wisseling kdv bij 2 jaar

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door p1982, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

we zitten er over te denken om onze jongste dochter van het kdv te halen waar ze sinds ong 4 maanden zit.

heeft iemand dit gedaan en hoe gegaan

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier per 1/1 een ander kinderdagverblijf. Op oude is ze vanaf 3 maanden geweest. Geswitcht omdat deze vlak bij huis geopend is en nog flexibeler is.
    Oudste voorbereid dat ze naar een nieuw klasje ging en hier ook voor het eerst met haar erbij gaan kijken. Toen ging ze al meteen meespelen.
    Het wennen ging niet anders dan toch in dezelfde periode als de stop bij het oude kdv. Maar het gaat heel goed nu. Ze zegt zelf dat het oude klasje dicht is. Hoe ze daar bij komt geen idee. Ze is nu 5 keer geweest en ze is daar helemaal in haar element.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij zijn verhuist naar de andere kant van onze woonplaats maar ik heb er bewust voor gekozen om dochter niet van kdv te verwisselen. Ze is erg gesteld op haar jufjes en heeft sowieso een beste vriendinnetje op haar groep dus dit wilde ik niet. Ik moet er nu even voor omrijden maar het is niet anders.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

Reden dat we willen wisselen is dat ze nu flexibel waren en t terug draaien in ons nadeel. Gaat ons veel geld kosten
    Dochter dus dupe

Vandaag ander kdv bellen

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Wij zijn recent nog gewisseld. De twee jongste zijn van een grootschalig kdv overgegaan naar een kleinschalig kdv.
    We wilden meer vastigheid/continuiteit in leidster en meer uitdaging. Dat is gelukt.
    We hebben iemand gevonden die haar eigen kdv is gestart, 1 leidster met een achtergrond als juf op een basisschool. Er zijn max 7 kindjes en er zijn 2 vaste stagiaires (verschillende dagen) die elk al ruim een jaar meedraaien.

overstap is hartstikke goed gegaan. Ze hebben uitgebreid afscheid genomen van de oude groep. Ze zijn stapsgewijs gaan wennen op de nieuwe plek. Hoewel ze wel afwachtend gedrag vertoonden waren er geen huilbuien. Ze slapen er heel goed, beter dan opde oude kdv. Na 2 weken zag je verandering in de manier waarop ze binnen komen. Alles wordt vertrouwd voor ze. :D

Het is me heel erg meegevallen de overstap.:D

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.617
    1.157
    113
    mijn zoontje begint per 1 febr ook op een nieuwe kdv.
    omdat die recht voor onze deur is.
    denk dat het vooral aan jullie ligt. alles duidelijk uitleggen en zou er verder niet te veel poespas van maken hoor,
    hoe moeiliijker jij doet hoe moeilijker de kinderen vaak doen...

Deel Deze Pagina