Wisselende cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Denice93, 30 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denice93

Denice93 Niet meer actief

Ik heb deze maand mijn koper spiraaltje verwijderd en was dus benieuwd wat mijn vruchtbare dagen ect waren.
    Door hierover op internet te speuren kwam ik er dus achter dat ik dus áltijd al verkeerd geteld hebt wat betreft mijn cyclus :D ik begon namelijk met tellen wanneer ik niet meer ongesteld was tot de eerst volgende ongesteldheid.....-lekker slim hè achteraf-

Maar goed, nu ik dus weet hoe ik dus wél juist tel,kwam ik erachter dat ik de ene maand een cyclus heb van 27 dgn en de andere maand van rond de 31 dgn.
    En dat altijd om en om..verschilt wel eens een dag of wat maar altijd kort en dan weer lang,vervolgens weer kort en dan weer lang.

Wat is jullie advies om aan te houden om een beetje rekening te houden met mijn vruchtbaarste dagen?
    En ik weet dat er veel dames zijn met een onregelmatige cyclus,maar herkent iemand dit ook? Dat het steeds om en om gaat?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hoi!
    Tussen de 27 en 31 dagen wordt niet onder onregelmatigheid beschouwd ;)
    Wat je zou kunnen doen is , met ovulatietesten je eisprong op kunnen sporen
    Ik temperatuurde , en totdat ik de eisprong gespot had, zorgden we er gewoon voor dat er met regelmaat 'geklust' werd

Ik had het trouwens voor de eerste ook om en om , maar dan 28 of 43 dagen en zelfs dat werd niet als onregelmatig door het ziekenhuis beschouwd

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik zou gewoon een aantal maanden temperaturen om te kijken of je luteale fase (de fase na de eisprong, als je temperatuur ongeveer 0,3-0,5 graden omhoog is gegaan) steeds dezelfde lengte is. Waarschijnlijk zit je luteale fase ergens tussen de 10 en 16 dagen, maar dat kun je dan even gaan checken.

Als dat vervolgens zo is, kun je gewoon tussen dag 10 en dag 20 van je cyclus oid regelmatig seks hebben (om de 2 of 3 dagen). Dan maak je elke maand prima kansen, of je cyclus die maand nu 27 of 31 dagen is ;)

Wil je nog specifieker mikken dan zou ik ovulatietesten gebruiken, maar erg bevorderlijk voor plezier in bed zijn die niet (krijg ik zo de indruk op dit forum ;)).

Deel Deze Pagina