altijd als ik ingeleid kan worden doe ik het.. Nou ging ik toch erg hard twijfelen haha.. Dat je je zelf niet goed voelt, is in mijn ogen ook minder belangrijk haha maar wel tot een zekere hoogte want je kindje kan zich hierdoor ook minder prettig voelen. Zo loop ik al vanaf 18 weken met dagelijkse hoofdpijn die nu echt erger gaat worden, breekt dit me op dan ga ik zeker akkoord met een inleiding, wil namelijk wel een beetje fit de bevalling ingaan.. En ze twijfelen nog steeds of mijn hoofdpijn nou zwangerschaps gerelateerd is vanwege de bloeddruk of hormonaal.
Ik had dit bij mijn dochter ook. Begon met 110/60. Met 34 weken zat ik in eens op 130/85 en ik voelde me er beroerd bij. Toen mijn bloeddruk steeg tot 140/90 werd ik opgenomen met volledige bedrust om de boel goed te kunnen controleren. Na 5 dagen naar huis met 120/85. Uiteindelijk begon de bloeddruk weer te stijgen en met 39,5 week had ik 140/95 en ben ik ingeleid. Ze vertrouwden het niet meer en vonden dat het genoeg was. Nu had ik ook hoofdpijn, misselijk, sterretjes, extreem moe. Dus wel alle klachten van zwangerschapsvergiftiging, maar bloed en urine goed.
Mijn bloeddruk wisselde ook op het laatst. Was geen probleem volgens gyn en vk, zolang het maar niet structureel en langdurig te hoog is. Tijdelijk verhoogd kunnen jij en je kindje wel hebben.