Wisselende cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dreamer, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Wat moet je dan aanhouden de eerstvolgende maand? Moet je dan gewoon weer uitgaan van je laatste cyclus? In mijn geval dus 34/35 dagen? Of moet je een gemiddelde nemen van alle cyclussen bij elkaar?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt eraan wat je wilt weten? Wil je je NOD weten, of je eisprong?
    Als het enkel om je NOD gaat, houd je je langste cyclus aan.
    Wil je echt je eisprong weten, dan zou je beter kunnen tempen of ovutestjes gebruiken.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat Rozemarijke zegt, waarvoor wil je het weten?

Mijn cyclus zit tussen de 30 en 35, met af en toe een uitschieter naar 28 of 42..
    Qua eisprong kluste ik in ieder geval de periode van 16-21 dagen. Dat is precies 14 dagen voor een evt menstruatie, en vaak eisprong-tijd. Vaak nog 1 of 2 keer extra daarna voor de zekerheid.

Voor NOD hield ik vaak 35 aan. Al heb ik de laatste keer posi getest op dag 34. Uit de termijnecho leek het alsof mijn cyclus 29 dagen was.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar die 14 dagen, die gelden dus lang niet voor iedereen: sommige vrouwen hebben een luteale fase, (de tijd tussen je eisprong en je eerste menstruatiedag) van 10 dagen, sommigen van 18, anderen ergens er tussenin en weer anderen nog korter of langer. Dus als het gaat om bepalen wanneer je vruchtbare dagen zijn, en je wilt echt een beetje gericht aan de slag kunnen, dan is een schatting of berekening nooit handig.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Klopt, die luteale fase kan wisselen. Het is sowieso dan niet handig om met een gemiddelde te werken. Zoek dan in ieder geval een periode dat de kans het grootst is, dan doe je het vaker. En ervoor en erna ook nog wat.

Ovulatietesten/tempen is voor mij toch een stap verder.
    Misschien komt het gewoon omdat ik het liever voor de lol doe, en niet elke keer precies op mijn kalender wil kijken ;)
    En het gewoon al 2 keer raak is, voordat ik echt ongeduldig werd..

Deel Deze Pagina