Hoi meiden, Had net z'n zin in chinees eten dat we dat een keertje hebben besteld. Die chinees gaan we altijd en nooit ziek van geweest ofzo dus dacht oké moet wel keertje kunnen. Maar heb nu al spijt!! Mijn darmen of mijn maag is zich heftig aan het verzetten tegen het vette eten!!! Heb het gevoel alsof ik een ballon naar binnen heb geslikt zo opgeblazen en heb een buikpijn bovenin mijn buik!! Pfff niet normaal. Veel te vet gegeten dus!! Iemand tips wat ik hieraan kan doen op dit moment? Iets wat het kan verlichten ofzo.. Heb er wel vaker last van na het avond eten, normaal eten we gewoon gezonde maaltijden geen 'rare' dingen ofzo.
Drink iets zuurs, zoals uitgeknepen citroen in glas lauw water. Dan kan je lichaam het vet beter afbreken. Of eet een kiwi, de enzymen helpen bij de vertering.
Rennie is alleen niet zo gezond. Het is een medicijn. Maagzuur wordt erdoor geremd, waardoor de spijsvertering alleen maar langer duurt.
Ik heb er de eerste 10 weken ook heel veel last van gehad. Was de hele dag misselijk maar had wel trek in vet eten, maar daarna idd beroerd door zo n opgeblazen gevoel. Ik had het overigens ook heel erg met (rauwe) groenten. Heb een paar keer rennie deflatine genomen als ik geen keuze had in wat ik at (uit eten bij familie/vrienden) om toch nog een beetje gezellig te blijven, maar t blijven idd medicijnen dus ben er wel terughoudend mee. Verder proberen te vermijden dus, gelukkig kan ik het sinds week 11 weer allemaal redelijk ongestraft eten